خبرهای کلی

به این طارمی نیاز داریم

هم در اولین بازی تیم ملی که تلخ شد و هم در این بازی دوم که کام خیلی ها را شیرین کرد، شاگردان کی روش چهره خاصی داشتند: مهدی طارمی.

به گزارش رویداد برتر شرق وی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران فردا شب در حساس ترین بازی مرحله گروهی خود را برای رویارویی با آمریکا، رقیب فعلی خود در فوتبال و همیشه در دنیای سیاست آماده می کند. معادلات گروه دوم به گونه ای تنظیم شده است که ایران برای صعود به مرحله بعد تقریباً به یک تساوی نیاز دارد، اما مشکل اینجاست که در معادلات پیچیده، ایران هر چقدر شانس صعود با تساوی داشته باشد، حذف می شود. با این قرعه کشی، اما می تواند وارد شود. یک برد می تواند خوش بینانه برای ورود به مرحله بعدی جام جهانی به عنوان یک رهبر بسته به معادلات پیچیده باشد. در عمل، ممکن است یک چیز ساده باشد، اما موضوع این است که وقتی اتفاق می‌افتد، یک رویداد تاریخی است.

ماجرا از این قرار است که در پنج دوره قبلی حضور ایران در جام جهانی، تیم ملی هرگز به مرحله بعد صعود نکرده بود و تا این حد به یک هشتم نهایی نزدیک نشده بود. با در نظر گرفتن همین واقعیت ساده می توان اهمیت بازی را در برابر ایران به وضوح مشخص کرد. شاگردان کارلوس کی روش تاکنون در جام جهانی به موفقیت های خوب و بد دست یافته اند. آنها ابتدا سنگین ترین شکست تاریخ خود را در دیدارهای رسمی مقابل انگلیس متحمل شدند اما سپس با پیروزی 2-0 مقابل ولز طعم بهترین پیروزی خود در جام جهانی را چشیدند. با این حال، چه در بازی اول و چه در بازی دوم که ذائقه خیلی ها را شیرین کرد، تیم کی روش چهره خاصی داشت: مهدی طارمی.

بوشهری ستاره فوتبال ایران این روزها نام خود را به اندازه کافی در جهان مطرح کرده و با اختلاف بهترین بازیکن ایران در دو دیدار اخیر است. او در مقابل انگلیس دو بار دروازه جردن پیکفورد را در میان مدافعان نامدار انگلیسی خراب کرد و به اولین بازیکن تاریخ ایران تبدیل شد که در یک بازی جام جهانی دو گل به ثمر رسانده است. مهمتر از آن اینکه هرگز یک بازیکن ایرانی در تمام مسابقات جام جهانی دو گل نزده است. ولی مهدی طارمی آن طلسم را شکست و به نام خود گذاشت. حالا مهدی از ستاره هایی مثل مهدوی کیا، دانایی فرد و حسن روشن بلندتر است. مهدی طارمی در بازی دوم بسیار درخشان ظاهر شد و در خط جلو بازی پویا از خود به نمایش گذاشت. او علاوه بر اینکه توانست کمک کند، در خلق موقعیت نیز کار بزرگی انجام داد. او روز جمعه در یک بازی جام جهانی بیشترین موقعیت را در دو دوره اخیر ایجاد کرد و 8 موقعیت را در دروازه ولز ایجاد کرد و در نهایت در دقیقه پایانی بازی رامین رضاییان پاس او را ارزیابی کرد و موفق به گلزنی شد. گل دوم ایران برای ثبت اولین پاس گل طارمی در جام جهانی و تبدیل او به گلزن تاریخ ایران در این رقابت ها. فعالیت مهدی طارمی در فاز هجومی تیم ملی آنقدر تاثیرگذار بود که ایران بار دیگر رکورد زد و با چهار گل در دو بازی بهترین آمار گل های زده در جام جهانی را به نام خود ثبت کرد.

مشخص است که طارمی با توجه به این موارد تاثیرگذارترین ملی پوش تا به امروز است و حضور او در پازل تاکتیکی کارلوس کی روش اجتناب ناپذیر است. در روزها و هفته های اخیر اما مهدی طارمی یکی از چهره های خبری در فضای مجازی بوده است. مورد انتقاد دو طرف قرار گرفت. برخی طارمی را به عدم حمایت از گروهی در رویدادهای اخیر و برخی دیگر او را به واکنش افراطی نسبت به رویدادهای اخیر ایران متهم کرده اند. این موارد کار مهدی طارمی را سخت کرده است و او در روزهای اخیر بارها اعلام کرده که دیگر تمایلی به بحث سیاسی ندارد. طارمی در یک کنفرانس مطبوعاتی یک روز قبل از بازی ولز گفت که سخنانش در مورد اعتراضات ایران در حال تحریف است و او اکنون ترجیح می دهد فقط در مورد این موضوعات در صفحات آنلاین خود صحبت کند. واکنش او متوجه کسانی بود که مدعی بودند طارمی ربطی به سیاست ندارد و به همین دلیل نمی‌خواهد درباره حوادث ایران صحبت کند. این در حالی است که قبلاً دیگران از او به دلیل واکنش بیش از حد به اعتراضات در فضای مجازی انتقاد کرده بودند…

با این حال او اخیرا و شاید حتی در روزهای منتهی به جام جهانی بیشتر به فوتبال پرداخته و با طفره رفتن از پاسخگویی به مسائل سیاسی سعی در ادامه تاریخ جام جهانی دارد. وی که در نشست خبری اخیر مقابل خبرنگاران نشسته بود، در پاسخ به اینکه آیا از سوی نهادی برای نخواندن سرود ملی ایران تحت فشار قرار گرفته اند، گفت: خیر، هیچ نهادی به بازیکنان فشار نمی آورد. طارمی همچنین گفت: این جام جهانی برای فوتبال است و بهتر است در این مسابقات به خبرنگارانی که حرفه آنها فوتبال است و نه سیاست فرصت بیشتری داده شود.

با تمام این اوصاف مهدی طارمی همچنان در فضای مجازی جنجال برانگیز است و طرفین سعی در انتقاد از او، رفتار و اظهاراتش دارند. هر طرفی که درست باشد، این روزها و حداقل قبل از بازی با آمریکا، بازخورد زیادی وجود نخواهد داشت. چون آمارها نشان می دهد فوتبال ایران این روزها به مهدی طارمی نیاز دارد.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا