ورزش

بیرانوند و طارمی در بین ۱۰ ستاره آسیایی در جام جهانی

به گزارش شفاف و به نقل از ساکرنت، بازیکنانی مانند هیده توشی ناکاتا، علی دای، پارک جی سونگ در تاریخ جام جهانی خوش درخشیده اند. در واقع تعداد بازیکنان آسیایی که می توانستند در این رویداد بدرخشند کم نبود.

اکنون همه نگاه ها به جام جهانی 2022 قطر است و باید دید کدام بازیکنان آسیایی این بار خواهند درخشید.

معز علی (قطر)

عبدالکریم حسن (قطر)

مهدی طارمی (ایران)

مهدی طارمی در جام جهانی گذشته همچنان در آسیا بازی می کرد. همه او را در آخرین لحظات مقابل پرتغال به یاد می آورند. چهار سال گذشت و حالا این مهاجم در دوران اوج خود برای پورتو درخشید و امسال 5 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند.

طارمی مهره اصلی تیم پورتو است که فصل گذشته قهرمان لیگ و جام حذفی پرتغال شد. طارمی در 3 فصل و نیم حضور در پرتغال 62 گل به ثمر رسانده و در این مدت عملکرد خوبی داشته است.

علیرضا بیرانوند (ایران)

اگرچه این طارمی بود که شانس پیروزی تاریخی ایران در دیدار جام جهانی مقابل پرتغال را از دست داد، اما درخشش علیرضا بیرانوند در این دیدار را نباید فراموش کرد. بیرانوند با مهار پنالتی رونالدو در مرکز توجه قرار گرفت.

بیرانوند که با پرسپولیس چهار قهرمانی لیگ ایران را کسب کرد، در نهایت به اروپا رفت و به رویال آنتورپ بلژیک پیوست و به صورت قرضی در پرتغال در بوآ ویستا ماند، هرچند اخیراً با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده است.

این دروازه بان 30 ساله حالا به پرسپولیس بازگشته و پس از روی کار آمدن گزینه های محتمل دیگری مانند امیر عابدزاده، رقابت سختی برای شماره یک تیم ملی پیش رو خواهد داشت، هرچند به نظر می رسد پیراهن اول کارلوس کی روش باشد. او برای دومین بار متوالی انتخاب کرد. تیم باشید.

سلمان الفرج (عربستان)

سالم الدوساری (عربستان)

تاکهیرو تومیاسو (ژاپن)

دایچی کامادا (ژاپن)

کیم مین جائه (کره جنوبی)

سون هیونگ مین (کره جنوبی)

دکمه بازگشت به بالا