اقتصادی

تولید فیلترهای قابل شارژ با خورشید برای حذف بو و آلاینده‌های محیطی

محققان این کشور فیلترهایی را منتشر کرده اند که می تواند بوها و آلاینده های محیطی را از بین ببرد و برای شارژ مجدد آن کافی است فیلتر را در زیر نور خورشید نگه دارید.

فاطمه اسماعیلی یکی از محققین این طرح در گفت وگو با رویداد برتر، گفت: وی فیلترهای تصفیه کننده هوا را یکی از دستاوردهای فناورانه این شرکت دانست و گفت: این فیلترها از دو ماده ساخته شده است که یکی می تواند انواع آلاینده های هوا را جذب کند و دیگری هوای این فیلتر را تجزیه می کند. آلاینده ها

وی با اشاره به عملکرد فیلتر توضیح داد: نانو ماده به کار رفته در این فیلتر دارای منافذی است که با آلاینده ها در تماس است و از این طریق آلاینده ها از محیط خارج می شوند.

اسماعیلی حذف بو را از قابلیت های اضافی فیلتر برشمرد و بیان کرد: این فیلتر زمانی که در محیطی مانند یخچال قرار گیرد می تواند بو را از بین ببرد. استفاده در جاکفشی از دیگر کاربردهای این محصول می باشد.

وی با تاکید بر اینکه این فیلتر حاوی نانو مواد است، ادامه داد: این مواد می توانند آلاینده ها را شناسایی کرده و به آب و کربن تجزیه کنند.

این محقق با بیان اینکه تاکنون 15 هزار نمونه از این محصول تجاری سازی شده است، خاطرنشان کرد: نمونه خارجی این محصول وجود دارد که نمونه های خارجی آن تنها حاوی کربن فعال است اما محصول ما حاوی نانومواد با ظرفیت جذب آلاینده بالا است. ، قیمت پایین تری نسبت به نمونه های خارجی دارد.

وی با اشاره به قابلیت حذف بوها توسط فیلتر توضیح داد: بوها دارای شاخص هایی از جمله وجود گازهای آمونیاک و هیدروژن و … هستند و این فیلتر با شناسایی این عناصر می تواند بوی بد را از محیط خارج کند.

اسماعیلی با بیان اینکه این فیلترها 6 تا 8 ماه عمر مفید دارند، اظهار داشت: در این مدت برای شارژ می توان این فیلتر را در زیر نور آفتاب نگه داشت تا قابل استفاده باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا