راهی برای جلوگیری از واردات بنزین
رئیس انجمن صنفی CNG کشور گفت: در شرایطی که 50 درصد ظرفیت CNG کشور خالی است در صورت جایگزینی این فرآورده نفتی با بنزین می توان از واردات بنزین جلوگیری کرد.
محسن جوهری در گفت وگو با رویداد برتر، با اشاره به ظرفیت های ایران در حوزه CNG، اظهار کرد: می توان گفت دانش ساخت تجهیزات CNG هم اکنون 100 درصد در اختیار کشور است و شرکت های ایرانی به راحتی در این زمینه فعال هستند. رشته. .
وی با بیان اینکه 50 درصد ظرفیت تامین CNG بلااستفاده مانده است و از شرکت های تولیدی و خدماتی آن طور که باید استفاده نمی شود، تاکید کرد: نیازی به احداث جایگاه جدید نیست، مگر در شهرهای بزرگ شهرها این ظرفیت را دارند. ایستگاه ها حداقل 50 درصد ظرفیت خالی است، حتی در برخی از شهرها این عدد بیش از 50 درصد است، جایی که در بسیاری از شهرها فضا وجود دارد، به صرفه نیست زیرا عرضه سوخت CNG آنها کفاف هزینه های آنها را نمی دهد.
رئیس انجمن حرفه ای CNG کشور با اشاره به ظرفیت تبدیل مشعل های گازی موجود در کشور گفت: کشور ظرفیت های خوبی برای این موضوع دارد، حدود 500 کارگاه تبدیل در کشور فعالیت می کنند که بسیاری از آن ها با هدف تبدیل خودرو است. با استفاده از کیت های نوع 3 و 4
جوهری افزود: استفاده از کیت های نسل 3 و 4 برای تبدیل خودروها به خودروهای دوگانه سوز تاثیر زیادی در کاهش راندمان خودروهای دوگانه سوز و ترغیب مردم به استفاده از سوخت CNG دارد. این کار با هزینه دولت انجام می شود و برای کسانی که متقاضی گاز گرفتن هستند هزینه ای دریافت نمی شود.
وی بیان کرد: اکنون دوباره به سمت واردات بنزین پیش می رویم و مصرف نیز رو به افزایش است، بنابراین توسعه انرژی های تجدیدپذیر قطعا به نفع دولت است، گفت: خودروهای بنزینی در کشور وجود دارد که مصرف آن چندین برابر است. مصرف با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی از آنجایی که ما بزرگترین ذخایر گاز دنیا را داریم و می توانیم از CNG به عنوان سوخت خودرو استفاده کنیم، بی توجهی به این قسمت منطقی نیست و کوتاهی خودروسازان در تولید خودروهای دوگانه سوز به معنای خیانت به خودروسازان است. منافع ملی کشور .
رئیس انجمن صنفی CNG کشور با اشاره به مشکلات تجربه شده در حوزه CNG گفت: به دلیل تحریم ها صادرات گاز طبیعی با مشکلات زیادی مواجه است اما به راحتی می توانیم بنزین صادر کنیم. اگر سوخت خودروها را به این سمت ببریم مشکل مصرف بالای بنزین خودروها حل می شود و گازی که نمی توانیم صادر کنیم می تواند به عنوان سوخت خودروها استفاده شود.
جوهری افزود: با توجه به خالی بودن ظرفیت اکثر جایگاه ها و جایگاه های بین شهری در شهرهای کم جمعیت، تبدیل خودروهای دیزلی به گاز می تواند علاوه بر کاهش مصرف گازوئیل و تقویت اقتصاد جایگاه داران CNG در کاهش آلودگی هوا نیز موثر باشد.
وی افزود: فناوری تبدیل خودروهای دیزلی به CNG دوگانه سوز توسط شرکت های ایرانی طبیعی شد، بنابراین یکی از راهبردهای بزرگ در شرایط تحریم تغییر از CNG به گازوئیل است.
انتهای پیام