جامعه

سال‌ها جنگ و تحریم، ایران را به تولیدکننده سلاح تبدیل کرد

مشاور روحانی رئیس جمهور:

مشاور رئیس جمهور در امور رسمی با بیان اینکه دشمن سال ها کشور را تحریم کرد و هشت سال جنگ کرد، گفت: کشور نه تنها تسلیم نشد، بلکه به یکی از صادرکنندگان تسلیحات در جهان تبدیل شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی دوشنبه شب در مراسم اختتامیه دیدار مسئولان حوزه ها و سفارتخانه ها، ولی فقیه و روسای ادارات فرهنگی و مذهبی. وزارت. جهادکشاورزی در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم نیز افزود: کشورمان با وجود همه تهدیدها و تحریم ها دهمین کشور در زمینه طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره و دومین کشور در این زمینه است. از سلول‌های بنیادی مجهز به پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی مانند پهپادها، زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، موشک‌های رادارگریز و بالستیک، حتی آخرین موشک ارائه‌شده نیز لرزه‌ای بر بدن انسان وارد کرد.

یکی از کارشناسان این هیئت یادآور شد: کشوری که 40 سال پیش در بین 50 کشور برتر تولید علمی نبود، اکنون جزو 15 رشته برتر دنیاست.

حاجی ابوالقاسم گفت: کشوری که در اوایل انقلاب در بین 30 کشور مخترع جهان نبود، اکنون از نظر ثبت اختراع و اکتشافات هفتمین کشور است و افزایش تحصیلکرده ها سه برابر دنیاست. میانگین جهانی، و از نظر میزان خودکشی در بین 20 کشور پایین جهان قرار دارد.

وی تصریح کرد: در کشوری با مردمی منسجم و متحد در زلزله بم 40 گروه جهادی حضور داشتند که این تعداد در زلزله کرمانشاه به 2 هزار و 520 گروه رسید.

مشاور رئیس جمهور در امور شبانی تصریح کرد: کشوری با چنین روحیه ای که روحانیت در آن در بسیاری از زمینه ها پیشتاز بود، کشوری که زمانی شاه باید از انگلیس برای شنیدن رادیو اجازه می گرفت، امروز رهبری می نشیند، انجام می دهد. خود را شایسته دریافت پیام رئیس جمهور آمریکا نمی داند و آن را رد می کند

وی همچنین افزود: وی در سال 1322 کنفرانس تهران را شاهد بود و سران کشورهای استکباری بدون اطلاع پادشاه ایران کنفرانسی برگزار کردند و اجازه ورود به او را ندادند اما امروز برای جلوگیری از پیشرفت شاه دست به هر کاری می زنند. ایران این کشور، اما آنها نمی توانند. این موفقیت ها در سایه ظرفیت های درونی جامعه ظاهر می شود.

خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود با اشاره به فداکاری دولت سیردام گفت: پس از هشت سال رکود، تنبلی و تعطیلی فعالیت ها، این کشور به معنای واقعی کلمه به حرکت درآمده است.

وی یادآور شد: پس از هشت سال رشد اقتصادی صفر، رشد اقتصادی کشور به 4 درصد و صادرات غیرنفتی به 50 درصد، حجم صادرات به 50 میلیارد دلار رسید که در آستانه تراز تجاری مثبت است. کشور

حجت الاسلام حاجی ابوالقاسم تصریح کرد: اگر تعطیلی کارخانه ها در هشت سال گذشته روحیه مردم را مختل کرده است، در یک سال اخیر دو هزار کارگاه تولیدی توسط این دولت احیا شده و این کشور به خانه بزرگی تبدیل شده است. . کارگاه در بسیاری از استان ها کارگاه ها تولید مشکل کارگری دارد، هرچند در کشور بیکاران زیادی وجود دارد و تحصیلکرده هایی هستند که در کار مشارکت نمی کنند و شاید هم حق دارند.

وی افزود: اشتباه کسانی بود که در حوزه مهندسی دانش برنامه ریزی درستی نداشتند و امروز اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه بیکار هستند اما کارگاه های تولیدی بسیار خوب کار می کنند.

وی با بیان اینکه اعتصابات کارگری دو، سه سال پیش را فراموش نکرده ایم، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته چنین چیزی را ندیده ایم و قطعی برق سه چهار ساعته دولت قبل را نیز فراموش نکرده اند. . سال با اتخاذ تدابیر دولت جدید و فعالیت های جهادی، این حوادث به حداقل رسیده و هیچ صفی از جوجه ها وجود ندارد.

حاجی ابوالقاسم در بخش پایانی سخنان خود گفت: ذخایر راهبردی کشور در شرایط بسیار خوبی قرار دارد، در حالی که دولت قبل بحران های مختلفی داشت، طبیعی است که دشمن نتواند با این رشد شگفت انگیز کشور کنار بیاید، روحانیت در سر راه است. رئیس این جنبش است و از همه امکانات خود برای تخریب روحانیت استفاده می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا