هنر و فرهنگ

سفرهای دریایی ایران برای جام‌جهانی قطر لغو شد

رئیس اداره کل دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که علیرغم تمهیدات لازم برای جابه جایی تماشاگران ایرانی در جام جهانی، قطر در روزهای پایانی نزدیک به شروع بازی ها اعلام کرد که این امکان وجود ندارد. برای جابجایی زمینی مسافران از سایر بنادر کشور به دوحه و به همین دلیل این روزها نتوانستیم کشتی برای جابجایی تماشاگران تهیه کنیم.

مهدی فراهانی فراهانی در گفت وگو با رویداد برتر، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران و قطر می توانند از طریق دریا به یکدیگر متصل شوند، از ابتدای سال اقداماتی برای بهره برداری از پتانسیل سفرهای دریایی در سفرهای جام جهانی آغاز شده است. ساخت اسکله ها و پایانه های مسافربری استاندارد در جزیره کیش و بندر بوشهر و نیز گفتگو با مالکان چندین کشتی در کشور که در سال های اخیر در زمینه حمل و نقل مسافر و گردشگری فعال بوده اند از جمله این موارد بود. آنها را به روزهای مسابقات قهرمانی جهان قایق هایشان دعوت کرد تا تعمیر و آماده بهره برداری شوند.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای ما با آماده سازی دو فروند کشتی می توان در طول یک سفر تقریباً 1500 مسافر را جابه جا کرد. در حال انجام مراحل نهایی بودیم که مدیرکل بنادر به همراه وزیر راه و شهرسازی به قطر سفر کردند و وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد وضعیت حمل و نقل وی برای جام جهانی از قبل برنامه ریزی شده است و نمی تواند ارائه کند. امکان حمل و نقل داخلی مسافران از بنادر حمد و الرویس به دوحه

رئیس اداره کل دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: قطر بندر دوحه را به یک سری کشتی‌های تفریحی که در این بندر تردد می‌کنند اجاره داده است و پیش‌بینی می‌کند حدود 12 هزار اسکله برای این کشتی‌ها قرار گیرد. مسافرانی که مسابقات را تماشا می کنند می توانند در این هتل های دریایی اسکان داده شوند. قرار بود کشتی های ما به دلیل دوری از بندر دوحه به بندر الرویس و حمد که حدود 150 کیلومتر و حمد حدود 25 کیلومتر از محل برگزاری مسابقه هستند بروند. در نهایت قطر اعلام کرد که اگر می‌خواهد کشتی‌های ایرانی در این بنادر پهلو بگیرند، نمی‌تواند وسایل نقلیه برای انتقال مسافران به دوحه فراهم کند.

فراهانی با بیان اینکه آمادگی و ظرفیت برای اعزام کشتی های فعال شده و مجوزهای آنها به قطر پس از جام جهانی وجود دارد، افزود: با وجود همه آمادگی ها و اقدامات خوبی که ایران در روزهای برگزاری بازی ها انجام داده است، در روزهای اخیر به عنوان بازی‌ها نزدیک است، قطر اعلام کرده است که تمایلی به پذیرش کشتی ندارد، زیرا نمی‌تواند مسافران را در خشکی جابه‌جا کند، بنابراین نمی‌توانیم کشتی برای جابجایی تماشاگران در این روزها تهیه کنیم. روزها.

وی درباره علت عهدشکنی قطر توضیح داد: فروردین ماه امسال جلسه ای در کیش برگزار شد و وزیر حمل و نقل قطر با آقای قاسمی دیدار کرد و یک سری بنادر و فرودگاه های ایران در حمایت از بنادر و فرودگاه ها ارائه شد. ما این درخواست را از قطر خواستیم، آنها اعلام کردند مرکزی در قطر زیر نظر امیر وجود دارد که اخیرا تاسیس شده و وظیفه آن هماهنگی بازی های جام جهانی و تصمیم گیری فراتر از وزارتخانه های قطر است. ، و تصمیم گرفته شده است که خدمات حمل و نقل جاده ای ما نمی تواند مسافران را برای پوشش دوحه جابجا کند. البته این تلاش را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا