استان ها

شهردار ارومیه: جمعیت ارومیه بر مبنای کارشناسان و دستگاه‌های خدمات رسان بیش از یک میلیون نفر است

به گزارش رویداد برتر آذربایجان غربیحسین مهدی زاده در جمع مدیران خبرگزاری ها گفت: بررسی ها نشان می دهد که شرکت های خدمات رسان از جمله شرکت های گاز، آب و فاضلاب و همچنین شرکت های برق و شهرداری ها به بیش از یک میلیون نفر خدمات ارائه می کنند. «میرنجف موسوی» از کارشناسان برجسته جمعیتی که هم اکنون معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است، طبق آمار خود جمعیت ارومیه یک میلیون و 10 نفر است. هزار و 71 هزار نفر جمعیت شناور.

وی افزود: یکی از مستندات بزرگ شدن شهر ارومیه، مسائل مربوط به آمار جمعیتی است که بر اساس سرشماری خوداظهاری که در سال 1394 برگزار شد، رشد جمعیت گزارش شده 1.98 و همچنین ظرفیت شهر است. برای مهاجرت بر اساس ضرایب در نظر گرفته شده توسط مشاور پروژه جامه نمی تواند برای سال 1401 دقیق باشد و در این راستا بر بررسی اجمالی جمعیت شهر ارومیه تاکید کردیم.

وی یکی از دلایل نادرست بودن محاسبه بر اساس سرشماری سال 1394 را الحاق چند روستا به حوزه شهری در سال 1395 و همچنین مهاجرت از ارومیه عنوان کرد.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: مشاور طرح جامع مدعی است که ارومیه شهر مهاجر اولی است در حالی که دلایل مختلفی نشان می دهد که این شهر پذیرای مهاجران است و با توجه به جمعیت 828 هزار و 100 نفری اعلام شده از سوی مدیریت یا سازمان برنامه ریزی، جمعیت 75 هزار و 583. پس از الحاق روستاها به محدوده شهری، جمعیت ارومیه افزایش یافت و خدمات دریافت می کنند و با احتساب آنها جمعیت شهر به 903 هزار نفر می رسد. .

مهدی زاده افزود: برای این منظور، ما داده های آماری را از ارائه دهندگان خدمات دریافت کردیم که بر اساس آن 312 هزار و 961 خانوار دارای کنتور گاز، 294 هزار و 289 خانوار دارای کنتور آب و 299 هزار و 842 خانوار دارای کنتور برق هستند. همچنین.

مهدی زاده با رد اعلام اینکه طرح جامع در یک سال گذشته مورد مطالعه قرار گرفته است، تصریح کرد: مطالعه این طرح از دی ماه سال 1400 (10 ماه پیش) آغاز شد و متأسفانه دارای پایگاهی از مشاوران منتخب از مرکز کشور بود. با دید و نگاه درست، آثار این حادثه می تواند در آینده آسیب های جبران ناپذیری را به خصوص در زمینه خدمات رسانی به شهروندان شهر وارد کند و حتی احتمال حاشیه نشینی را افزایش دهد.

شهردار ارومیه افزود: بر اساس بررسی های مشاور در افق 1415 وسعت شهر ارومیه حدود 10 هزار هکتار محاسبه شد و با توجه به اینکه وسعت شهر هم اکنون حدود 8350 هکتار و با مساحت 110 متر مربع است. به ازای هر نفر، این شهر باید به حدود 11 هزار هکتار به ازای هر میلیون نفر برسد که در این میان تناقض است.

وی ادامه داد: هدف ما این است که جمعیت واقعی ارومیه (یک میلیون نفر) خدمات مناسبی برای شهرهای بزرگ بالای یک میلیون نفر دریافت کنند تا بتوانیم خدمات مناسب را در سطح قابل قبولی ارائه دهیم و به همین منظور شهر ارومیه بهره مند خواهد شد از موارد مهم این حادثه استفاده از سهم ۱.۵ تا ۲ برابری مالیات فروش عمومی و همچنین استفاده از ۵۰ درصد سهم دولتی برای اقدامات در بخش حمل و نقل است.

طرح شهرسازی ارومیه این روزها به یکی از بزرگترین چالش های شهر تبدیل شده است که اداره کل راه و شهرسازی با دفاع از مطالعات مشاور، آمار مربوط به جمعیت ارومیه را حدود 850 هزار نفر می داند و شورای شهر و شهرداری نسبت به آن انتقاد کردند. جمعیت مرکز استان آذربایجان غربی بیش از یک میلیون نفر است.
در تضاد مدیریت شهری و راه و شهرسازی (اینجا) معاون استاندار آذربایجان غربی روز گذشته اعلام کرد که طرح جامع را به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال می کند (اینجا) با این حال شهرداری ارومیه همچنان به تغییرات خود ادامه می دهد. و بر اساس جمعیت واقعی ارومیه استوار است.

46

دکمه بازگشت به بالا