خارجی

عکس | این موشک از نگاه مجله «تایم» بهترین اختراع دنیاست!

مجله معتبر تایم تلسکوپ فضایی جیمز وب و موشک SLS (سیستم پرتاب فضایی) را به عنوان بهترین اختراعات سال 2022 معرفی کرد. ناسا با آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا در پروژه تلسکوپ جیمز وب همکاری کرد. موشک SLS ناسا، قدرتمندترین موشک جهان، برای فرستادن انسان به ماه به عنوان بخشی از ماموریت آرتمیس طراحی شده است.

به گزارش SciTechDaily، مجله تایم تلسکوپ جیمز وب را به عنوان بهترین اختراع در رده «طراحی» معرفی کرد. به گفته ناسا، تلسکوپ جیمز وب برای دیدن اولین نورهایی که جهان ما را روشن کردند طراحی شده است. یکی از مهندسان ناسا می‌گوید: «وقتی اولین عکس‌ها را دیدم، مات و مبهوت شدم؛ اما در عین حال، راضی بودم؛ زیرا می‌دانستم که هر چیزی که آنجا باشد، در جیمز وب قابل مشاهده است.»

عکس این موشک آمریکایی یکی از بهترین اختراعات سال 2022 بود!

تلسکوپ فضایی جیمز وب، که در پایان سال 2021 به فضا پرتاب شد، تاکنون تصاویر خارق‌العاده‌ای از کیهان دوردست گرفته است. وب توانست اولین کهکشان ها را ببیند، تصاویر جدیدی از سیارات منظومه شمسی را نشان دهد و شکل گیری ستارگان را ثبت کند.

موشک SLS اخیرا فضاپیمای بدون سرنشین Urine را به عنوان بخشی از ماموریت Artemis 1 به ماه پرتاب کرد. SLS تنها موشکی است که قادر به انتقال افراد و منابع از طریق فضاپیما است اورین آن را به ماه و فراتر از آن ببرید. مجله تایم موشک SLS را به عنوان بهترین اختراع در رده “تجربی” انتخاب کرد.

عکس این موشک آمریکایی یکی از بهترین اختراعات سال 2022 بود!

سامانه پرتاب فضایی بزرگترین موشک ساخته شده توسط ناسا از زمان Saturn 5 است و به گفته آژانس فضایی آمریکا، این موشک قدرت خود را در ماموریت Artemis 1 نشان داده است. اگرچه تایم موشک جدید ناسا را ​​پیشرفتی نامید، اما بسیاری از کارشناسان فضایی آن را یک پرتابگر قدیمی و بسیار گران قیمت می دانند. گزارش شده است که ناسا 20 میلیارد دلار برای طراحی و ساخت سامانه پرتاب فضایی هزینه کرده است و برخی منابع تخمین می زنند که هر پرتاب این موشک حدود 4 میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

227227

دکمه بازگشت به بالا