خارجی

عکس | موشک هایپرسونیکی که آمریکا را به وحشت انداخته است

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر، گلایدر مافوق صوت DF-ZF با قابلیت حمل سلاح هسته ای می تواند به سرعت 5 تا 10 برابر صوت برسد.

از دیگر کاربردهای سلاح مافوق صوت می توان به عملیات تاکتیکی مانند هدف قرار دادن اهداف متحرک مانند کشتی های جنگی اشاره کرد. این سلاح برای اولین بار در پایان سال 2019 در مراسمی به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین به نمایش گذاشته شد.

عکس موشک مافوق صوت که آمریکا را نگران کرده است

این شاتل مافوق صوت با موشک بالستیک سوخت جامد میان برد دانگ فنگ پرتاب می شود.

گلایدرهای مافوق صوت تهدیدی بزرگ برای سیستم های دفاع موشکی پیشرفته هستند. برخلاف موشک‌های بالستیک، این موشک‌ها مسیر قابل پیش‌بینی ندارند.

بیشتر بخوانید:

پس از ورود به اتمسفر، در مسیر هموارتری به سمت هدف می لغزند و به این ترتیب بسیار دیرتر توسط رادارهای سامانه های پدافند موشکی شناسایی می شوند و به دلیل سرعت بسیار بالا، کار دفاعی را بسیار دشوار می کنند. برای سیستم های دفاع موشکی

شاتل DF-ZF را می توان علاوه بر موشک دانگ فنگ 17 بر روی موشک بالستیک قاره پیما دانگ فنگ 31 نصب کرد و برد 12000 کیلومتری به آن داده و به عنوان سلاح استراتژیک چین در برابر رقبای منطقه ای و ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته مایکل گریفین، معاون وزیر دفاع سابق، در مارس 2020، وزارت دفاع ایالات متحده پیشنهادی را برای تسریع در توسعه سلاح های مافوق صوت برای رسیدن به رقبایی مانند چین ارائه کرد.

5858

دکمه بازگشت به بالا