ورزش

«نتانیاهو» مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی شد

پس از دریافت تصمیم رسمی؛

رهبر رژیم صهیونیستی تشکیل کابینه را به «بنیامین نتانیاهو» سپرد.

به گزارش گروه منطقه و جهان خبرگزاری آنا به نقل از جرزالیم پست، «بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود امروز یکشنبه رسما از سوی «ایزاک هرتزوگ» رئیس جمهور اسرائیل به طور رسمی تشکیل کابینه را به عهده گرفت.

او اکنون 28 روز فرصت دارد تا با احزاب دیگر برای تشکیل کابینه ائتلاف کند. پس از پایان این مهلت، 14 روز به شما فرصت داده می شود، اما اگر پس از این مدت تلاش های کابینه منصوب به شکست انجامید، انتخابات کنست باید دوباره برگزار شود.

ائتلاف جناح راست به رهبری نتانیاهو موفق شد در آخرین انتخابات رژیم در 10 نوامبر 64 کرسی، یعنی اکثریت 120 کرسی کنست، به دست آورد.

نتانیاهو پس از دریافت تصمیم تشکیل کابینه در سخنانی گفت: من برای ایجاد یک دولت باثبات و موفق که به نفع همه شهروندان باشد، هر کاری انجام خواهم داد.

او یک بار بین 18 ژوئن 1996 تا 6 ژوئیه 1999 و بار دیگر بین 1 آوریل 2009 تا 13 ژوئن 2021 نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود.

در انتخابات اخیر احزاب و جریان های سیاسی رادیکال و افراطی وارد پارلمان اسرائیل شدند که اصلاً هویت فلسطینی را به رسمیت نمی شناسند. یکی از آنها «ایتامار بنگویر» رهبر حزب «قدرت یهود» است که چهره اصلی ناسیونالیسم افراطی اسرائیل و صهیونیسم مذهبی متعصب است. وی تا امروز 14 کرسی مجلس را به دست آورده است.

پیروزی نتانیاهو و بنگویر چنان نگرانی در اسرائیل ایجاد کرد که روزنامه صهیونیستی “هاآرتص” هشدار داد که اسرائیل اکنون در آستانه یک انقلاب مذهبی استبدادی به رهبری راست افراطی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا