ورزش

هشدار به ساوتگیت درباره تاکتیک مخفی ایران

به گزارش دیلی میل، داستان زندگی علیرضا بیرانوند، دروازه بان ایران، شایسته هالیوود است. طبق داستان، او بزرگ شده چوپان، کارواش، پیتزا فروشی، نظافتچی و حتی مدتی در تهران بی خانمان بوده و حالا دروازه بان شماره یک ایران است.

بیرانوند در کودکی بازی به نام «دال پران» را انجام می داد که با دوستانش به دورترین فاصله ها سنگ پرتاب می کردند و این باعث افزایش قدرت پرتاب بیرانوند شد.

نام بیرانوند 30 ساله در طولانی ترین پرتاب فوتبال در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. او در مهرماه 1395 در دیدار مقدماتی جام جهانی 2018 مقابل کره جنوبی در ورزشگاه آزادی تهران توپ را 61 متر و 26 سانتی متر پرتاب کرد.

کریس ساتون بازیکن سابق تیم ملی انگلیس گفت: این اسلحه ایران است. این نوع فوتبال زیباترین شکل فوتبال نیست، اما می تواند موثر باشد و در یک چشم به هم زدن دفاع را به حمله تبدیل کند. بیرانوند در حالی که توپ را در دست دارد، دست راست خود را به کنار بدنش دراز می کند. جلو می رود و آن را به طرف دیگر می اندازد. مدافعان انگلیس باید به بازی روز دوشنبه مقابل ایران توجه کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: گرت ساوت گیت می خواهد بازیکنانش در محوطه جریمه حریف صاحب توپ شوند و پاس بدهند اما اگر بیرانوند چنین پرتابی انجام دهد بلافاصله می تواند خط دفاع انگلیس را به هم بزند.

258 258

دکمه بازگشت به بالا