خبرهای کلی

وحدت عامل اصلی پیروزی رزمندگان در سوسنگرد بود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، محمد شفیعی در مراسم سالگرد حماسه شکستن حصر سوسنگرد که پیش از ظهر دوشنبه در سالن جلسات لشکر 16 زرهی قزوین برگزار شد، با بیان اینکه اولین شهری که وارد جنگ شد، گفت: سوسنگرد و توسط صدام محاصره شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین گفت: صدام برای نفوذ بیشتر از عوامل خود استفاده می کرد و البته دلیل انتخاب سوسنگرد نیز اهمیت این شهر برای ایران و عراق و کنترل اهواز از طریق این شهر بود.

وی افزود: پس از این حادثه امام (ره) برای شکستن حصر سوسنگرد مهلت یک روزه تعیین کردند.

این مسئول گفت: این عملیات با فرماندهی رهبر معظم انقلاب و در راستای اطاعت از فرمان ولایت انجام شد و در این واقعه بزرگ وحدت عامل اصلی پیروزی بود.

وی ادامه داد: با اتحاد و اطاعت همه جانبه لشکر 92 زرهی، تیپ 65 ارتش، نیروهای مردمی، سپاه پاسداران و قرارگاه جنگ های نامنظم، محاصره سوسنگرد ظرف 24 ساعت شکسته شد.

این مسئول تصریح کرد: شب قبل از عملیات بنی صدر به ارتش 92 دستور داد در این عملیات شرکت نکنند اما با فرماندهی رهبر معظم انقلاب و هماهنگی امام راحل این عملیات از ساعت 6 صبح آغاز شد. سوسنگرد ساعت دو بامداد به میهن اسلام بازگشت.

وی در پایان با بیان اینکه وحدت عامل اصلی پیروزی های دفاع مقدس به ویژه در شکست حصر سوسنگرد بود، تصریح کرد: اگر در جامعه وحدت وجود داشته باشد هیچ دشمنی جرأت علیه کشور را ندارد و اکنون راز موفقیت ما در برابر حملات دشمن اتحاد جامعه و همدلی بین اعضای آن است.

دکمه بازگشت به بالا