استان ها

کمک هزینه ۵۰ میلیونی جشنواره تئاتر بسیج به ۵ گروه برگزیده

آنها در گفت و گو با آنا سعید نجفیان خاطرنشان کردند:

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج گفت: تمام تلاش ما این بوده است که امید را در همه هنرمندان به ویژه در شهرهای کوچک برای اجرای تئاتر ایجاد کنیم و همچنین جوایز و حمایت ما از صحنه و تئاتر یکسان خواهد بود. بخش محیط زیست جشنواره های تئاتر تا کنون اتفاق افتاده است

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری آنا، سیزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج با رویکرد ویژه به تنوع شکلی و مادی و با توجه به انواع نمایش در دو صحنه استانی و کشوری برگزار می شود. این رویداد هنری در سه بخش مسابقه نمایش صحنه، مسابقه ارائه محیطی و میدانی و مسابقه نمایشنامه نویسی (استیج کشوری) برگزار می شود.

در همین رابطه سعید نجفیان دبیر جشنواره تئاتر بسیج در گفت و گو با خبرنگار تئاتر آنا گفت: جشنواره تئاتر بسیج ابتدا به صورت استانی تشکیل شد و سپس قرار بر این شد که گروه های برگزیده بر اساس اعلامیه خود را معرفی کنند. . آثار خود را به صورت ویدئویی یا سی دی به دبیرخانه ارسال کنند و پس از انتخاب آثار، جشنواره برگزار شود، اما به دلیل شرایط مالی و اجتماعی برخی از استان ها، جشنواره به صورت مجازی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت شخصی در 18 استان برگزار شد، گفت: اصفهان اخیرا اختتامیه خود را برگزار کرد و مشهد فردا اختتامیه خود را برگزار می کند، بنابراین جشنواره های استانی تکمیل می شود. دو اثر از قسمت صحنه و دو اثر از قسمت خیابان هر استان به دبیرخانه های استانی ارائه می شود و در هر قسمت 64 اثر توسط 5 نفر از کارشناسان نخبه ارزیابی می شود.

نجفیان همچنین افزود: در نهایت 15 اثر صحنه ای و 15 اثر محیطی، خیابانی و حاشیه ای در جشنواره ارائه می شود. در مسابقه نمایشنامه نویسی 114 اثر به دبیرخانه ارسال شد و خوانش آنها توسط 5 هیئت داوران آغاز می شود که برگزیدگان تا پایان آبان ماه معرفی می شوند.

دبیر جشنواره تئاتر بسیج به برگزاری این جشنواره به احتمال زیاد در نقاط مختلف در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: نهادها و استان ها بیشتر از این جشنواره حمایت سخت افزاری می کنند تا حمایت مالی. هفدهم شهریور همایشی را در کاخ موزه نیاوران با حضور دبیران استان، مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیر بسیج هنرمندان برگزار کردیم و در آنجا آقای نظری نامه ای برای ارشاد استان ها نوشت و دریافت کرد. . یک قول مساعد از همه برای ایجاد فضایی برای تمرین ها و اجراها و همه همکاری ها. شهرداری در برخی استان ها نیز تسهیلاتی را برای هنرمندان در نظر گرفته است اما مسئولیت کامل بر عهده بسیج هنرمندان است.

** 50 میلیون کمک هزینه برای حضور عمومی برای 5 گروه منتخب

نجفیان با اشاره به حضور قبلی خود به عنوان داور و شناختی که از ایستگاه های این رویداد داشت، تصریح کرد: تلاش زیادی کردیم تا استان ها را در کار مشارکت دهیم، هنرمندانی از شهرهای مختلف نیز آثار خوبی ارسال کردند، به همین دلیل سعی کردیم اجرای عمومی داشته باشیم. آثار، زیرا جشنواره بدون اجرای عمومی معنایی ندارد.

وی درباره حمایت از گروه ها نیز توضیح داد: علاوه بر جوایز ثابت برای برگزیدگان جشنواره و حمایت همه گروه ها، از 5 گروه برگزیده جشنواره (در مرحله و مرحله 50 میلیون تومان) حمایت خواهیم کرد. بخش های خیابانی). سخنرانی عمومی). در قسمت نمایشنامه نویسی جوایز از 20 میلیون تومان شروع می شود.

وی با اشاره به تلاش های فراوانی که برای دریافت کمک هزینه انجام شده است، بیان کرد: از نهادها و سازمان های مختلف کمک هزینه دریافت کردیم تا جشنواره تجلیل از هنرمندان برگزار شود. تمام تلاش ما بر این بود که جوایز صحنه و خیابان یکسان باشد، چون ارزش کار هر دو قسمت مهم است، حتی برندگان نقش های اصلی صحنه و خیابان 10 میلیون تومان جایزه می گیرند. .

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از بودجه برای جشنواره هزینه شده است، گفت: این یک واقعیت است که ما بیشتر از هزینه ها کمک گرفتیم، همه هزینه ها از چارچوب بسیج هنرمندان نبوده است. اما اینکه ما سعی کردیم شهرهای کوچک و هنرمندانشان را تشویق کنیم تا بتوانند به جشنواره فجره راه پیدا کنند، اتفاق خوبی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا