خارجی

یک سوم هویتزرهای ارسالی غرب به اوکراین کارایی ندارند

نیویورک تایمز گزارش داد که توپخانه های ساخت غرب که به اوکراین فرستاده شده اند عملاً در طول جنگ بی اثر بوده یا آسیب دیده اند و این موضوع برای وزارت دفاع آمریکا مشکل ساز شده است.

به گزارش رویداد برتر، این روزنامه با اتکا به منابع آگاه نیز نوشت که پنتاگون که صدها تجهیزات نظامی را به اوکراین می رساند، برای مقابله با این موضوع یک مرکز تعمیراتی در آن سوی مرز لهستان ایجاد کرده است.

به گفته منابع آگاه آمریکایی و سایر منابع آگاه در امور دفاعی اوکراین که با نیویورک تایمز مصاحبه کرده اند، یک سوم از 350 هویتزر ارسال شده توسط غرب به اوکراین اصلاً کار نمی کند.

این تجهیزات یا در اثر استفاده بیش از حد طولانی مدت فرسوده می شوند یا در جنگ آسیب می بینند و در میدان جنگ قابل تعمیر نیستند. وظیفه تعمیر تجهیزات به اولویت فرماندهی اروپایی پنتاگون تبدیل شده است که بنا بر گزارش ها یک مرکز تعمیر در لهستان راه اندازی کرده است.

تلاش ها برای بهبود تسلیحات در ماه های اخیر آغاز شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که مقامات آمریکایی به وضعیت تسلیحاتی اوکراین توجه زیادی دارند، اما منابعی از این کشور از ارائه جزئیات بیشتر در مورد این برنامه خودداری کردند.

نیویورک تایمز ادامه می دهد: تعمیر و نگهداری در لهستان معمولاً شامل تعویض قطعات هویتزر است. در همین حال، گزارش ها حاکی از آن است که مقامات اوکراینی خواهان نزدیک شدن این کارخانه ها به خط مقدم هستند تا این سلاح ها زودتر به میدان نبرد بازگردند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه تاکید کرد که این ائتلاف هیچ کاری در داخل اوکراین انجام نمی دهد و گفت که این دلیلی است بر این که ناتو بخشی از نبرد نیست.

البته در اکتبر 2022، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که کمک نظامی غرب به کی یف بخشی از درگیری محسوب می شود.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین در 24 فوریه امسال، کشورهای غربی با میلیاردها دلار کمک امنیتی از کی یف حمایت می کنند. آمریکا به عنوان بزرگترین حامی اوکراین بیش از 19 میلیارد دلار تسلیحات از جمله توپخانه فراهم کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط پنتاگون، از 23 نوامبر 2022، ایالات متحده هویتزرهای 142155 میلی متری و 924000 گلوله مهمات برای این سلاح ها فراهم کرده است. کمک های آمریکایی همچنین شامل 36 توپ 105 میلی متری و 180000 گلوله توپ است. مسکو بارها گفته است که محموله های تسلیحاتی غربی تنها درگیری را طولانی می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا