جامعهکسب و کار برتر

چگونه یک مقاله را سئو کنیم؟

اهمیت تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

تولید محتوای مناسب در سئو فروشگاه اینترنتی با کلمات کلیدی هدفمند جزو مهمترین اصول سئو کلاه سفید است. گوگل همواره به دنبال محتوای تازه و با کیفیت است. در سالهای گذشته در بسیاری از حوزه‌ها‌ی وب با زبان فارسی، خلا زیادی احساس می‌شد. اما امروزه  تعداد وب‌سایت‌های مفید و موثر افزایش پیدا کرده‌اند. وبمستر‌های زیادی هستند که به طور هدفمند در حال تولید محتوا و بهینه سازی صفحات سایت خود هستند. بنابراین اینکه شما یک مقاله‌ی کوتاه و بدون توجه به اصول سئو بنویسید و توقع داشته باشید که از آن ورودی مناسبی دریافتی کنید، اشتباه بزرگی است!

 تولید محتوا باید بر اساس سئو و با استراتژی مشخص انجام شود. در این صورت با تولید حتی چند مقاله‌ هم می‌توانید بازدید خوبی از گوگل دریافت کنید. برای سئو محتوای سایت کافیست نکات زیر را رعایت کنید.

۱- کلمات کلیدی مناسبی پیدا کنید.

 در مقاله‌ی قبلی از آموزش سئو، درباره‌ی اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی توضیحاتی ارائه شد. ابتدا به این مقاله مراجعه کنید و طی دستورالعمل آن به دنبال بهترین کلمات کلیدی برای مقاله‌ی خود باشید.

 ۲- یک عنوان جذاب بنویسید.

داشتن عنوان جذاب باعث می‌شود گردش کاربر در سایت شما افزایش پیدا کند و این نکته تاثیر بسیاری خوبی در افزایش مدت زمان ماندن کاربر در سایت دارد. درج عنوان‌ بهینه، یکی از مهمترین اصول سئو در تولید محتوا است.
عنوان مطلب شما باید:

  • جذاب باشد
  • معرف محتوای شما باشد
  • شامل کلمه‌ی کلیدی اصلی شما باشد
  • کوتاه نباشد
  • خیلی طولانی نباشد

سعی کنید در نوشتن عنوان مقاله خلاقیت به خرج دهید. طوری عنوان را بنویسید که کلمه‌ی کلیدی در اوایل عنوان ظاهر شود. در ادامه‌ی آن از جملاتی استفاده کنید که کاربر را ترغیب به مطالعه‌ی این مطلب کند.

۳- تگ‌های عنوان را دریابید.

یکی از مهمترین تگ‌های html در سئو، تگ‌های عنوان هستند. هر صفحه از سایت شما باید دارای عنوان اصلی باشد. این عنوان در سایت شما باید در تگ h1 قرار بگیرد. این یکی از مهمترین اصول سئو در تولید محتوا محسوب می‌شود.

طرز قرار گرفتن تگ‌های عنوان

سایر عنوان‌ها و زیر عنوان‌ها به ترتیب اهمیت، در تگ‌های h2 تا h6 قرار می‌گیرند.
توجه کنید که هرچه عدد h افزایش یابد، از اهمیت آن تگ کم می‌شود. بنابراین مهمترین تگ عنوان سایت، همان تگ h1 است که بهتر است در هر صفحه از سایت حداکثر یکبار استفاده شود.

۴- گوگل به url توجه می‌کند، شما هم توجه کنید.

ربات‌های گوگل زمان ایندکس مطلب شما به آدرس صفحه‌ی شما اهمیت می‌دهند. سعی کنید url صفحه‌ی شما شامل کلمه‌ی کلیدی اصلی شما باشد.
در نوشتن url به نکات زیر توجه کنید:

  • کوتاه بودن url
  • شامل بودن کلمه‌کلیدی
  • مرتبط بودن با عنوان

اگر url شما انگلیسی است می‌توانید بخش اصلی عنوان را ترجمه کنید و در url قرار دهید.

۵- متن محتوا را سئو کنید.

معمولاً بیشترین بخش محتوای سایت‌ها را محتوای متنی تشکیل می‌دهند. اینکه ما متنی را بنویسیم و در صفحه‌ای از سایت قرار دهیم و آن را به حال خود رها کنیم اشتباه بزرگی است. برای بهینه‌سازی محتوای متنی باید نکات زیر را رعایت کنید.

  • استفاده از محتوای مرتبط و با کیفیت
  • پاراگراف بندی صحیح محتوا
  • خوانا بودن محتوا
  • استفاده از جملات با طول مناسب (استفاده از جملات طولانی ممنوع)
  • استفاده از عنوان و زیر عنوان‌های مرتبط
  • رفع خطای نگارشی و املایی
  • قرار دادن کلمه‌ی کلیدی در پاراگ اول (در ۱۰۰ کلمه‌ی ابتدایی)
  • توزیع یکسان کلمات کلیدی در محتوا
  • ادامه دادن محتوا حداقل تا ۳۰۰ کلمه

دو نکته را فراموش نکنید:

+ در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید. سعی کنید علاوه بر خود کلمه‌ی کلیدی از کلمات مرتبط و معنی ساز هم استفاده کنید.
+ همان‌قدر که کیفیت محتوا مهم است کمیت آن هم اهمیت دارد. از نظر گوگل مقالات خیلی کوتاه، بار کیفی زیادی ندارند. بنابراین توصیه می‌کنم به هیچ عنوان زیر ۳۰۰ کلمه ننویسید. اگر می خواهید یک مقاله‌ی عالی داشته باشید تعداد کلملات محتوا را به بالای ۹۰۰ کلمه افزایش دهید.

۶- کلمات کلیدی را به این بخش‌ها اضافه کنید.

بخش‌هایی از سایت هستند که نقش کلیدی‌تری در سایت دارند. در این بخش‌ها بهتر است از کلمات کلیدی استفاده شود.

  • تگ‌های عنوان
  • آدرس صفحه (URL)
  • متن alt برای عکس
  • تگ توضیحات متا

۷- تصویر و ویدیو اضافه کنید.

برای انتقال دقیق‌تر مفاهیم و افزایش جذابیت محتوا بهتر است در هر مقاله از تصاویر مرتبط استفاده شود. برای تصویر از متن جایگزین یا همان alt استفاده کنید. استفاده از ویدیو نیز به افزایش ماندن کاربر در سایت کمک می‌کند.

۸- لینک سازی کنید.

در مقاله‌ی خود به صفحات مرتبط لینک دهید. بهتر است عبارتی را لینک کنید که حاوی کلمات کلیدی باشد. اگر از مقاله‌ی سایت دیگری استفاده می‌کنید، در انتهای مقاله به آن سایت هم لینک دهید. فقط توجه داشته باشید در استفاده از لینک، زیاده روی نکنید. دوستان عزیز بحث لینک‌سازی در محتوا بحث بسیار مهمی است.

۹- برچسب بزنید.

اگر چند مقاله از سایت شما به گونه‌ای باهم در ارتباط هستند که در زیردسته‌ی جدیدی قرار می‌گیرند، بهتر است نام این زیر دسته به عنوان یک برچسب (tag) برای این مقالات استفاده شود. در استفاده از برچسب‌ها زیاده‌روی نکنید. ممکن است صفحه‌ای از سایت شما به برچسب احتیاج نداشته باشد.
حداکثر تعداد افزودن برچسب برای یک صفحه ۵ مورد پیشنهاد می‌شود.

۱۰- دسته بندی مطالب فراموش نشود.

مطالب سایت را دسته‌بندی کنید تا تمام مطالب به صورت طبقه بندی شده کنار هم قرار بگیرند. به کمک دسته‌بندی می‌توانید برای هر نوع مطلب در سایت خود یک آرشیو داشته باشید.

۱۱- عنوان سئو را تکمیل کنید.

عنوان سئو یا همان متاتگ عنوان جزو مهم‌ترین بخش‌‌های سئو‌ی محتوا است. این متا تگ در serp دیده می‌شود بنابراین باید به حد کافی جذاب باشد.
بهتر است بخش ابتدایی این عنوان شامل کلمه‌ی کلیدی اصلی ما باشد. سعی کنید طول عنوان سئو کمتر از ۷۰ کارکتر شود تا به طور کامل در نتایج قابل نمایش باشد.

۱۲- توضیحات متا را هدفمند بنویسید.

توضیحات متا همان بخشی است که زیر عنوان در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. این بخش تاثیر زیادی در دریافت کلیک دارد. توضیحات متا را مختص کاربر بنویسید به طوری که نظر کاربر را به سمت سایت شما جلب نماید.

مهمترین اصول سئو در تولید محتوا

جمع بندی: رعایت این اصول سئو در تولید محتوا قطعاً تاثیر زیادی برای کسب جایگاه مناسب در نتایج موتورهای جستجو خواهد داشت. اما نکته‌ی مهم این است که باید سعی کنید برای کاربران بنویسید. اگر مقالات شما اختصاصی و با کیفیت باشند احتمال بازگشت کاربر به سایت شما افزایش می‌یابد. این مطالب تنها بخشی از ده‌ها نکته‌ای است که گوگل در محتوای شما به دنبال آن است. در آموزش تولید محتوا به صورت کامل به نکات پیدا کردن موضوعات، کلمات کلیدی هدف، سئو محتوا و … پرداخته‌ایم. برای آموزش کامل‌تر به مراجعه کنید.

(SEO Freindly) به چه معنی است؟

محتوای سئو دوستانه نوعی از محتوا است که به روشی ایجاد شده است که به موتورهای جستجوگر کمک می کند تا رتبه بالایی داشته باشند.اگرچه برخی از بازاریابان فکر می کنند این بدان معناست که باید از کلمات کلیدی پر شده باشد، اما منظور  این است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا مطالب خود را در یافتن، درک و پیوند دادن مطالب خود به موضوعی که می خواهید آن را بپوشانید، قرار دهند. همانطور که در این مقاله می خواهید بخوانید، ایجاد محتوای دوستانه برای SEO بسیار بیشتر از پاشیدن کلمات کلیدی در اطراف پست ها، فیلم ها و سایر فرم های مطالب شما طول می کشد.

مقاله سئو شده چه ماهیتی دارد؟

مقاله سئو شده به محتوایی گفته می شود که به بهترین شکل ممکن نوشته شده باشد و می تواند رنک کلی سایت و نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهد. در تولید محتوای سئو شده، باید توازن مناسبی بین استفاده از عبارات کلیدی و ارتباط محتوا با موضوع اصلی، برقرار باشد. اگر از یک متخصص سئو و تولید محتوا بپرسید که چگونه یک متن سئو شده بنویسیم، مطمئنا او به شما می گوید که مقاله بهینه شده، بدون توجه به نرخ تبدیل و جذب ترافیک طبیعی، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

دقت داشته باشید که ارزش نوشتاری محتوا هرچقدر هم که باشد، اگر نتواند کاربران را جذب کند، بهینه بودن آن بی فایده است. به طور کلی، هر محتوایی که نتواند سودی را برای کسب و کار شما ایجاد کند، به عنوان یک محتوای ارزشمند شناخته نمی شود. به طور خلاصه، هنگامی که برای وب سایت خود تولید محتوا می کنید، شما در واقع این کار را به دو دلیل اساسی انجام می دهید:

  • افزایش نرخ تبدیل
  • افزایش رنک در موتورهای جستجو

یک سئوکار معمولی، تنها به مورد دوم اهمیت می دهد. او تلاش می کند تا برای یکسری عبارت کلیدی خاص، رنک بالایی دریافت کند و هدف دیگری جز این مورد ندارد. اما یک سئوکار آموزش دیده و با تجربه، می داند که هر دو مفهوم بالا اهمیت زیادی داشته و باید یک توازن مناسب بین هر دو آن ها به وجود بیاورد تا به موفقیت برسد. اینکه یک محتوا بتواند رنک های برتر را از آن خود کند اما هیچ کاربری بر روی لینک آن کلیک نکند، نشان می دهد که مسیر را اشتباه طی کرده اید.

باید بدانید که محتوا، یکی از پایه های کسب و کار شما می باشد؛ کاربران در ابتدا وارد وب سایت شما می شوند و بعد از مطالعه بخشی از محتوا، تصمیم می گیرند که در وب سایت باقی بمانند یا خیر. به زبانی ساده تر، مقاله سئو شده به محتوایی گفته می شود که بر اساس اصول سئو تولید شده باشد و بتواند کاربران را جذب و در انتها آن ها را به مخاطبین دائمی وب سایت شما تبدیل کند.

چگونه مقاله سئو شده بنویسیم؟

در ادامه مراحلی برای اینکه چگونه می توانید تولید محتوا سئو شده را انجام دهید، برای شما شرح داده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانید بهترین محتواها را در وب سایت خود منتشر کنید.

1. درک ماهیت کسب و کار خود

اینکه متوجه شوید که محتوای سئو شده در مورد کسب و کار شما، دقیقا چه معنایی پیدا می کند، اهمیت بسیار زیادی دارد. تمامی کسب و کارها منحصر به فرد هستند. بنابراین قبل از اینکه بخواهید برای یک سایت تولید محتوا کنید، باید به خوبی در مورد ماهیت کسب و کار مورد نظر، اطلاعات به دست بیاورید. طبیعی است که این پروسه کمی زمان بر می باشد؛ چراکه نیاز به تحقیق و جستجوی زیادی دارد.

2. تهیه یک لیست از عبارات کلیدی با حجم جستجو بالا

تهیه یک لیست از عبارت های کلیدی که مردم با استفاده از آن به دنبال کسب و کار شما می گردند، برای بسیار اهمیت دارد. به یاد داشته باشید که این عنوان مطلب شما است که کاربران در نتایج گوگل آن را می بینند و بر اساس آن تصمیم می گیرند که وارد وب سایت شما بشوند. بنابراین، جذاب و توصیفی بودن این عنوان کاربر را ترغیب می کند تا وارد وب سایت شما شود؛ برای بهینه سازی عنوان خود دو کار بسیار مهم وجود دارد که باید انجام دهید:

  • استفاده از کلمات جذاب کننده در آن
  • استفاده از عبارت کلیدی اصلی مقاله سئو شده شما

مطمئنا اگر این دو کار به درستی انجام شوند، کاربران تمایل بیشتری برای کلیک بر لینک مقاله شما پیدا می کنند.

3. شروع تولید محتوا

این بخش بستگی به مهارت شما در نویسندگی دارد. اگر هنوز نمی توانید محتوایی جذاب و ارزشمند تولید کنید، باید به خوبی تکنیک های نویسندگی را بیاموزید و بعد از تمرین های زیاد، آن ها را در روند تولید محتوای خود پیاده سازی کنید.

4. جایگذاری عبارات کلیدی

جایگذاری عبارات کلیدی همزمان با تولید کردن محتوا، ممکن است کمی سخت به نظر برسد. افرادی که تجربه خوبی در زمینه تولید محتوا دارند، مطمئنا به راحتی در همان زمانی که مقاله را می نویسند، می توانند عبارت های کلیدی را هم در آن به خوبی بگنجانند. اگر شما نمی توانید این کار با انجام دهید، ممکن است پروسه تولید محتوای سئو شده، زمان بسیار زیادی را از شما بگیرد. به همین دلیل، باید زمان زیادی را برای هماهنگ کردن دو اصل تولید محتوا و پیاده سازی کلمات کلیدی، سپری کنید.

5. استفاده از یک ساختار بهینه سازی محتوا سایت

اگر می خواهید پروسه تولید محتوای سئو شده شما به بهترین شکل ممکن انجام شود، چند نکته وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشته باشید:

  • عبارت کلیدی اصلی بهتر است در ابتدای عنوان و متن به کار برده شود
  • بهتر است تگ های h، همگی دارای عبارت کلیدی باشند
  • انکر تکست ها باید ارتباط معنایی کاملی با صفحه مقصد داشته باشند
  • لحن نوشتاری شما باید متناسب با مخاطبین باشد
  • عبارت های کلیدی، تنها مواردی هستند که باید strong شوند
  • عبارت های کلیدی در توضیحات متا نیز باید حضور داشته باشند

هدف کلی تولید محتوای سئو شده، این است که به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای شما در مورد چه موضوعی است و به چه مسائلی پرداخته است.

6. از کلمات کلیدی خود به درستی استفاده کنید

می توانید بیش از حد در مورد قرار دادن کلید واژه ها در مقالات SEO نگران نباشید بعضی افراد می گویند شما باید دقیقاً از تعداد کلمه کلیدی استفاده کنید، تعداد X بار. برخی دیگر می گویند که باید 2٪ تا 3٪ از کل کلمات مقاله شما را تشکیل دهد. هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. نکته مهم این است که کلمه کلیدی شما در عنوان مقاله شما نمایش داده می شود، سپس در برخی از قسمت های پاراگراف اول و آخر، اما حتی این یک قانون سخت و سریع نیست. در بعضی از مقالات ممکن است از کلمه کلیدی یک بار استفاده شود و در مقاله دیگر فقط دو بار. ارگانیک باشید و مسئله را سخت نکنید.

اگر می خواهید از ایده های کلیدی بهار برای خاک شنی استفاده کنید، پس مطمئن شوید مقاله شما در واقع در این مورد است محتوای عمومی را بنویسید و یک کلمه کلیدی را با خفا مخفی کنید، زیرا این کار نخواهد کرد. حتی اگر شما موفق به فریب گوگل شوید، که بعید به نظر می رسد، خیلی بعید است که بتوانید یک خواننده مرتبط را جذب کنید.

همچنین، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی خود را به صورت ارگانیک بخوانید. بسیاری از اصطلاحات جستجو برای تکثیر مستقیم در جملات مناسب نیستند. خوب است که آن را کمی دور آن مخلوط کنید تا منطقی باشد. به یاد داشته باشید، این رباتهای جستجوگر گوگل نیستند که در نهایت بتوانند تجارت شما را از بین ببرند. این مشتریانی است که شما به محتوای خود جذب خواهید کرد، بنابراین رضایت کاربر را در بالاترین حد ملاحظات خود قرار دهید.

7. چیزی بنویسید که ارزش داشته باشد

این تا کنون مهمترین نکته ما است. اینترنت آنقدر پر از آشفتگی است که شما واقعاً باید چیزی را با ارزش واقعی بنویسید تا بتواند در گوگل بایستد. اینترنت در درجه اول وسیله ای برای برقراری ارتباط اطلاعات است. هنگامی که تحقیق در مورد کلید واژه خود را انجام دادید،، متوجه خواهید شد که بسیاری از کلمات کلیدی دم بلند شما سؤالاتی دارند. به طور ضمنی یا صریح. این سؤالات واقعی است که مشتریان هدف شما هنگام جستجوی اطلاعات در Google تایپ می کنند. آنها یا به دنبال یک سرویس محلی یا اطلاعات مربوط به یک مشکل هستند.

مقالات شما فرصتی برای پاسخگویی به این سؤالات روشنی می دهد که زندگی مشتری شما را آسان تر می کند. شما در زمینه تجارت خود متخصص هستید، بنابراین از این دانش برای ایجاد برخی مطالب ارزشمند استفاده کنید. مقالات «چگونه» مکان خوبی برای شروع هستند، زیرا این اطلاعات، اطلاعات مفیدی را ارائه می دهند و در مدت زمان کوتاهی به راحتی قابل خواندن هستند. با استفاده از یکی از کلمات کلیدی خود، به دنبال راهی باشید تا آن را به مبحث جالب و مرتبط تبدیل کنید.

دقت کنید که اگر هدف اصلی شما از تولید کردن محتوا، انتقال اطلاعاتی مفید به کاربرانتان باشد، این محتوا به صورت خود به خود، بهینه خواهد شد. شما باید سعی کنید در محتوای خود راهکارهایی مناسب ارائه کنید؛ در غیر این صورت کاربران تصور می کنند که تمامی مقاله های وب سایت شما بی ارزش بوده و نکته خاصی از آن ها به دست نمی آید.

احتمالا تا الان پاسخ مناسبی برای پرسش چگونه مقاله سئو شده بنویسیم، به دست آورده اید. بعد از اینکه اطلاعات این مقاله را به خوبی یاد گرفتید، باید تمرین های مناسبی نیز در این زمینه انجام دهید. بدون تمرین کردن، امکان ندارد که به موفقیت های بزرگی برسید.

تیتر و عناوین این خبر مخفی کن
دکمه بازگشت به بالا