سلامت و دانش

ابتکار ژاپن برای سلامت جهانی

رویداد برتر/ خراسان رضوی معرفی اولیه پوشش جهانی سلامت (UHC) در ژاپن توجه جهانی را به خود جلب کرده است زیرا این کشور دارای طولانی ترین امید به زندگی سالم در جهان است.

به گفته Vifrom، یکی از دلایل این امر این است که ژاپن بیش از نیم قرن است که سیستم بیمه درمانی دارد که همه ساکنان ژاپن را ملزم می کند بیش از سه ماه به آن ملحق شوند و کسانی که در ژاپن زندگی می کنند می توانند این کار را انجام دهند. دسترسی رایگان به خدمات بهداشتی مناسب را برای آنها فراهم می کند. مشخصه آن سیستم دسترسی رایگان است که به بیماران امکان می دهد هر ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی را انتخاب کنند و تمام خدمات بهداشتی با قیمت یکسان در هر نقطه از ژاپن ارائه می شود.

علاوه بر این، دولت ژاپن برای افزایش تعداد پزشکان در منطقه، تعداد دانشکده های پزشکی را به ویژه در مناطق روستایی افزایش داد. این امر همچنین به کیفیت بالای خدمات بهداشتی و درمانی کشور کمک کرد. ژاپن با چنین سابقه و سیستم مراقبت بهداشتی مطمئن، سیاست اساسی صلح و سلامت را در سال 2015 صادر کرد و بر اساس تجربه خود، متعهد به تقویت حمایت های لازم برای اجرای مراقبت های بهداشتی همگانی در جامعه بین المللی شد.

از سال 2009، Ajinomoto، یک شرکت غذای ژاپنی، با آژانس همکاری بین المللی ژاپن برای توسعه پروژه ای برای بهبود تغذیه نوزادان به منظور توسعه مکمل های تغذیه ای نوزادان به منظور کاهش مرگ و میر نوزادان به دلیل سوء تغذیه شریک شده است. علاوه بر این، یک اپلیکیشن مراقبت های بهداشتی تکمیل شده است که می تواند پزشکان و کاربران را در هر زمان و مکان به هم متصل کند تا مشکلات افرادی که در دسترسی به مراقبت های بهداشتی مشکل دارند حل شود.

پوشش همگانی سلامت به عنوان یک رویکرد عالی توجه را به خود جلب می کند، اما سوال کلیدی این است که چگونه سیستم را پس از پیاده سازی آن حفظ و راه اندازی کنیم. به منظور حفظ UHC، تأمین بودجه عملیاتی و آموزش منابع انسانی ماهر ضروری است.

حتی در ژاپن، که پیشرو در مراقبت های بهداشتی همگانی است، سیستم بیمه سلامت کنونی به دلیل افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی مرتبط با پیر شدن سریع جمعیت و رشد کند درآمد به دلیل رشد ضعیف اقتصادی، در معرض خطر فروپاشی تلقی می شود. اگر قرار است ژاپن به توسعه عملکردهای بهداشتی خود ادامه دهد، باید یک سیستم بهداشتی پایدار را بازسازی کند که بتواند به تغییرات ساختار جمعیتی آن پاسخ دهد.

مراقبت های بهداشتی همگانی اساس یک جامعه پایدار است. به زودی سه سال از اولین شیوع ویروس کرونا می گذرد. این ویروس بارها جهش یافت و ما به شدت متوجه شدیم که مسائل بهداشتی ارتباط نزدیکی با مسائل اقتصادی و اجتماعی دارد.

کشورهای توسعه یافته کمک کرده اند اطمینان حاصل شود که مردم کشورهای در حال توسعه به خدمات بهداشتی کافی دسترسی دارند. از سوی دیگر، اپیدمی، سیستم های بهداشت و درمان کشورهای توسعه یافته را به مرز فروپاشی رساند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا