خبرهای کلی

تاج، برنده ساختگی! – رویداد برتر

مهدی تاج اصلا شبیه برنده نیست. حتی زمانی که زمین و زمان را مسخره می کند و در ژستی پیروز فرو می رود.

به گزارش رویداد برتر همشهری او نوشت: «عجیب به نظر می‌رسد که ذهن مهدی تاج نسبت به همه چیز اینقدر راحت است، اما اینکه رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتظار دارد دیگران باور کنند که شرایط مساعد است و اینقدر آرام است، جای تعجب دارد. حتی رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین پس از قهرمانی تاریخی کشورش در جام جهانی، با این همه اعتماد به نفس جلوی دوربین ها ننشست و چنین سخنان عجیبی را به زبان نمی آورد. مهدی تاج در واقع برای سرزنش منتقدان خود به تلویزیون رفت و به محض مواجهه با اولین سوالات انتقادی، با مشتی کنایه پاسخ داد و الفاظ توهین آمیز علیه این دو مجری به کار برد.

مهدی تاج دقیقا به چه چیزی افتخار می کند؟ آیا واقعاً باعث افتخار است که جریمه ویلموتس ایران از 9 میلیون یورو به 6 میلیون یورو کاهش یابد؟ آیا مایه افتخار است که پول فیفا به جای کمک به رشد و توسعه فوتبال ایران، خرج دستمزد یک مرد بلژیکی شود؟ افرادی که مهدی تاج را با وجود چنین قرارداد وحشتناکی به فوتبال ایران بازگرداندند باید پاسخگوی این وضعیت باشند. چون بعید است تاج خودش به پاسخ علاقه داشته باشد. او در آستانه جام جهانی 2022 پس از چند نتیجه خوب، سرمربی موفق تیم ملی را برکنار کرد تا کارلوس کی روش جایگزین او شود. هدف از چنین خودکشی کسب نتیجه در جام جهانی و صعود از گروه بود. با این حال ایران نه تنها نتوانست از گروه خود صعود کند، بلکه شکست شرم آوری را مقابل انگلیس متحمل شد. ایران که بدترین شکست تاریخ خود در جام جهانی را متحمل شد، مقابل آمریکا هم شکست خورد تا دیگر به هشتمی آذر افتخار نکند. ایران نه تنها از گروه خود صعود نکرد بلکه با دریافت 7 گل به انگلیس و آمریکا به بن بست رسید و جام بسیار بدی را پشت سر گذاشت. در این شرایط مهدی تاج افتخار می کند که توانسته تیم ولز را به عنوان یکی از ضعیف ترین تیم های جام حذفی برد. با چنین نگرشی، فوتبال ایران هرگز طعم توسعه را نخواهد چشید.

با این ادبیات خاص و غوطه ور شدن در ژست برنده، گویی مهدی تاج است که توانسته تیم ملی کشورش را قهرمان جهان کند یا حداقل به مرحله حذفی برساند! یکی باید آقای رئیس را از این خواب طولانی بیدار کند. نه برنده و نه مدیر موفق. ذکر سابقه طولانی او به عنوان یک مدیر نیز با توجه به نتایج وحشتناک اخیر او، اوضاع را بدتر می کند. اگر بعد از این تاریخ عجیب نمی توانید تصمیمات خوبی بگیرید، بهتر است فوتبال را رها کنید و به فکر حوزه های دیگری برای مدیریت باشید. بر چه اساسی پاسخ دادن را غیر ضروری می دانید؟ بر چه اساسی خود را از مسئولیت پذیری جدا می کنید؟ اصلا شبیه برنده به نظر نمیرسه حتی اگر به زمین و زمان اشاره داشته باشد. حتی اگر در ژست یک برنده بیفتد. حتی اگر دور شدن از حقیقت به این راحتی باشد.

آیا عربستان هم مثل ما شکست خورد؟ واقعا؟

مشخص است که مهدی تاج تصمیم دارد کارلوس کی روش را به عنوان سرمربی تیم ملی ایران حفظ کند. اگر او هنوز هم آن را به طور کامل تأیید نکرده است، احتمالاً فقط به دلیل روحیه عمومی حاکم است، در غیر این صورت انتظار دارید تاج بلافاصله پس از ریختن آب از آسیاب، ابقای سرمربی پرتغالی را به طور رسمی اعلام کند. رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه اخیر تلویزیونی خود نشانه های روشنی از این علاقه نشان داد. تاج در بخشی از سخنان خود عربستان را با ایران مقایسه کرد و گفت: بسیاری از تیم ها مانند قطر که میزبان مسابقات بودند نتایج خوبی کسب نکردند اما تغییر نفرات خود را انجام ندادند. قطر و عربستان پس از این شکست سرمربی خود را تغییر ندادند. عربستان هم مثل ما شکست خورد. ما هم به آن قهرمان جهان 1-0 باختیم و ولز را شکست دادیم. چه کسی را می خواهی شکست بدهی؟” اظهارات تاج درباره مقایسه ایران و عربستان تعجب برانگیز است. تیم ملی ایران بدترین شکست تاریخ خود را مقابل انگلیس متحمل شد در حالی که عربستان تنها شکست آرژانتین در 3 سال اخیر بود. هر چند سر فدراسیون فوتبال هم مثل 8 سال قبل می ماند او شکست 1-0 مقابل آرژانتین را مقصر می داند، معلوم نیست اگر به جای همتای عربستانی اش مقابل آلبی سلسته برمی گشت چه می گفت. خوب در سایر مسابقات این دوره، حتی قطر که نتیجه ضعیفی داشت، حداقل عنوان قهرمانی آسیا را با سرمربی فعلی خود به دست آورد، اما چگونه می توانیم خودمان را راضی کنیم؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا