حضرت مسیح در اناجیل چهارگانه چگونه متولد شد؟

اگرچه تاریخ رسمی تولد مسیح بر اساس تقویم میلادی ۲۵ دسامبر است، اما تاریخ دقیق تولد او نامشخص است. در قرن دوم پس از میلاد مسیح، 6 ژانویه به عنوان روز تولد مسیح شناخته می شد، اما در قرن چهارم، کلیسای کاتولیک روم این تاریخ را 25 دسامبر و غسل تعمید حضرتش را تا 6 ژانویه اعلام کرد.

چگونه عیسی در چهار انجیل متولد شد؟

ایسناپلاس: «وقتی چیزی نبود، کلمه نزد خدا بود و بود. او همیشه زنده است و او خداست. انجیل یوحنا که از 21 فصل تشکیل شده است با این کلمات آغاز می شود و عیسی را کلمه ای می نامد که از ابتدا نزد خدا بود. انجیل یوحنا زندگی مسیح را به عنوان نوری نشان می دهد که در تاریکی می درخشد و هرگز نمی تواند توسط تاریکی خاموش شود. خداوند حضرت یحیی را نیز فرستاد تا این «نور» را معرفی کند و به آن ایمان آورد. اگرچه سال و محل تولد حضرت عیسی(ع) محل بحث مسیحیان است، اما در انجیل یوحنا درباره محل تولد حضرت عیسی (ع) داستانی وجود ندارد و تنها در یک فصل به معجزه حضرت عیسی اشاره شده است که در سال 1388 اتفاق افتاد. روستای قنا در استان، یعنی جلیل. استان جلیل منطقه ای تاریخی در شمال فلسطین است که مرکز آن شهر ناصره یا ناصریه است. برخی از روایات مسیحی معتقدند که زادگاه حضرت عیسی ناصره در همان استان جلیل است و برخی دیگر معتقدند که زادگاه اصلی حضرت عیسی بیت لحم است. در آن روزها، «آگوستوس سزار» دستور ثبت نام تمام محله های مسکونی را صادر کرد. هنگام ثبت نام و سرشماری سالانه؛ یوسف نامزد مریم به ناصره می رود تا نزد او و عیسی تازه متولد شده ثبت نام کند. به همین دلیل است که عیسی به عیسی ناصری یا از مردم ناصره معروف است.

متا انجیل

در ابتدای فصل اول، متا انجیل نیز به نیاکان عیسی، یعنی داوود و ابراهیم اشاره کرده است و سپس در آیه ی تولد مسیح می گوید: «مریم، مادر عیسی که با یوسف ازدواج کرد. ، قبل از ازدواج با او از روح القدس حامله شد. یوسف که کاملاً به اصول اخلاقی پایبند بود تصمیم گرفت نامزدی خود را قطع کند، اما می خواست این کار را بی سر و صدا انجام دهد تا آبروی مریم را خراب نکند.

در حالی که در این افکار غوطه ور بود، به خواب رفت. در خواب فرشته ای را دید که به او گفت: یوسف بن داوود نگران نباش که با مریم ازدواج کند. کودک در رحم از روح پاک خدا می آید. مریم در حال زایمان است و شما او را به دنیا می آورید عیسی به معنای نجات دهنده است برو، زیرا او قوم خود را از گناهانشان رهایی خواهد داد. و این همان پیامی است که خداوند قبلاً از طریق پیامبرش فرستاده است، پس می توانید ببینید! دختری باکره حامله می شود و پسری به دنیا می آورد و نام او را می گذاردامانوئل(در زبان عبری، عمانوئل به معنای خدا با ماست. هنگامی که یوسف از خواب بیدار شد، طبق دستور فرشته عمل کرد و مریم را به خانه خود برد تا همسرش شود.)

ادامه این آیات در متا انجیل نیز به منجمانی اشاره دارد که از شرق به اورشلیم آمده اند. این منجمان برای جشن میلاد حضرت عیسی به عنوان ولادت پادشاه یهود به اورشلیم سفر کردند و مدعی شدند که ستاره ولادت پیامبر را در آسمان دیده اند. هنگامی که پادشاه وقت از این موضوع مطلع شد، از منجمان خواست که هنگام ملاقات با حضرت عیسی به او اطلاع دهند تا او نیز به دین عیسی ایمان آورد. اما منجمان پس از ملاقات با مریم، از مسیری متفاوت از اورشلیم به شرق بازگشتند، زیرا متا انجیل می گوید که این درخواست خداوند بوده و از طریق خواب به آنها ابلاغ شده است.

در فصل دیگری از متا انجیل آمده است که فرشته ای از جانب خداوند در خواب از همسر عیسی، یوسف، درخواست کرد که عیسی کودک و مادرش را به مصر ببرد و تا زمان مرگ هیرودیس (پادشاه مصر) به آنجا برنگردد. بیت لحم در یهودیه). زیرا جان عیسی نبی در خطر است.

نکته قابل توجه دیگر این است که در اناجیل چهار نوع مسیحیت، حضرت یحیی را غسل تعمید دهنده عیسی می دانند و او را در زمره مسیحیان می دانند. جان باپتیست نیز معروف است. مسیحیان همچنین می دانند که یحیی نبوت عیسی را تأیید می کند و حقیقت او را اعلام می کند.

انجیل مرقس

عنوان بیت اول انجیل مرقس «ظهور منجی» است. در این انجیل آمده است که خداوند در کتاب اشعیای نبی اعلام کرد که پسرش را به این دنیا می فرستد و قبل از او شخصی را می فرستد تا مردم را برای آمدن عیسی نبی آماده کند. این شخص حضرت یحیی است. آنها از شهر اورشلیم و سراسر یهودیه (فلسطین) نزد یحیی رفتند تا در رود اردن در آمدن عیسی تعمید بگیرند.

انجیل لوقا

آیه اول انجیل لوقا داستان زکریا نبی و داستان دنیای یحیی را بیان می کند. آیه دوم از فصل اول انجیل لوقا درباره تولد مسیح می نویسد: «خدا فرشته جبرئیل را به ناصره که روستایی در استان جلیل بود فرستاد. جبرئیل این بار نزد دختری به نام مریم رفت که نامزد مردی به نام یوسف از خاندان ملک داوود بود. جبرئیل بر مریم ظاهر شد و گفت: سلام بر تو ای دختری که خداوند به او لطف کرده است! خدا با شماست. مریم گیج و مضطرب شد چون منظور فرشته را از این سلام نفهمید. فرشته به او گفت: ای مریم نترس! چون خدا می خواهد به تو برکت دهد. به زودی حامله می شوی، صاحب پسری می شوی و نام او را عیسی می گذاری.

در آیات بعدی انجیل لوقا، مریم از جبرئیل می پرسد که اگر هنوز زن نداشته باشد، چگونه می توان بچه دار شد؟ و فرشته خدا به او پاسخ داد: «روح پاک خدا بر تو خواهد آمد و قدرت خدا بر تو سایه خواهد افکند. به این دلیل، آن نوزاد کاملاً مقدس خواهد بود و فرزند خدا خوانده می شود.

همانطور که گفته شد، در هر 4 انجیل آمده است که مریم توسط روح خدا یا یکی از فرشتگان الهی و پاک او آبستن شده است. این در حالی است که منابع عبری یهودیان یوسف نجار را پدر عیسی می دانند.

چگونه عیسی در چهار انجیل متولد شد؟

عیسی در میان مسلمانان

در قرآن کریم سوره ای به نام مریم وجود دارد و داستان او در این سوره به تفصیل و به تفصیل بیان شده است. در سوره مریم پس از اشاره به ماجرای عقیم شدن و فرزندآوری همسر حضرت زکریا در دوران پیری; آیه 16 اشاره می کند که مریم چگونه عیسی را حمل کرد، و در این کتاب اجازه دهید داستان مریم را در زمانی که خانواده خود را در شرق ترک کرد به یاد آوریم. و علاوه بر آنها برای خود پوشش و پرده ای ساخت. و روح خود را به سوى او فرستاديم، پس به صورت مردى خوش اندام و معتدل بر او ظاهر شد. مریم گفت: همانا من از تو به خدای مهربان پناه می برم، اگر پرهیزگاری از من دوری کن. گفت: جز این نیست که من فرستاده پروردگارت هستم که به تو فرزندی پاک و پاکیزه می دهم. (حضرت مریم) فرمود: اگر هیچ انسانی با من ازدواج نکرده و من بدکار نبوده ام چگونه پسری خواهم داشت؟ (جبرئیل) گفت: تو گفتی ولی پروردگارت گفت: این کار برای من آسان است و اگر به او فرزندی خارج از ازدواج بدهیم، آن را نشانه قدرت خود برای مردم و رحمتی از جانب خود قرار می دهیم. و قابل انجام است. پس از عیسی حامله شد و به خاطر او به جای دوری رفت.

متن فوق از سوره مریم 16-22 است. ترجمه اشعار او که به وضوح به پاکی حضرت مریم قبل از تولد حضرت عیسی اشاره دارد. اگرچه در قرآن به زادگاه حضرت عیسی اشاره خاصی نشده است، اما آیه 16 همین سوره بیان می کند که مریم در مکانی در شرق از خانواده خود جدا شده است.

برخی از روایات غیرمستند، زادگاه حضرت عیسی را در نزدیکی کوفه، و برخی گزارش‌ها آن را در نزدیکی بغداد ذکر می‌کنند. اما در میان ما مسلمانان، عیسی به عیسی ناصری نیز معروف است.

در مورد اختلاف مسلمانان و مسیحیان در مورد ولادت حضرت عیسی، شکل روایت لقاح حضرت مریم. قرآن می گوید فرشته ای از جانب خدا به زمین آمد تا او را باردار کند، اما مسیحیان معتقدند که عیسی روح و پسر خداست. بنابراین، مسلمانان تثلیث مقدس (پدر، پسر، روح القدس) را رد می کنند، زیرا آنها از وحدت خدا فرار می کنند. سوره مریم 35-37. او در اشعار خود به یگانگی خدا و رد این پرسش که او پدر عیسی مسیح است اشاره می کند. او زیباست؛ وقتی می‌خواهید چیزی به وجود بیاید، فقط به آن بگویید: بگذارید باشد و بلافاصله به وجود می‌آید. عیسی گفت: همانا خدا یکی است، پروردگار من و شما. پس او را بپرستید زیرا این راه راست است. با این حال، گروهی در مورد عیسی اختلاف نظر داشتند، پس وای بر کسانی که با اغراق در کرامت عیسی از حضور در روز بزرگ کافر شدند!

روایات مختلف در مورد تولد مسیح

اگرچه تاریخ رسمی تولد مسیح بر اساس تقویم میلادی ۲۵ دسامبر است، اما تاریخ دقیق تولد او نامشخص است. در قرن دوم پس از میلاد مسیح، 6 ژانویه به عنوان روز تولد مسیح شناخته می شد، اما در قرن چهارم، کلیسای کاتولیک روم این تاریخ را 25 دسامبر و غسل تعمید حضرتش را تا 6 ژانویه اعلام کرد.

تا سال 973، کلیساهای مسیحی بین النهرین و قسطنطنیه روز تولد عیسی مسیح را در 6 ژانویه جشن می گرفتند.

«گریگور نازیانتز» پس از انتخاب به عنوان اسقف، تاریخ تولد خود را 25 دسامبر اعلام کرد. پس از استعفای این اسقف، این تاریخ دوباره به 6 ژانویه بازگشت و سرانجام در سال 154 پس از میلاد در کنگره «کالگدون» تولد مسیح در 25 دسامبر و روز غسل تعمید او در 6 ژانویه اعلام شد. از آن زمان، بیشتر مسیحیان جهان این روز را در 25 دسامبر جشن می گیرند، اما ارامنه ایرانی و حتی مسیحیان عراق، 6 ژانویه را روز تولد حضرتش می دانند و میلاد را در این روز جشن می گیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا