خبرهای کلی

طرح زمستانه پلیس راه در ۱۱۱ نقطه کشور اجرا می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سردار حسن مومنی در سفر به استان سمنان در گفتگو با خبرنگار آنلاین، ضمن اشاره و گلایه از آمار بالای تصادفات در این استان، تاکید کرد: تصادفات در استان سمنان 60 درصد افزایش یافته است. تعداد جان باختگان تصادفات در هفت ماهه امسال ما بیشترین درصد را در بین استان های کشور داشتیم.

وی با بیان اینکه مسئولان استان سمنان باید توجه ویژه ای به تصادفات داشته باشند، سپس افزود: تعداد خودروهای واژگونی در جاده های استان سمنان بسیار زیاد است به طوری که در هفت ماهه امسال 60 درصد تصادفات رخ داده است. در استان سمنان ناشی از واژگونی بوده که این شاخص در کشور حدود 38 درصد برآورد شده است.

فقدان جلوه های بصری

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: یکی از دلایل افزایش تعداد واژگونی ها در جاده های استان سمنان خشک و بی روح بودن جاده ها از نظر جلوه های بصری است که باید مسئولان برای این امر چاره اندیشی کنند. زائران رضوی می توانند از آنها استفاده کنند و خسته و خواب آلود نشوند.

سردار مومنی افزود: موضوع مهم دیگر در استان سمنان سرعت بالا است. توسعه آنها

وی با اشاره به توسعه محورهای نظارتی در استان سمنان گفت: از سوی دیگر نیازمند ارتقای کیفیت نظارت راهداری در استان سمنان هستیم و بتوانیم از دوربین های نظارتی موجود در استان سمنان استفاده بهتری داشته باشیم. می شود انجام دهید.

مشکلات جدی راه های استان سمنان

فرمانده انتظامی فرماندهی انتظامی کشور تصریح کرد: علاوه بر دو مشکل استان سمنان یعنی واژگونی ناشی از سرعت زیاد و نبود جلوه های بصری، شاهد فقر تابلوها و خطوط و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سمنان هستیم. به ترتیب. وی گفت: در هیچ استانی نیازی به ایمنی بیشتر جاده ای نیست.

مومنی با بیان اینکه نقاطی که تاکنون به عنوان نقاط حادثه خیز در استان سمنان شناسایی شده اند باید به خوبی برطرف شود، تاکید کرد: با این اقدامات حداقل می توانیم تصادفات جاده ای را در استان سمنان کاهش دهیم.

وی درباره طرح زمستانی نیز گفت: طرح زمستانی امسال به صورت رسمی از سوم آذرماه در سراسر کشور آغاز می شود، هرچند بازرسان راهداری همچنان در سراسر کشور در مراکز برف روبی به ویژه استان سمنان حضور دارند، اما به طور رسمی از آغاز طرح. .

طرح زمستانی در سراسر کشور

رئیس پلیس راه کشور گفت: 111 گردنه برف روب در کل کشور وجود دارد که طرح زمستانی در این مکان ها اجرا می شود و پیش بینی می شود هفت هزار نفر به صورت شبانه روزی در حال انجام وظیفه باشند. 20 مارس برای طرح زمستانی امسال. اتفاق افتاد. امیدواریم خدمات بهتری را شاهد باشیم

مومنی با بیان اینکه رانندگان باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، تصریح کرد: در جاهایی که شاهد مسدود شدن محورها هستیم، افراد را اسکورت می کنیم و از مردم می خواهیم که واقعا به پلیس راهنمایی و رانندگی کمک کنند زیرا ایمنی برای مقوله ناجا بسیار مهم است. مهم است و اگر متوجه شدند که یک محور مسدود شده است باید مردم را اسکورت کنند زیرا تمرکز پلیس حفظ جان مردم است.

وی با بیان اینکه مردم بدانند ایمنی هموطنان مهم ترین رکن پلیس راه است، ادامه داد: در روزهای اخیر تصادفات چند خودرو افزایش یافته که علت آن لغزندگی معابر است، بنابراین یکی از ابعاد که مردم باید به آن توجه کنند سرعت مطمئنه است. و فاصله طولی نیز مشخص است، زیرا سطح در بارش است اصطکاک تعداد خودروها در کنار جاده ها کاهش می یابد و شاهد وقوع تصادفات خواهیم بود.

فرمانده پلیس راه کشور همچنین گفت: خواهشمند است در سفرهای زمستانی وسایل مورد نیاز فصل سرما از قبیل زنجیر و لباس گرم، غذای خشک و … را همراه داشته باشید. در سراسر جاده ها، از طریق پلیس راهنمایی و رانندگی، و سپس به کشور. محورهای ترافیکی باشند تا خدای ناکرده مشکلی پیش نیاید.

دکمه بازگشت به بالا