خارجی

هنیه: حماس بین مقاومت و سیاست پیوند برقرار کرد

رئیس دفتر سیاسی حماس شامگاه دوشنبه به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تأسیس این جنبش گفت: حماس بین مقاومت و سیاست پیوند برقرار کرده است و سیاست هرگز مخالف پروژه مقاومت نبوده است.

به گزارش رویداد برتر، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس در یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد این جنبش گفت: حماس بین مقاومت و سیاست پیوند برقرار کرده است و سیاست هرگز مخالف این جنبش نیست. طرح مقاومت و حتی پس از آن هم که در انتخابات پیروز شدیم و دولت تشکیل دادیم، مقاومت را حفظ کردیم و مقاومت روز به روز در سایه دولت حماس قوی‌تر شد تا اینکه ارتش قسام تشکیل شد. توسط محمد ضیف اعدام شد.

وی افزود: اگر دولت آینده صهیونیستی فکر می کند می تواند توطئه های خود را در قدس و کرانه باختری عملی کند، خیال باطل است، زیرا کرانه باختری آتشگاه اشغالگران خواهد بود.

وی افزود: در سالگرد تأسیس حماس، یکی از مهم ترین چالش های پیش روی ما، حمایت از بیت المقدس، آزادی اسرا، شکستن محاصره غزه و حفظ حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن است. اولویت اول ما مسئله فلسطین است و هرگز سازش را به قیمت حقوق ملت فلسطین نمی پذیریم. اولویت دوم ما قدس به عنوان محور مبارزه با دشمن است چرا که قدس پایتخت، آیین، قبله و نماد ملت فلسطین و امت اسلامی است.

به گزارش العالم، اسماعیل هنیه اظهار داشت: دولت آینده صهیونیستی تهدیدی راهبردی برای قدس و دلیل گسترش شهرک ها است.

اسماعیل هنیه گفت: این مردم فلسطین هستند که با ثبات و مقاومت خود توازن را در کرانه باختری ایجاد کردند، اما در عین حال قدس همچنان امانت عظیمی بر گردن حماس است و ما شمشیر خود را کشیدیم. قدس از نیام در برابر دشمن. با وجود همه توطئه ها علیه کرانه باختری، امروز مقاومت در حال رشد است و عملاً در ثبات مردم فلسطین حضور دارد. توطئه های رژیم صهیونیستی علیه کرانه باختری از طریق همکاری امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین انجام می شود. کرانه باختری در معرض توطئه گسترده رژیم صهیونیستی برای گسترش نفوذ خود در این منطقه و بیت المقدس و تغییر بناهای تاریخی و ایجاد شهرک و حصار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا