هنر و فرهنگ

وزیر ارشاد: از اهالی موسیقی، خواهش می‌کنم ، فعالیت‌های‌شان را آغاز کنند

وزیر ارشاد که برای بازدید از جشنواره سینما حقیقت به پردیس ملت آمده بود، درباره موسیقی و مستند تاکید کرد: شروع فعالیت هنری محدودیتی ندارد.

محمدمهدی اسماعیلی در این بازدید که سه شنبه 31 آذرماه و در سومین روز از شانزدهمین جشنواره بین المللی «سینما-غکریت» انجام شد، درباره کنسرت های این جشنواره گفت: برای شروع فعالیت هنری محدودیتی وجود ندارد. از آنجایی که ارکستر ملی در هفته گذشته در تالار وحدت اجرا شد. از همه اهالی موسیقی می خواهم فعالیت خود را شروع کنند، ما در معاونت هنری همه پیش بینی ها را برای این امر انجام داده ایم، طبق نظر دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ مانعی برای برگزاری کنسرت وجود ندارد جز اینکه در حال حاضر سینماها و تقریباً در همه آنها تئاتر تعطیل است. مهم ترین تئاترها فعال هستند، کار موسیقی حدی ندارد، اگر خدا بخواهد به زودی شاهد شکوفایی آن خواهیم بود.

وزیر ارشاد در خصوص حمایت از مستندسازان گفت: برنامه ما این است که ابزارهای لازم برای حمایت از مستندسازان را فراهم کنیم و گزارش های دریافتی از دست اندرکاران جشنواره «سینما-غکریت» نیز حاکی از اتفاقات خوبی در این حوزه است. امسال می توان شاهد تحولات مهمی در جشنواره «سینما حقیقت» و سینمای مستند بود و اگر خدا بخواهد فیلم مستند به جایگاه واقعی خود در سینمای ایران خواهد رسید، یکی از برنامه های جدی ما در سازمان سینمایی حمایت از آثار مستند است. و مستندسازان .

وی درباره نحوه حمایت از مستندسازان تصریح کرد: در برنامه امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چند جهت آن را تعریف کردیم که شامل حمایت از تولید آثار، حمایت از این گونه فیلم ها و… است. ما در وزارتخانه و دولت این آمادگی را داریم که با هدف حمایت از کار همه مستندسازان در سراسر ایران، بستر حمایت همه جانبه از مستندسازان را فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تاثیر جشنواره «سینما قکریت» در پیشرفت تولید فیلم مستند بیان کرد: جشنواره «سینما قکریت» نشان داد که چقدر در مناطق مختلف کشور ظرفیت داریم، خوب بودیم. شاهدان استقبال بین المللی از جشنواره انشاالله این جشنواره و برنامه های مشابه به ما کمک می کند که عرصه مستند را بسیار قوی تر و پررونق تر از گذشته دنبال کنیم.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی در هفته دولت کار بسیار خوبی را آغاز کرد، بیش از 10 مستند ساخته شد و این موضوع را در دستور کار شورای اطلاع رسانی وزارتخانه قرار دادیم.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا حمایت از مستندسازان حتی پس از جشنواره «سینما وگتیر» نیز ادامه خواهد داشت، گفت: یکی از دلایل برگزاری جشنواره ها کشف و حمایت بیشتر از استعدادهاست. طبق سیستم تم، سازمان سینمایی و وزارتخانه به دنبال این هستند، ما این حمایت را انجام می دهیم، آمادگی داریم و انتظار وام بسیار خوبی داریم.

بیشتر بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا