خبرهای کلیکسب و کار برتر

مقایسه دوربین های عکاسی کانن

بررسی تخصصی دوربین های کانن و مقایسه آنها با یکدیگر

امروزه تقریبا اکثر گوشی های هوشمند دوربینی با مگاپیکسل بالا دارند اما آیا این دوربین ها برطرف کننده نیاز عکاسان هستند؟در پاسخ باید گفت: نه الزاماً. یک گوشی هوشمند تنها توانسته هر گجتی ( رادیو، دوربین، اسپیکر و .. ) را در خود جای دهد اما نمی‌تواند به طور کامل جای خالی هر کدام از این گجت ها را پر کند. در چنین شرایطی نیاز به یک دوربین عکاسی داریم تا با کیفیت بالاتری تصویربرداری کنیم.یکی از برندهای معتبر در زمینه دوربین های دیجیتال که در کشور ما نیز طرفداران بسیاری دارد، برند کانن است. اما توجه داشته باشید که تنها از روی برند نمی‌توان دوربین مناسب را انتخاب کرد. ما در این مقاله به مقایسه دوربین های کانن می پردازیم تا انتخاب را برای شما راحت تر کنیم پس با ما همراه باشید . دوربین های کانن به دو دسته عمده تقسیم بندی می‌شوند:

_   دوربین های خانگی

_    دوربین عکاسی کنون

این دو کاربری اختلاف شایانی در قیمت و نحوه استفاده دوربین ایجاد می‌کنند. برای سهولت در خرید بهترین دوربین کانن مناسب نیاز شما، ۳ نوع از بهترین و پرفروش‌ترین مدل‌های دوربین کانن را معرفی و مشخصات آن‌ها را بیان می‌کنیم.

جهت خرید دوربین عکاسی در تهران به سایت شرکت کنون مراجعه فرمایید

از مهمترین نکاتی که باید درزمینه خرید دوربین کانن بدان توجه کنید، موارد زیر است:

لنز بر حسب میلی‌متر و محدوده دیافراگم نمایشگر
تعداد نقاط فوکوس
میزان پیکسل حسگر ( سنسور )
محدوده سرعت شاتر

چرا دوربین کانن بخریم؟

زمانی که نوبت به خرید دوربین های دیجیتال می‌رسد، ناخودآگاه به یاد دوربین های کانن می‌افتیم. این کمپانی نه تنها توانسته سهم خوبی از بازار ایران را در‌دست بگیرد، بلکه در سطح جهانی نیز حرفی برای گفتن دارد. اگر قصد خرید دوربین عکاسی DSLR را دارید، جالب است بدانید که کانن را سلطان بی‌رقیت دوربین های DSLR می‌نامند! در بازار دوربین های کامپکت که در زیر یک نمونه از آن را به شما معرفی نموده ایم، کانن عملکرد بهتری نسبت به برندهای مشابه خود در بازار دارد. در ادامه مطلب، ۳ دوربین با رنج قیمت متفاوت را با یکدیگر مقایسه می‌کنیماین سه دوربین هر کدام ویژگی هایی دارند که با توجه به نیاز شما، می‌توانند بهترین گزینه باشند.

دوربین کامپکت کانن  Cannon IXUS 190

دوربین‌های سری IXUS کانن از محبوب‌ترین دوربین‌های کامپکت دنیا هستند، که در ایالات‌ متحده به‌نام سری ELPH و در بازار ژاپن به‌نام IXY شناخته می‌شوند. این دوربین‌ها با توجه به علت کارایی آسان و وزن سبک، بسیار مورد توجه واقع می‌شوند. این سری دوربین‌های کامپکت به نام‌هایی همچون خانگی، مبتدی و Point & Shoot یا ببین و بگیر مشهورند. سهولت در تصویربرداری، یعنی فشردن کلید شاتر و ثبت کردن یک عکس جزو مهم‌ترین ویژگی های این دسته دوربین‌ها‌ می‌باشد.

ویژگی های دوربین  Cannon IXUS 190 :

  • حسگر CCD به اندازه ی ۱/ ۲٫۳ اینچ با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل
  • حساسیت ۱۶۰۰-۱۰۰
  • زوم ۱۰ برابری و دیافراگم F3.0- F6.9
  • لرزش‌گیری نوری تصویر
  • صفحه نمایش ثابت ۲٫۷ اینچی
  • ۰٫۸ فریم بر ثانیه عکاسی متوالی
  • فیلمبرداری HD
  • ۱۳۷ گرم وزن با اندازه ی ۹۵٫۳ × ۵۶٫۸ × ۲۳٫۶ میلی‌متر

دوربین عکاسی کانن  Canon EOS 2000D با لنز lS ll 18-55

دوربین کانن ۲۰۰۰D ، توسط شرکت ژاپنی کانن طراحی و تولید شده است. این دوربین از سری دوربین‌‌های سطح مبتدی و یا DSLR می‌باشد که در ۲۶ فوریه سال ۲۰۱۸ روانه بازار شد. با این دوربین امکان فیلم برداری با رزولوشن Full HD با سرعت ­های ۲۴، ۲۵ و ۳۰ فریم بر ثانیه را خواهید داشت و می‌توانید فیلم‌های ضبط شده را در فرمت های MPEG-4 و H.264 ذخیره کنید.

دوربین ۲۰۰۰D توانایی ضبط تصاویر با ابعاد ۴۰۰۰ در ۶۰۰۰ را توسط حسگر قدرتمند خود دارد و در برخی موارد به‌ نام Rebel T7 شناخته می‌شود. از یک سنسور APS-C (کراپ) جدید ۲۴.۱ مگاپیکسلی، صفحه‌نمایش LCD با اندازه‌ی ۷.۵ سانتی‌متر، NFC و پایه‌ی لنز فلزی بهره می‌برد.

ویژگی‌های اصلی دوربین کانن  Canon EOS 2000D :

  •   حسگر CMOS 28 مگاپیکسلی APS-C و پردازشگر تصویر DIGIC4+
  •   ۳ فریم برثانیه عکاسی به صورت متوالی با قابلیت Live view
  •   فوکوس خودکار ۹ نقطه‌ای متقاطع با پوشش دهی ۱۰۰ درصد
  •   چشمی با پوشش ۹۵ درصدی و بزرگ‌نمایی ۰٫۹۵ درصدی
  •   کیفیت فیلمبرداری Full HD با سرعت ۲۴، ۲۵ و ۳۰ فریم بر ثانیه
  •   قابلیت WiFi برای انتقال تصاویر

دوربین عکاسی کانن EOS 77D با لنز USM 18-135

دوربین کانن EOS 77D که به نام ۹۰۰۰D در ژاپن شناخته می‌شود، یک دوربین DSLR با وزن سبک و سنسور ۲۴ مگاپیکسلی در قطع APS-C است که بزرگ‌ترین اندازه حسگر کراپ‌فریم محسوب می‌شود. دوربین EOS 77D مجهز به نمایشگر لمسی ۳ اینچی کاملاً متحرک ۱٫۰۴۰٫۰۰۰ است.

لنز استفاده شده در  این دوربین Canon EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM می‌باشد که هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری کاربرد دارد. وزن کم و حجم کوچک آن باعث می‌شود تا به‌راحتی بتوان آن‌ را جابه‌جا کرد. طراحی اپتیکی ، سیستم فوکوس خودکار و سیستم لرزش‌گیر اپتیکی این لنز، باعث می‌شوند تا بتوان در شرایط گوناگون از آن استفاده کرد.

ویژگی های اصلی دوربین دوربین کانن EOS 77D  :

_ دارای سیستم فوکوس اتوماتیک Dual Pixel

_ دارای فناوری NFC

_ حسگر نوع CMOS است و حساسیت ۲۴٫۲ مگاپیکسلی

_ دارای Bluetooth

_ ۵۴۰ گرم وزن

تفاوت دوربین های خانگی و عکاسی حرفه ای

یکی از بحث هایی که هنگام خرید داغ است، مبحث مگاپیکسل است. این که دوربین شما باید چه مگاپیکسلی داشته باشد، تماماً به استفاده شما بستگی دارد. اگر یک عکاس آماتور هستید، دوربینی با خروجی تصویر ۱۰ تا ۱۵ مگاپیکسل پاسخ‌گوی نیازهای شما خواهد بود. این درحالی است که در عکاسی حرفه‌ای دوربین های ۲۰ تا ۵۰ مگاپیکسل برای استفاده‌های تبلیغاتی و بیلبوردی توصیه می‌شوند.

مگاپیکسل بیشتر به معنای دوربین بهتر است ؟

حقیقت تلخی که در زمینه مگاپیکسل دوربین گوشی‌های هوشمند وجود دارد این است که مگاپیکسل بالا نمی‌تواند الزاماً یک عامل موفقیت آمیز برای بالا‌بردن کیفیت عکس‌های شما باشد. تلخ تر از آن این است که در برخی موارد بالا بودن مگاپیکسل باعث کاهش کیفیت عکس‌ها نیز می‌شود!
کمپانی‌های تلفن همراه با کوچک‌تر کردن انداره پیکسل‌ها تعداد بیشتری از آن‌ها را در سنسورهای کوچک قرار می‌دهند و شما قانع می‌شوید که این دوربین‌ها کیفیت بالایی دارند و این همان فلسفه به وجود آمدن دوربین های ۲۰ مگاپیکسلی برای تلفن‌های همراه است.

نتیجه خرید دوربین کانن

۱_ کانن بیشتر روی قابلیت فیلم‌برداری دوربین‌هایش و فوکوس خودکار مداوم آن‌ها در Live View تمرکز دارد

۲_ کانن برای عکاسی ورزشی انتخاب بهتری می‌باشد

۳_ کانن برای عکاسی نجومی بیشتر توصیه می‌شود

۴_ دوربین‌های کامپکت کانن محبوبیت بالاتری نسبت به بقیه رقیبانشان دارند

در نهایت باید گفت که نوع دوربین انتخابی شما کاملا باید بر اساس نیاز و معیارهایی باشد که به آن نیاز دارید. برای مثال خرید یک دوربین Canon 77D ( حدود ۷ میلیون تومانی ) برای یک خانواده که می‌خواهند عکس و فیلم های خود را ثبت کنند، می‌تواند یک هزینه اضافی برای آپشن‌هایی باشد که هیچ‌گاه از آن‌ها استفاده نخواهند کرد.

در این مقاله به مقایسه دوربین های کانن پرداختیم قبل از خرید حتما در مورد محصولی که میخواهید بخرید تحقیق کنید یا میتوانید از دوستان و کسانی که در این عرصه اطلاعاتی دارند کمک بگیرید.در ادامه این مطلب لیستی از دوربین های کانن قرار داده شده است شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی هر محصول اطلاعات بیشتری از آن را مشاهده کنید و نسبت به خرید اینترنتی محصول مورد نظرتان اقدام نمایید

مقایسه دوربین کانن 850D و دوربین کانن 80D

مقایسه دوربین کانن 850D و دوربین کانن 80D : نمایندگی کانن در این مقاله قصد به مقایسه دوربین کانن 850D و دوربین کانن 80d دارد.با ما همراه باشید تا با معرفی جداگانه هر یک از این دوربین ها و معرفی مزیت های آن ها همراه شوید.

معرفی دوربین کانن 850D

دوربین عکاسی کانن 850d یک مدل به روز از خانواده دوربین­‌های DSLR شرکت کانن میباشد. دوربین کانن 850d ترکیبی از تولیدات قبلی مانند مدل های EOS 77D و EOS 800D است. ساختار این مدل خیلی شباهت زیادی به دوربین 800D میباشد. دوربین Canon EOS 850D با داشتن یک سنسور 24 مگاپیکسیلی در کنار پردازشگر تصاویر DIGIC 8 جزو بهترین مشخصات در سطح خود میباشد. ویژگی های این دوربین عبارتند از: عکاسی با سرعت ۷ فریم بر ثانیه، وضوح اتوماتیک شناسایی چشم، قابلیت AF 45 نقطه­‌ای تماما cross-type از نوع Dual Pixel CMOS، سنسور AE 400 کیلوپیکسلی، و ثبت فیلم با کیفیت 4K.

آیتم          دوربین کانن 80D دوربین کانن 850D

حسگر     24 مگاپیکسل  CMOS AF    24 مگاپیکسل APS-C CMOS

پردازشگر               6+ DIGIC              DIGIC 7

منظره یاب              اپتیکال    اپتیکال پنج آینه ای

فوکوس    45 نقطه ای            45 نقطه ای

فیلمبرداری              MPEG-4,H.264   MPEG-4,H.264

عکسبرداری پیوسته               7 فریم بر ثانیه        7.5 فریم در ثانیه

حساسیت ISO          100-16000            100-25600

ارتباط      NFC, WIFI            WIFI

نوع بدنه SLR         SLR فشرده

نوع صفحه نمایش   TFT LCD                TFT LCD

پوشش منظره یاب   95%       95%

ابعاد         131 در 100 در 76 میلی متر              139 در 105 در 79 میلی متر

نوع باتری               باتری لیتیوم یون LP-E17      باتری لیتیوم یون LP-E6N

حداکثر سرعت شاتر               30 ثانیه 1.8000 ثانیه

لرزشگیر داخلی      ندارد        ندارد

دوربین کانن EOS 850D یک DSLR کم وزن و همه فن حریف میباشد تصویرهای با جزئیات بالا ثبت میکند و مخصوص علاقه مندان عکسبرداری که تصمیم دارند تجهیزات خود را به روز بکنند و خلاقیتشان را بالا ببرند، بینظیر میباشد. سرعت عکسبرداری پشت سر هم دوربین عکاسی کانن 850d  هم با تغییراتی همراه بوده است و به 7 فریم بر ثانیه بالا رفته است ( در مود ویزور تا 7.5 فریم) که این دوربین را مناسب عکاسانی که علاقه زیادی به تصویر های ورزشی دارند می کند.

معرفی دوربین کانن 80D

دوربین کانن EOS 80D یک دوربین DSLR سطح متوسط جدید است که برای گرفتن تصاویر و فیلم طراحی شده است. دوربین کانن EOS 80D دارای یک سنسور تصویر  CMOS 24.2  مگاپیکسل و موتور پردازش تصویر DIGIC 6 به همراه یک سیستم فوکوس خودکار ۴۵ نقطه جدید که تمام نقاط فوکوس آن از نوع متقاطع یا صلیبی هستند می باشد. دوربین دیجیتال کانن EOS 80D دامنه حساسیت به نور استاندارد ISO 1016000، که تا ISO 26000 قابل افزایش می باشد، و حداکثر سرعت ۷ فریم در ثانیه را ارائه می دهد.

مزیت های دوربین کانن 850D در مقایسه دوربین کانن 850D و دوربین کانن 80D

هر دو حسگر 24.1MP APS-C CMOS و پردازنده تصویر DIGIC 8 دوربین کانن 850d برای ارائه حساسیت بالا و کارایی پر سرعت متناسب با برنامه های عکسبرداری و فیلمبرداری استفاده می شوند. محدوده ISO 100-25600 بومی انعطاف پذیر مناسب در شرایط نوری مختلف می باشد و امکان پردازش موجب کاهش صدا برای وضوح قابل توجه و حساسیت قابل ارتقا تا ISO 51200 می شود. این پردازنده امکان فیلمبرداری مداوم تا 7 فریم در ثانیه و همچنین فیلم UHD 4K را فراهم می کند.

یکی دیگر از امکانات حرفه‌­ای دوربین کانن 850D، فوکوس خودکار AF و تعقیب هوشمند iTR می باشد که توسط یک حسگر مترینگ (تعیین فاصله تا سوژه) RGB+IR 220 هزار پیکسلی تأمین می‌­شود. این سیستم دوربین کانن 850D را برای گرفتن عکس‌ ­های استاتیک از مسابقات ورزشی و صحنه‌­ های پر تحرک حیات وحش، بسیار مناسب است.

دوربین عکاسی کاننCanon EOS 850D، با دارای یک پردازنده­ تصویر DIGIC 8 می باشد که، ویدئو ها و عکس­‌ هایی با کیفیت فوق العاده و کم نظیر را تهیه می کند. شما با این دوربین می‌­تواند در سرعت 60 فریم بر ثانیه ویدئوهای Full HD و در سرعت 25 فریم بر ثانیه ویدئوهای 4K ثبت کنید. علاوه بر تمام این ها، دوربین کانن EOS 850D امکان ضبط تایم-لپس و انتخاب خودکار صحنه را دارا است.

مزیت های دوربین کانن 80D در مقایسه دوربین کانن 850D و دوربین کانن 80D

دوربین عکاسی کانن Canon EOS 80D ، شبیه به مدل پیشین خود،  دوربین کانن 70D میباشد؛ به استثنای یک تغییر در ظاهر ساختار منوی Q یا Quick Menu (منوی سریع) و کلید Playback یا پخش تصاویر. با توجه به ساختار فیزیکی و قرار گیری کلیک به مشکلاتی میشود این دو مدل را از هم مشخص بکنید. چند تفاوت ظریف دیگر نیز میان این دو مدل میباشد؛ به عنوان نمونه یک پورت هدفون بیشتر در دوربین عکاسی Canon EOS 80D موجود می باشد و همان گونه یک گزینه بیشتر در mode dial (چرخ دنده بالای بدنه دوربین) طراحی شده است.

موتور AF دو منظوره تعبیه شده در این لنز دوربین، به طور قابل حلی شامل کارایی پر سرعتی در همه ی محدوده زوم خود، برای عکاسی از فواصل نزدیک تا فاصله های دور می باشد. همان طور که گفتیم این لنز نیز برای عکسبرداری و هم تصویربرداری استاندارد است، به این خاطر ویژگی لرزشگیر تصاویر لنز کانن  canon 18-  135mm f/3.5-5.6 IS USM  جهت خلق تصویری شارپ تر در زمان فیلم برداری دستی تا ۴ گام (step)، لرزش دست‌ را جبران می کند.

ما در این مقاله مقایسه دوربین کانن 850D و دوربین کانن 80D را مورد بررسی قرار دادیم. کاربران محترم برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانند با کارشناسان ما در نمایندگی کانن تماس حاصل فرمایند.

دکمه بازگشت به بالا