خبرهای کلیکسب و کار برتر

راهنمای خرید رینگ لایت و معرفی انواع آن

حتما می دانید که برای فرایند عکاسی یک فرایند بسیار پیچیده و بسیار مهم است. برای این که بتوانید چنین پروسه ای را انجام دهید، نیاز به یکسری ابزارها دارید تا بتوانید راحت تر عکس خود را تهیه کنید. امروزه افراد زیادی با دوربین گوشی عکس خود را می گیرند و کیفیت نسبتا خوبی هم دارد؛ اما نکته مهم این است که برای گرفتن یک عکس استودیویی جذاب و فوق العاده، حتما باید یکسری نکات را رعایت کنید. رعایت چنین نکاتی با در اختیار داشتن ابزار درست آن کار میسر می شود. در ادامه این مقاله به بررسی یک ابزار بسیار مهم در نورپردازی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

رینگ لایت چیست؟

شاید تا به حال شنیده باشید که برخی از عکاسان حرفه ای، از اصطلاح رینگ لایت استفاده کنند و با خود بپرسید که اصلا رینگ لایت چیست؟ رینگ لایت عکاسی یک ابزار بسیار مهم برای تهیه عکس هایی با ژانرهای خاص است. به عنوان مثال، شما برای این که بتوانید عکسی در ژانرهایی مثل عکاسی مد تهیه کنید، حتما به یک ابزار حرفه ای برای نورپردازی در فرایند عکاسی خود نیاز خواهید داشت. رینگ لایت عکاسی این کار را به خوبی برای شما انجام می دهد و می توانید به راحتی با آن، نورپردازی عکاسی خود را انجام دهید.

تاریخچه رینگ لایت

شاید برایتان جالب باشد که اولین رینگ لایت، برای تصویربرداری در حوزه دندانپزشکی ساخته شد. در واقع در سال 1952، برای این که بتوانند کارهای دندانپزشکی را بهتر انجام دهند، از چنین ابزاری استفاده کردند و موفقیت آمیز هم بود. از آن سال به بعد، رینگ لایت های مختلفی در سراسر دنیا طراحی و به بازار عرضه شدند. هر سال با پیشرفت هایی که در ساخت این ابزار حاصل می شد، رینگ لایت های با کیفیت تر و بهتری ساخته می شدند. امروزه نیز شرکت های بزرگی در این زمینه کار کرده اند و رینگ لایت حرفه ای را برای داشتن بهترین تصاویر ممکن، روانه بازار کرده اند.

در سال 1952، وقتی برای اولین بار این ابزار ساخته شد، از یک چراغ معمولی و حلقه ای شکل بهره بردند. در واقع این چراغ حلقه از جنس فلوئورسنت بود و نور کافی برای این فرایند را تامین می کرد. اما با پیشرفت هایی که در سایر حوزه ها صورت گرفت، پس از مدتی از چراغ های LED برای ساخت چنین ابزارهایی استفاده کردند.

چراغ های LED مزایای بیشتری نسبت به چراغ های فلوئورسنت داشت و به همین دلیل هم امروزه به طور کامل جایگزن آن شده است. به عنوان مثال، رینگ لایت های حرفه ای که از این نوع چراغ بهره می گیرند، کنترل بهتری به کاربر می دهند. همچنین، انرژی بسیار کمتری را مصرف می کنند و هزینه پایین تری هم دارند. علاوه بر این ها نیز، چراغ های LED ماندگاری بسیار بالاتری داشته و کیفیت بهتری برای شما ارائه می کنند.

رینگ لایت چه کاربردهایی دارد؟

رینگ لایت یک ابزار بسیار محبوب و پرطرفدار در بین عکاسان حرفه ای است. به همین دلیل هم امروزه این ابزار نور پردازی، کاربردهای زیادی دارد. در ادامه به بررسی هر یک از این کاربردها خواهیم پرداخت.

رینگ لایت و کاربرد آن در عکاسی ماکرو

عکاسان از رینگ لایت در عکاسی ماکرو استفاده های زیادی می کنند. عکاسی ماکرو اصولا برای عکس برداری از سوژه هایی است که اندازه آن ها بسیار کوچک و در حد چند سانتی متر است. یک عکاس به خوبی می داند که برای گرفتن چنین تصویری، نیاز به یک نور پردازی مناسب دارد؛ زیرا نباید سایه آن سوژه در تصویر دیده شود. برای این که بتوانند چنین تصویری بگیرند، باید از همه جهات به آن سوژه چند سانتی متری نور بپردازند تا نورها همدیگر را خنثی کرده و سایه آن جسم در تصویر دیده نشود. رینگ لایت ابزاری است که این امکان را برای عکاسان فراهم کرده است و به همین دلیل نیز، امروزه محبوبیت آن دو چندان شده است.

کاربرد رینگ لایت برای بلاگرها

امروزه با توجه به تعداد مخاطبی که در یوتیوب و اینستاگرام وجود دارد، خیلی از افراد توانسته اند با تولید محتواهای آموزشی و خدماتی، کاربران زیادی را به خود جذب کنند. اما نکته مهم در این حوزه، قیلم برداری با کیفیت برای ارائه هرچه بهتر آن محتوا است. معمولا بلاگرهایی در این شبکه های اجتماعی موفق تر هستند که فیلمبرداری درست و اصولی انجام می دهند.

برای نور پردازی در چنین ویدئوهایی، نیاز است تا فرد چندین نور را در چند جهت قرار دهد تا کیفیت کار بالا رود. اما بلاگرهای حرفه ای، دیگر این روش را کنار گذاشته و به استفاده از رینگ لایت روی آورده اند. زیرا با استفاده از این ابزار می توانند کیفیت و شفافیت ویدئو را بالا ببرند. نکته قابل توجه در مورد این ابزار این است که شما می توانید برای فیلم برداری با دوربین های گوشی نیز از این ابزار کمک بگیرید.

بهره گیری از رینگ لایت برای تامین‌ نوری یکنواخت و ملایم

اگر چندین عکس با چندین حالت مختلف را امتحان کنید، متوجه کاربرد این ابزار در عکاسی خواهید شد. به عنوان مثال، یکبار عکس را با نور ساده بگیرید و بار دیگر، عکس را با نور ناهمسان تهیه کنید. می توانید حالت ها و نور پردازی های مختلف را امتحان کنید. در آخر تمام عکس ها را با عکسی که با رینگ لایت تهیه کرده اید، مقایسه کنید تا به کیفیت بالای این تصاویر پی ببرید. از آنجایی که رینگ لایت می تواند نور را در تمام جهات به سوژه بتاباند، کیفیت و شفافیت آن تصویر بسیار بالاتر از یک عکس معمولی خواهد بود. زیرا می تواند یک نور کاملا ملایم و یکنواخت را برای عکس برداری فراهم سازد.

رینگ لایت و کاربرد آن در پزشکی و دندانپزشکی

همیشه رینگ لایت برای تصویربرداری مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ به عنوان مثال، زمانی که یک پزشک یا جراح می خواهد قسمتی از بدن را معاینه و یا جراحی کند، ممکن است از نوعی رینگ لایت برای تامین نور کافی برای این فرایند، بهره ببرد. همچنین، دندانپزشکان با توجه به این که باید دندان ها را در یک محیط تاریک ترمیم کنند، حتما نیاز به چنین ابزاری خواهند داشت. یک دندانپزشک معمولا برای این که بتواند ترمیم را با بهترین کیفیت انجام دهد، نیاز به نورپردازی ملایم و یکنواخت دارد. این نور پردازی ملایم را به کمک رینگ لایت فراهم می کند.

خرید رینگ لایت مناسب

امروزه رینگ لایت ها با مدل های مختلفی به بازار عرضه شده اند که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. برای خرید رینگ لایت مناسب، حتما باید کاربرد آن را نیز در نظر بگیرید. به علاوه، قیمت رینگ لایت نیز براساس ویژگی ها و کاربردهایی که دارد، متفاوت خواهد بود. اما هنگام خرید چنین ابزاری، حتما به کیفیت آن محصول دقت کنید. متاسفانه برخی از فروشگاه ها، رینگ لایت های بی کیفیتی به مشتریان عرضه می کنند و همین موضوع سبب می شود تا آن ابزار نتواند کارایی درستی برای شما داشته باشد.

فروشگاه تیفوتو مدل های مختلف رینگ لایت را با بهترین قیمت و کیفیت برای مشتریان خود عرضه کرده است تا بتوانند به بهترین گزینه خود دست پیدا کنند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که شما می توانید با مراجعه به فروشگاه تیفوتو به آدرس tefotoshop.com  ، اطلاعات جامع و کاملی درباره هر یک از مدل های رینگ لایت به دست آورید و سپس برای خرید هر یک اقدام کنید.

دکمه بازگشت به بالا