سلامت و دانشکسب و کار برتر

میزان دمای امن و استاندارد جکوزی برای کودکان

مناسب ترین دمای استاندارد استخر برای افراد مختلف

شما باید به خوبی بدانید که دمای استاندارد جکوزی و استخر برای هر یک از افراد متفاوت است. به عنوان مثال دمای استخری که برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد نباید با دمای استخر سالمندان یکی باشد. دمای استاندارد هر یک از استخرها برای افراد متنوع عبارت است از :

1.       مناسب ترین دمای استخر برای کودکان :

آموزش شنا برای کودکانی که چهار ساله می باشند ضروری است و آکادمی پزشکان اطفال این سن را برای کودکان مجاز دانسته است. استخر شنا برای کودکان باید دمای ۲۹ درجه سانتی گراد داشته باشد. این بدین معنا می باشد که کودکان قادر هستند در دمای ۲۹ درجه سانتی گراد بدن خود را با دمای محیط جدید هماهنگ سازند تا عضلاتشان را گرم و آزاد نگه دارند. دمای ۲۹ درجه برای استخر کودکان موجب می شود که کودکان دچار مشکلات تنفسی نشوند.

2.      مناسب ترین دمای استخر برای سالمندان :

همه ما همانطوری که در حال طی کردن زندگی هستیم باید بدانیم که بدنمان نیز دچار تغییرات دمایی شدید می شود. در واقع بدن به مرور زمان نسبت به گرما و سرما آسیب پذیرتر می شود. به عنوان مثال استخری که خیلی سرد و یا خیلی گرم است را نمی توانیم به سالمندان پیشنهاد دهیم. در واقع سرما و گرمای بیش از اندازه آب درون استخر برای آنها خطراتی به همراه دارد. دمای استاندارد استخر برای سالمندان بین ۳۰ الی ۳۱ درجه می باشد. ورزش های آبی برای افرادی که ورم مفاصل دارند گزینه بسیار عالی و مناسبی نیز می باشد. اگر فردی داشته باشد می تواند از استخر شنا استفاده کند. انجام حرکات ورزشی در آب شنا باید در دمایی که بالاتر از ۳۲ درجه می باشد انجام گردد.

3.     مناسب ترین دمای استخر برای ورزش کردن :

زمانی که شما استخر شنا دارید دیگر نیازی نیست ورزش های سنگین انجام دهید، چرا که شنا کردن یکی از بهترین تمرینات بدنسازی می باشد و فواید بسیار زیادی دارد. برای شنا کردن درون استخر جهت ورزش باید بدانید که دمای آب نیاز است بین ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتی گراد باشد.

شما می توانید با ورزش کردن در استخر سلامت قلبی و عروقی خود را تضمین کنید. فشار خون کمتری خواهید داشت و ظرفیت ریه هایتان افزایش پیدا می کند. عمر شما با ورزش کردن در استخر بیشتر می شود، چرا که روحیه تان قوی تر خواهد شد. در واقع شما برای اینکه فواید زیادی از ورزش کردن در آب استخر دریافت کنید نیازی به تنظیم کردن دما ندارید.

جهت خرید زیردوشی به فروشگاه فرس کالا مراجعه فرمایید.

بهترین مارک وان جکوزی |جکوزی چیست

مناسب ترین دما برای جکوزی :

شما زمانی که ساخت استخر را انجام می دهید و می خواهید جکوزی هم در کنار استخر طراحی کنید باید به خوبی با دمای استاندارد استخر و جکوزی آشنایی داشته باشید. اگر دمای استخر را تا ۲۶ درجه سانتی گراد نگه می دارید  باید بدانید که بالا بردن آن می تواند قبض آب و برق شما را افزایش دهد.

اما ساختار جکوزی با ساختار استخر تفاوت بسیار زیادی دارد. دمای جکوزی تا ۳۲ درجه می رسد و در برخی از موارد دمای آن را تا ۸۴ درجه بالا می برند. آن دسته از افرادی که درد مفاصل دارند می توانند از جکوزی برای پایان دادن به دردهای خود استفاده کنند.

مناسب ترین دما برای سونا :

چند نمونه سونا داریم که باید بدانید هر یک از آنها دارای ساختار های متنوعی هستند. یکی از آنها سونا خشک و دیگری سونا بخار می باشد. سونا بخار باید به درجه ۳۵ درجه برسد و سونا خشک هم تا ۴۰ درجه می رسد. البته که باید بدانید این دمای استاندارد بر اساس استفاده افراد تغییر می کند.

دمای مناسب و استاندارد آب استخر و جکوزی کدام است؟

شاید سوالی که ذهن بیشتر شناگران و استفاده کنندگان از استخر را به خود مشغول کرده، این باشد که دمای مناسب آب استخر چقدر است؟ و برای رسیدن به پاسخ این سوال از هر کسی نظر می خواهند، اما نظر افراد متفاوت بوده و بنا به دلایلی که دارند، آب استخر خود را گرم و یا سرد نگه می دارند؛ در نتیجه بیشتر سردرگم شده و جواب مناسبی برای سوال خود پیدا نمی کنند. به همین دلیل سعی کردیم در این محتوا به این موضوع پرداخته و دمای استاندارد آب استخر و جکوزی را بررسی کنیم.

میزان دما برای هر استخر و جکوزی متفاوت بوده و به شرایط آب و هوایی محیط، سرپوشیده یا روباز بودن استخر و علایق افراد و موارد دیگر بستگی دارد. مرسوم ترین دما برای آب استخر 26 تا 28 درجه سانتیگراد و برای جکوزی 36 الی 41 درجه سانتیگراد است (البته مناسب ترین دما برای آب جکوزی 39 درجه سانتی گراد می باشد). دمای مناسب برای استخرهای خانگی حدوداً 26/7 درجه سانتیگراد یعنی 80 درجه فارنهایت است.

موارد قابل توجه در انتخاب دمای آب استخر و جکوزی

به قول معروف تا خرس قطبی یا پنگوئن نباشید، پریدن به استخر یخزده کار شما نیست و نمی تونه تفریح تابستانی مناسبی برایتان باشد. در نتیجه دمای مناسب آب استخر اهمیت بالایی داشته و باید آن را متناسب با نیاز تنظیم کرد. برخی افراد که جزو گروه های حساس به حساب می آیند، باید توجه و دقت بیشتری به گرمای آب استخر کنند، تا دچار عوارض و بیماری نشوند. برخی درجه های دمایی، برای فعالیت های ورزشی خاصی مناسب تر هستند. پس باید ابتدا تعیین کرد که چه کسانی قرار است از استخر استفاده کنند و در چه رده سنی قرار دارند.

اگر تعداد شناگران زیاد است و یا از استخر بصورت خانوادگی و یا دوستانه استفاده می کنید، سن بیشترین تعداد افراد را در نظر بگیرید. برخی افراد بر این باورند که هر چه دمای آب بالا باشد، بهتر است و می توان راحت تر شنا کرد. اما کاملاً در اشتباهند و این عامل مشکلات زیادی به همراه دارد.

نکته مهم در راه اندازی استخر و رساندن دمای آن به مقدار مناسب

در حالت کلی استخرها به دو دسته خصوصی و عمومی تقسیم می شوند که نوع عمومی، فعالیتی دائمی داشته و نوع خصوصی بصورت دوره ای استفاده می شود؛ یعنی ممکن است فقط روز آخر هفته فعال شود. به همین دلیل زمان راه اندازی یا رسیدن گرمای آب به حد مطلوب در استخرهای خصوصی یا همان خانگی، کمتر از نوع عمومی است. بطور معمول این زمان برای پیش راه اندازی استخرهای خانگی 12 تا 24 ساعت بوده؛ اما این در حالیست که فاکتور موردنظر برای استخرهای عمومی، حدوداً 24 الی 72 ساعت است. نکته قابل توجه برای کاهش زمان راه اندازی استخر این است که شما یک سیستم گرمایشی ظرفیت بالاتر را انتخاب کنید.

عواقب گرم شدن بیش از حد آب استخر و جکوزی

جلبک ها و باکتری ها دوستدار آبگرم بوده و در گرما بیشتر رشد و تکثیر می یابند؛ بگونه ای که با افزایش بیش از حد دما (یعنی بیش از 85 درجه فارنهایت)، باکتری ها و جلبک ها در استخر، مکانی دنج پیدا نموده و تشکیل خانواده می دهند. این عامل روی شیمی استخر تاثیر گذاشته و کلر موجود در استخر با باکتری ها مقابله می کند که نتیجه آن بهم خوردن PH آب استخر است.

با این اوصاف می توان نتیجه گرفت که دمای مناسب آب استخر، تاثیر مستقیمی بر سلامت و نشاط شناگران می گذارد. شناگران حرفه ای خواهان شنا کردن در استخری با دمای ملایم هستند، این در حالیست که افراد مسن و کودکان تمایل به شنا کردن در استخری با دمای گرم تر دارند. در حالت کلی آب استخر باید تا حدی گرم شود که شناگر احساس سرما نکرده و بدون عوارض به شنا بپردازند.

بررسی دمای استاندارد آب جکوزی (وان آبگرم)

جکوزی، وان آبگرمی است که بیشتر با هدف درمان و بهبود دردهای عضلانی طراحی و ساخته می شود. استحکام در جکوزی به افراد کمک می کند تا به آرامش روحی و ذهنی رسیده و نگرانی های آنان کم شود؛ اما چه دمایی برای جکوزی مناسب است؟

بر طبق تحقیقات بعمل آمده ثابت شده دمای استاندارد جکوزی برای بزرگسالان که در سلامت کامل به سر می برند، باید حدوداً 38 درجه سانتیگراد باشد. استفاده کننده وان آبگرم در این دما، همه مزایای آب درمانی را در شرایطی عالی تجربه خواهد کرد. توجه کنید که در هر شرایطی، نباید دمای آب موردنیاز جکوزی از 40 درجه سانتیگراد فراتر رود. در مواردی به دلیل ایمن سازی، باید میزان دما پایین تر از 38 درجه سانتیگراد نگهداشته شود.

دکمه بازگشت به بالا