خبرهای کلی

بهترین مارک یراق آلات کابینت چیست؟

یراق آلات کابینت شامل چه مواردی می شود؟

بطور کلی به تمامی اتصالات درب ها (لولا و جک)، ریل کشو ها و دستگیره کابینت یراق آلات کابینت گفته می شود که عمدتاً وارداتی هستند. اما هنگام انتخاب دستگیره درب اجزاء زینتی دیگری وجود دارند که بیشتر جنبه زیبایی و البته افزایش کارایی کابینت را دارند در دسته اکسسوری قرار می گیرند که تنوع بسیار بالایی دارند. اگر در مورد اکسسوری کابینت اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید به مقاله های دیگر ما در سایت مراجعه نمایید. مهم ترین انواع اکسسوری کابینت عبارتند از :

  • سبد سوپرمارکت
  • مجیک کرنر (کابینت گوشه)
  • سبد آبچکان
  • سطل زباله کشویی
  • و تجهیزات تقسیم بندی فضای داخل کشوها

هزینه خرید دستگیره رزت معمولاً به عهده مشتری می‌باشد مگر اینکه در قرارداد بصورت توافقی شرکت سازنده کابینت خرید اکسسوری را با لحاظ کردن قیمت‌ها به عهده بگیرد. قبل از معرفی بهترین یراق آلات کابینت و برندهای لوکس بهتر است کمی در مورد قوانین و آنچه که به عنوان عرف بازار در میان تولیدکنندگان کابینت رایج است توضیح دهیم.

 

معروفترین برندهای یراق آلات کابینت در ایران

بهترین مارک دستگیره درب کدام است؟ درصد خیلی زیادی از یراق آلات کابینت واردارتی هستن و ما در ایران تکنولوژی لازم برای ساخت اون‌ها رو نداریم. در ادامه معروفترین این برندها رو باهم میبینیم.

  1. یراق کابینت بلوم

شرکت بلوم مربوط به کشور اتریش است که در سال 1952 تاسیس شده است. این شرکت تماما در زمینه یراق آلات فعالیت میکنه. شرکت بلوم در 101 کشور دنیا نمایندگی دارن که ایران یکی از اون کشورها است. محصولات شرکت بلوم به مرغوبیت و کیفیت شهرت دارن و خب هر کالای باکیفیتی حتما گرون است.

  1. یراق کابینت فانتونی

یکی دیگه از شرکت‌های معروف در زمینه تولید یراق آلات کابینت، شرکت فانتونی ایتالیا است. فانتونی هم مثل شرکت بلوم از تنوع خوب و کیفیت بالایی در محصولاتش برخوردار است. برند فانتونی قیمت ارزان‌تری نسبت به بلوم داره.

  1. یراق کابینت A.M.A

A.M.A  یک شرکت معروف تولید کننده و واردکننده یراق آلات ایرانی است. محصولات این شرکت هم کیفیت خوبی داره و هم از نظر زیبایی راضی کننده هستند. با توجه به اینکه این شرکت، ایرانی است، قیمت بهتری نسبت به دو برند بالایی داره.

راهنمای خرید یراق آلات کابینت

تعویض سخت افزار کابینت شما یک روش مقرون به صرفه برای به روزرسانی آشپزخانه است. با وجود اشکال، سبک‌ها و مدل‌های بی‌شمار، می‌توانید ظاهر کابینت‌های آشپزخانه خود را با بودجه مناسب سفارشی کنید. اما بیایید قبل شروع فرآیند خرید، درباره یراق آلات مورد استفاده در کابینت‌های آشپرخانه صحبت کنیم:

انواع یراق آلات کابینت

دو نوع یراق آلات تزئینی کابینت وجود دارد، دستگیره و لولا. دستگیره‌ها دسته‌های کوچکی هستند که با یک پیچ به درب کابینت نصب می‌شوند و لولا‌ها محل اتصال درب به بدنه کابینت هستند. بنابراین هر کدام وظیفه عملکردی مختص به خود را دارند.

دستگیره

دستگیره‌ها دسته‌هایی هستند که با یک پیچ یا دو پیچ در قسمت بیرونی درها و کشوها نصب می‌شوند. برخی از دستگیره‌ها دارای پیچ‌های داخلی هستند و نصب آنها آسان‌تر از آنهایی است که دارای پیچ‌های جداگانه هستند. می‌توانید دستگیره‌ها را به اشکال مختلف جستجو کنید:

  • گرد و بیضی
  • قارچی شکل
  • مربعی و مستطیلی
  • هشت ضلعی
  • قوس‌دار
  • حلقه‌ای
  • میله‌ای

انتخاب هر یک از این اشکال به علاقه شخصی و نوع دکوراسیون آشپزخانه شما بستگی دارد. برای آشپزخانه‌های سنتی، دستگیره‌های گرد و برای آشپزخانه‌های مدرن اغلب دستگیره‌های میله‌ای مناسب هستند.

لولا

لولا، درب کابینت را به بدنه وصل می‌کند. تعداد لولا‌های مورد نیاز شما به ارتفاع و وزن درب بستگی دارد.

تعداد لولا‌های درب کابینت

  • برای درب‌هایی که ارتفاعی کمتر از ۱۰۰ سانتی‌متر و وزنی کمتر از ۵ کیلوگرم دارند از دو لولا استفاده کنید.
  • برای درب‌های ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و ۶ تا ۹ کیلوگرم از سه لولا استفاده کنید.
  • برای درب‌های ۱۵۰ تا ۲۰۰ سانتی‌متر و ۱۳ تا ۱۵ کیلوگرم از چهار لولا استفاده کنید.
  • برای درب‌های ۲۰۰ تا ۲۱۵ سانتی‌متر و ۱۸ تا ۲۱ کیلوگرم از پنج لولا استفاده کنید.

نحوه نصب لولاهای درب کابینت

  • لولای پنهان: لولا‌های نصب دائمی که در داخل درب و بنده کابینت توسط پیچ نصب می‌شوند، برای درب‌هایی که بیرون چارچوب تعبیه می‌شوند عالی هستند. این مدل لولا پنهان است.
  • لولای تزئینی: نیازی به قرارگیری در داخل کابینت ندارند و برای درب‌هایی که داخل چارچوب تعبیه می‌شوند عالی هستند. این مدل لولا قابل مشاهده است.

نکته: لولاها برای استفاده در درب‌های چپ یا راست قابل تشخیص هستند.

دو نکته مهم در انتخاب یراق آلات کابینت آشپزخانه

نمای ظاهری: انتخاب نمای بیرونی و ظاهر کابینت موضوعی اس که به علاقه شخصی باز می گردد، اما به عنوان یک دستورالعمل کلی، توصیه می کنیم که آن را مکمل بقیه سبک آشپزخانه و دکوراسیون داخلی خانه خود کنید. همچنین به نورپردازی، لوازم جانبی و رنگ مبلمان فضی داخلی خود توجه کنید.

جنس و متریال: در کنار تمام موارد ذکر شده در بالا، نوع متریال می‌تواند بر سبک و احساس فضا تأثیر بگذارند. یرق‌آلات همگی از فلز ساخته می‌شوند، اما شما می‌توانید برای جنس کابینت‌ها از متریال‌هایی مانند چوب طبیعی، ام دی اف (MDF)، فلز، پی وی سی (PVC) و حتی ترکیب دو متریال مختلف همانند چوب و شیشه استفاده کنید.

بهترین برندهای یراق آلات کابینت در ایران

مارک‌های تولید‌کننده زیادی در بازار امروز ایران وجود دارند، اما بهترین برندها از نظر کیفیت و خدمات به شرح زیر می‌باشند:

ملونی (Melloni)

ملونی یک شرکت ایرانی است که از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را شروع کرده است. این برند ملونی در ابتدا در حوزه واردات دستگیره کابینت شروع به کار کرد و در ادامه راه وارد زمینه تجهیزات کمد و کابینت نیز شد. محصولات ملونی از نظر کیفیت قابل رقابت با برندهای خارجی است، به همین دلیل باید انتظار قیمت بالای محصولات این شرکت را داشت. برند ملونی را بیشتر برای فروش دستگیره کابینت سرامیکی می‌شناسند. همچنین این برند ایرانی معمولاً دستگیره‌های کابینت خود را در رنگ‌های پتینه شده که دارای ظاهر و جلوه خاصی هستند در بازار به فروش می‌رساند.

بلوم (Blum)

بلوم یک شرکت بین‌المللی اتریشی است که در کار تولید انواع یراق آلات کابینت است. بلوم در بازار به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین برندها شناخته می‌شود. این برند اولویت‌های خود را بر پایه ارائه محصولات با کیفیت برای زندگی بهتر و راحت کاربران هدف‌گذاری کرده است. طراحان و کارشناسان فنی بوم، به خوبی نیازهای مصرف کننده را می‌شناسند و براساس آن محصولات کاربردی تولید می‌کنند. از دستگیره گرفته تا لولا و جک کابینت، بلوم بازه گسترده‌ای از انواع یراق آلات کابینت آشپزخانه را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

مپا (Mepa)

مپا یک شرکت تولیدکننده یراق آلات کابینت است که در سال ۱۹۹۳ در کشور ترکیه راه‌اندازی شد. برند مپا در راستای اهداف والای خود، سعی بر این داشته تا بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را تولید و به بازار ارائه کند. محصولات این برند به ۱۰۰ کشور مختلف صادر می‌شود. ارائه یراق آلات با کیفیت، زیبا و مدرن، از جمله دستاورهای مهم این برند مشهور در تولید محصولات مرتبط با آشپزخانه است. آنچه این برند را تا این اندازه بر سر زبان‌ها انداخته است، دوام و طراحی منحصربه فرد دستگیره‌هایش است.

 هافله (Hafele)

شرکت هافله توسط آدولف هوفل و هرمان فانک در سال ۱۹۷۳ تأسیس شد. از همان سال‌های نخست، فعالیت اصلی شرکت در حوزه یراق آلات به شکلی کاملاً حرفه‌ای شروع شد. برخورداری از بهترین کارشناسان فنی در کنار طراحان برجسته، از هافله به‌عنوان برندی بسیار باکیفیت در جهان ساخته است. این شرکت موفق به دریافت گواهی ISO 9001 است. شعار این شرکت بر پایه «حداکثر ضمانت راحتی مشتری» بنا گشته است. محصولات این برند جز گران‌قیمت‌های بازار فروش یراق آلات است.

معرفی بهترین برند دستگیره درب ایرانی و خارجی

حال که با انواع دستگیره‌ها و نحوه انتخاب یک دستگیره مناسب آشنا شدید، نوبت به معرفی بهترین برند دستگیره درب ایرانی و خارجی می‌رسد. در این بخش  چند شرکت داخلی و خارجی را که بهترین تولید کننده دستگیره درب محسوب می‌شوند، به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

برندهای خارجی تولید کننده دستگیره درب

برند Kwikset از سال 1946 در زمینه تولید دستگیره درب فعالیت دارد. این برند تمامی محصولات خود را به سبک مدرن تولید می‌کند که از نظر زیبایی بسیار ایده‌آل هستند. کسانی که به دنبال برند خارجی و سبک مدرن برای دستگیره‌ درب‌های ساختمان خود هستند، برند Kwikset یکی از بهترین‌ها است.

برند Baldwin فعالیت خود را از سال 1946 شروع کرده و محصولاتی به سبک کلاسیک ارائه می‌دهد. دستگیره‌های ساخت این برند ظاهری ساده، شیک و زیبا دارند که در دو مدل مات و براق و در رنگ‌های محبوب سیاه کروم و طلایی تولید می‌شوند. تمامی محصولات این برند همچنین از نظر کیفیت امتیاز بسیار بالایی را دریافت کرده است.

همان‌طور که می‌دانید دستگیره‌های درب ورودی و لابی ابعاد بزرگتر و طراحی چشمگیری دارند. به همنی دلیل انتخاب دستگیره برای این مکان‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر به دنبال دستگیره‌ای لوکس، شیک و از برندهای خارجی هستید، برند Nostalgic Warehouse را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برند Nostalgic Warehouse یکی از بهترین تولید کنندگان دستگیره‌های لوکس و شیک برای درب‌های ورودی محسوب می‌شود که سبک فعالیت آن‌ وینتیج است. این برند به منظور طراحی و تولید دستگیره‌ها از سبک‌های قدیمی الهام می‌گیرد. از این رو برای درب‌هایی به سبک کلاسیک و روستیک بسیار  مناسب هستند.

برند EZSET از پیشکسوتان در تولید دستگیره‌های مکانیکی و هوشمند است که در بین 500 برند برتر آمرکیا قرار دارد. این برند در 120 کشور جهان ششعبه دارد و به جرأت می‌توان آن را از شناخته شده‌ترین شرکت‌ها در این زمینه نامید. حتی از دو برند اولی که نام بردیم، شناخته شده‌تر است.

ام اچ اچ یکی از برندهای چینی است که در حوزه تولید دستگیره‌های آپارتمانی و انواع دستگیره‌های کابینت فعالیت دارد. محصولات این برند از تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ‌بندی برخوردار است و در فهرست بهترین برندهای تولید کننده دستگیره درب اتاق و … قرار دارد.

 بهترین برند دستگیره درب ایرانی و خارجی

برند ایرانی دلتا با شعار «کیفیت، تکنولوژی و نوآوری» بیش از 40 سال است که در حوزه تولید انواع یراق آلات فعالیت می‌کند. توجه به کیفیت محصولات راز اصلی موفقیت این شرکت و مطرح شدن آن در بین مردم و در بازار است. این برند همواره مفتخر است که با توجه به تیراژ بالای تولید، با مستقر کردن سیستم کنترل کیفیت، ایزو، نظارت مستمر پرسنل بر خطوط تولید همواره در تلاش برای ارائه محصول باکیفیت‌تر است.

به همین دلیل در طول این سال‌ها توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. از محصولات دستگیره این شرکت می‌توان به دستگیره‌های زاماک با پلاک‌های A، B، C و … و همچنین مدل‌های دلتا، دلتا لوکس و دلتا ام اشاره کرد. به منظور مشاهده محصولات متنوع این شرکت می‌توانید به وب سایت آن‌ها مراجعه کرده و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در سایت این برند تماس بگیرید.

بهترین برند دستگیره در ساختمان

برند کوبه تجارت مبین که در بازار با نام کلون شناخته می‌شود، حدود 10 سال سابقه فعالیت در حوزه تولید دستگیره درب ساختمان دارد. این برند همواره در تلاش بوده تا علاوه بر ارائه محصولات باکیفیت به مشتریان، فرصت‌های شغلی مناسبی برای افراد فراهم کند. شما عزیزان می‌توانید محصولات متنوع و باکیفیت این برند را در وب سایت کلون مشاهده و اطلاعات لازم را درباره مشخصات فنی محصولاتشان کسب کنید.

برند M.A.M از تولید کنندگان و واردکنندگان برتر یراق آلات ساختمانی به خصوص دستگیره درب و کابینت آشپرخانه است که 40 سال سابقه درخشان در حوزه تولیدات داخلی دارد. محصولات این برند بسیار باکیفیت هستند. خریداران حصولات برند M.A.M می‌توانند در طول 8 ماه گارانتی از خدمات رایگان شرکت به منظور تعویض و نصب قطعات بهره‌مند شوند. شما عزیزان می‌توانید برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات این برند به وب سایت آن‌ها مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا