رویدادها

آماده باش مدیریت بحران استان تهران در پی هشدار نارنجی آلودگی هوا

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اعلام هواشناسی مبنی بر ادامه پایداری نسبی جو از تشدید آلودگی هوا در پایتخت خبر داد و گفت: مدیریت بحران در آماده باش کامل است.

به گزارش رویداد برتر، حامد یزدی آنلاین امروز جمعه با بیان اینکه پایداری هوا طبق اعلام سازمان هواشناسی از فردا شنبه هشتم بهمن ماه تا روز یکشنبه نهم بهمن ادامه خواهد داشت، گفت: منطقه اثر این پدیده در اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پیشوا، قدس، ری، شهریار، رباط کریم، قرچک، ملارد، ورامین و جنوب شهرستان شمیرانات پیش بینی شده است که توصیه مدیریت بحران به مردم این مناطق این است که از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و از ورزش در فضای باز بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر اینکه مایعات به ویژه مصرف شیر کمک می‌کند آلاینده‌ها آسیب کمتری به بدن بزنند عنوان کرد: استفاده از ماسک برای کسانی که باید در محیط بیرون تردد داشته باشند، ضروری است.

وی در ادامه به بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم نیز توصیه کرد که در شرایط آلودگی هوا، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کودکان و سالمندان در فضاهای باز فعالیت نکنند.

یزدی آنلاین در ادامه با تاکید بر مدیریت منابع آلاینده ثابت و متحرک بیان کرد: همواره استفاده از وسایل نقلیه عمومی، تنظیم و بررسی دقیق کاتالیزورها و سنسورهای اکسیژن هوا در خودروها، بهره گیری بیشتر از فضای سبز و درختکاری و کاهش سوخت‌های آلاینده برای کاهش آلودگی هوا مورد توصیه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا