خبرهای کلی

تمسخر چهره‌های محبوب در رسانه ملی

رفتار اخیر تلویزیون که این روزها دوباره در فضای مجازی داغ شده، باعث ایجاد کدورت دیگری شده است. این قسمت از سردرگمی مربوط به اظهار نظر مجریان یا کارشناسانی است که در برنامه های مختلف حضور می یابند و در مکان های نامناسب با چهره های محبوب شوخی می کنند که طرفداران آنها را آزار می دهد.

به گزارش روزنامه رویداد برتر شرق وی ادامه داد: در تازه ترین اتفاق یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس و علی دایی اسطوره فوتبال ایران در مدت زمان کوتاهی هدف قرار گرفتند که اولین داستان مربوط به برنامه ای از شبکه 5 در شب یلدا است. در آن برنامه یکی از مخاطبان در برنامه نام خانوادگی از کلمه یحیی پلاستیکی برای آیتم هایی با حرف ی ​​برای خبرسازی استفاده می کند که بسیاری سخنان او را به بی احترامی و تمسخر سرمربی نسبت می دهند. پرسپولیسی ها و با حمایت یحیی از او خواستار احترام شدند و جالب اینجاست که در این شرایط به غیر از هواداران و بازیکنان پرسپولیس، بسیاری از هواداران، بازیکنان و پیشکسوتان باشگاه استقلال نیز علنا ​​از سرمربی پرسپولیس حمایت کردند و به تلویزیون هجوم بردند. با وجود اینکه شنیده ها حاکی از آن است که یحیی گل محمدی قصد شکایت از مجری مذکور را دارد، سرمربی سرخ پوشان تهران اعلام کرد که … واکنش رک به این پرونده کاملاً واضح بود و او قصد ندارد شکایت کند.

حواشی این توهین ظاهری در حالی باقی می ماند که مجری برنامه دیروز شبکه ایفاق اظهارات جنجالی تری را درباره علی دایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران مطرح کرد. او در اظهاراتی عجیب و تمسخر آمیز درباره علی دایی گفت: «او را قهرمان نمی دانند. خدا ارتفاع بلندی به آنها داد و هر که پاس می داد، توپ به سرش می خورد و وارد دروازه می شد. این مردم قهرمان ما نیستند! قوه قضائیه و نهادهای امنیتی نباید خروج این افراد را ممنوع کنند تا بروند و کشور کمی تمیز شود.»

صرف نظر از توهین به علی دایی در این برنامه، نادیده گرفتن گل های ملی معروف ترین چهره فوتبال ایران، علی دایی، دور از انصاف است. متخصصی که به طعنه چنین جملاتی را به زبان می آورد، حتماً خود را فراموش کرده و دورانی را که علی دایی با پای شکسته و سر شکسته به تیم ملی ایران افتخار می کرد را فراموش کرده است… جالب اینجاست که علیرغم نظر منفی کاربران در مورد چنین اقدامی. در فضای مجازی ظاهرا مسئولان تلویزیون قصد جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی را ندارند. چیزهایی که باعث می شود خیلی ها از سیاست تلویزیون در قبال چهره های معروف انتقاد کنند و حالا دوباره آن را «آرزو» و هجوم به جریان خاصی بخوانند. این اتفاقات در حالی رخ می دهد که انتظار می رفت با تغییراتی در مدیریت صداوسیما، چنین رویه هایی به شدت تغییر کند، اما برنامه های اخیر خلاف این را نشان می دهد.

قبلاً در تلویزیون به بازیکنان و تیم‌های فوتبال توهین شده بود، اما بیشتر آن‌ها از شعارهای قرمز و آبی بود. این بدان معناست که شومن‌هایی که تمایل به رنگ دارند سعی کردند برای شرکت کننده آواز بخوانند که جنجالی شد. به عنوان مثال و برای روشن شدن این قسمت می توان به ماجرای قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر یکی دو فصل پیش برگردیم که یکی از مجریان قهرمانی پرسپولیس را زیر سوال برد و به مسعود سلطانی فر وزیر ورزش این جلسه گفت. زمان و گفت پرسپولیس است. بابا مسعود قهرمانی دارد. در آن زمان عبدالرضا امیراحمدی در بخش ورزشی برنامه صبحگاهی شبکه یک سیما با عنوانی به این شایعه دامن زد که هواداران استقلال در آن زمان معتقد بودند (وزارت ورزش پرسپولیس را قهرمان کرده است). او با کنایه گفت: «یک سلام ویژه به همه پدران. در تابستان های قدیم پدران به تاجران محل می گفتند که فرزندم کار کند و آخر ماه این پدر به اوستا پول می داد تا به فرزندش بدهد تا بچه فکر کند کار کرده است. یا بعضی باباها هدیه خریدند و به مدارس دادند تا جلوی خط بچه هایشان را تشویق کنند، حالا کی جایزه گرفت؟… هشتگ… بابا مسعود… و دست همه باباها درد نکنه و سالمندان.”

پیش از آن لوگوی باشگاه استقلال توسط یکی دیگر از مجریان تلویزیون مورد تمسخر قرار گرفت و حلقه های موجود در این لوگو ابزاری برای تمسخر بازیکنان استقلال شد. ماجرای این اتفاق مربوط به اتفاقات شبکه سوم است. در واقع به حسین کلهر، یکی دیگر از مجریان جوان شبکه سه مرتبط شد که شوخی توهین آمیزی با لوگوی استقلالی ها روی آنتن انجام داد. رفتار کلهر آنقدر استقلالی ها را ناراحت کرد که واکنش تندی نشان دادند و از مسئولان صداوسیما خواستند اجازه حضور او در برنامه دیگری را ندهند. واریا غفوری کاپیتان وقت باشگاه استقلال نیز با انتشار مطلبی از صحبت های عجیب این مجری به انتقاد از تلویزیون پرداخت. داستانی که نوید محمدزاده از بازیگران مطرح سینمای ایران در آن زمان بازنشر کرد. وریا در بخشی از داستان به صداوسیما حمله کرد و نوشت: صداوسیما سازمانی است که متاسفانه مدت هاست مخاطبان زیادی را از دست داده و روز به روز شاهد کاهش مخاطبان آن هستیم. در این سازمان به وضوح شاهد حضور افرادی هستیم که هنوز از نظر هوش و درک به بلوغ نرسیده اند. اگر بتوانند در مقام مجری برنامه ای در خور شأن مردم ایران را رهبری کنند.

اگرچه در این دو مورد مجریان بعدا مجبور به عذرخواهی از بازیکنان و هواداران دو تیم پایتخت شدند، اما به نظر می رسد این رویه اخیرا تغییر کرده است و پس از توهین به یحیی گل محمدی و علی دایی، هیچ یک از برنامه ها نشان ندادند. شایعه چنین حوادثی در فضای مجازی داغ می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا