جامعه

خشکی زاینده رود به سریال کشیده شد

امیرحسین عنایتی که این روزها سریال «طعم طمع» – کاری از مرکز صدا و سیمای استان اصفهان – را کارگردانی می کند، از پخش سریالش در ماه آینده از شبکه سراسری خبر داد.

تهیه کننده و کارگردان سریال جدید «طعم طمع» در گفت وگو با رویداد برتر اعلام کرد: این سریال در ژانر معمایی اما با موضوعی کمدی ساخته شده است. «طعم طمع» آخرین روزهای تدوین را می گذراند و همزمان روی موسیقی هم کار می کنند. این یک کار معمولی نیست و رایگان است و من فکر می کنم تا یک ماه آینده پخش خواهد شد.

وی در تشریح داستان اصلی مجموعه تلویزیونی «طعم طمع» گفت: این سریال ماجرای خشکسالی زاینده رود در اصفهان و درگیر شدن خانواده یک کشاورز با عواقب مشکل را روایت می کند. محمد فیلی، پوراندخت مهیمن، آشا محرابی، شهاب عباسی، افشین سنگ چاپ، فاطمه شکری، پویا امینی، احمدرضا حقیقی، زهرا قاسمی و… از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی است.

سرزمین اصلی زاینده رود در این سریال قرار گرفت

سریال های پایتختی و استانی را با هم ببینیم

عنایتی در پاسخ به این جمله که «در گذشته پروژه های شبکه استانی از کیفیت پایین تری برخوردار بودند، چقدر لازم است که روند ارتقای کیفی پروژه های استانی مستمر باشد و قطع نشود؟ وی تاکید کرد: تا به حال سریالی برای شهرستان تولید نکرده ام. لوکیشن های من در شهرستان ها بود اما کار استانی نداشتم و سریال طعم طمع اولین کار من مورد تایید استان و مرکز اصفهان و آماده پخش از شبکه های سراسری است. به نظر من پتانسیل در شهرها کمتر از پایتخت نیست و بیشتر جنبه نگاه دارد. اگر منظر شهری از کار استانی داشته باشیم، بالطبع توقعات ما کاهش می یابد و از طرفی کیفیت نیز پایین می آید، اما اگر نگاه مشترک داشته باشیم، قطعاً انتظارات بالا می رود، زیرا سخت گیری، نگاه ها و بودجه یکسان است . البته به طور کلی تولیدات استانی با بودجه کمتری نسبت به پروژه های تهران ساخته می شود و در نتیجه تاثیر کیفی خاص خود را دارد.

سرزمین اصلی زاینده رود در این سریال قرار گرفت

این سریال چه کمدی باشد چه درام، مخاطب به دنبال کیفیت است

وی همچنین در پاسخ به این سوال که فکر می کنید سریال طنز چقدر در تلویزیون فعلی دیده شود؟ وی گفت: به هر حال تلویزیون کم و بیش مخاطب خاص خود را دارد و نمی توان گفت که طنز یا ملورام کدام محبوب تر است، اما عموما تا حدودی مخاطب خاص خود را دارد. مخاطب رسانه دیگر مثل قدیمی ها نیست که مثلاً کمدی، خانوادگی و… را دنبال می کنند، بلکه همه ژانرها و موضوعات را دوست دارند، اما به شرط کیفیت. اسم نمی برم، اما اخیرا سریال های طنز متعددی روی آنتن داشتیم که مخاطب را جذب نکردند، اما از طرفی سریال های ملودرامی هم داشتیم که انتظار نداشتیم اما مخاطب را جذب می کرد. بنابراین، این موضوع کیفیت، نتیجه پروژه و بودجه است که مهم است و تکلیف را روشن می کند.

ساخت فیلم جدید با همکاری ترکیه

کارگردان و تهیه کننده سریال «طعم طمع» در نهایت درباره کارهای جدیدش در تلویزیون اعلام کرد: در حال حاضر کار جدیدی ندارم و در حال آماده شدن برای پخش «طعم طمع» هستیم. اما پس از آن در حال آماده شدن برای فیلمی در ژانر کودک و نوجوان هستیم که برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال آماده می شود و محصول مشترک ایران و ترکیه است.

به گزارش رویداد برتر، سریال «طعم طمع» به نویسندگی علی اکبر محلوجیان یکی از تولیدات جدید صدا و سیمای مرکز اصفهان است که تصویربرداری آن به پایان رسیده و در مرحله پس از تولید قرار دارد.

سرزمین اصلی زاینده رود در این سریال قرار گرفت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا