خبرهای کلی

در قم چه خبر است؟

این خبر بدین شرح بود: هفته گذشته 3000 کودک با علائم تنفسی و ویروسی به مرکز بهداشت حضرت معصومه (س) مراجعه کردند. تاکنون هیچ یک از کودکان بیمار و شش کودک فوت شده به ویروس کرونا مثبت نشده اند.
به طور قطع آماری مبنی بر اینکه چه تعداد کودک به مراکز درمانی، کلینیک ها و مراکز درمانی دیگر ارجاع شده اند وجود ندارد. اما شکی نیست که این آمار بیش از آمار حضور و غیاب تنها بیمارستان کودکان قم است. با جمع آوری، عمق فاجعه واضح تر می شود.
مجید محبی با اشاره به فوت شش کودک در قم در هفته گذشته گفت: این کودکان در مرکز ویژه کودکان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بستری شدند. ️
وی افزود: این متوفیان به بیماری هایی مانند تشنج مکرر، سرطان خون و کم خونی شدید، نارسایی حاد کبدی و شوک سپتیک مبتلا بودند و دو نفر نیز علائم تنفسی داشتند.
معاون درمان قم اشاره ای نکرد که بچه های قم به چه نوع بیماری و ویروسی مبتلا شده اند!
31 آذرماه 51 دانش آموز هنرستان دخترانه نور به دلیل مسمومیت تنفسی در بیمارستان بستری شدند که هنوز علت این حادثه اعلام نشده است. این مسمومیت تنفسی در برخی مراکز آموزشی دیگر نیز رخ داده است
در خبرها اما حکایت از آن داشت که فرد ناشناس موتورسیکلت به دو دانش آموز تیراندازی کرده و سپس متواری شده است. آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه با سردار میر فیض، فرمانده انتظامی استان قم تماس گرفت و ماجرا را با این دو طلبه بررسی کرد.
هفتم آذرماه، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قمی عصر یکشنبه اعلام کرد که پیش از ظهر امروز افراد ناشناس با یک جسم تیز چهار کشیش را مجروح کردند.
در هفته های اخیر در برخی شبکه های اجتماعی و محافل خبری صحبت هایی مبنی بر تغییر استاندار قم مطرح شده است.

#سرمقاله، ۲۸ آذر، ۱۹ آذر

دکمه بازگشت به بالا