استان ها

قهرمانی برای استقلال غیرممکن نیست؛ ریسک ملوان جواب نداد

پرسپولیس امتیاز از دست خواهد داد

پیشکسوت تیم استقلال گفت: دربی برگشت مانده و استقلال می‌تواند با شکست پرسپولیس فاصله‌اش را به حداقل برساند.

محسن یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در مورد برتری ۴ بر صفر استقلال برابر ملوان بندرانزلی در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: هر دو تیم با شرایط متفاوتی وارد زمین شدند. استقلال برای قهرمانی می‌جنگند و ملوان نمی‌خواهد خطر سقوط تهدیدش کند. در این راستا استقلال برای آنکه بتواند در کورس قهرمانی باقی بماند با برنامه مشخصی بازی کرد و ملوان که می‌خواست به میانه جدول نزدیک شود با استراتژی دیگری بازی کرد. هر دو تیم تلاش زیادی کردند و در نهایت استقلال بود که موفق شد اهداف مدنظر خود را در زمین پیاده کند و به ۳ امتیاز مسابقه دست یافت.

**ریسک ملوان جواب نداد

وی ادامه داد: در جریان بازی شاهد بودیم ملوان در زمین خود نماند و به ضدفوتبال روی نیاورد که در پایان بازی به یک امتیاز برسد. ملوان فوتبال خوبی بازی کرد. این تیم با گذشته فرق کرده و تا پیش از بازی امروز نتایج خوبی در هفته‌های اخیر به دست آورده بود. این تیم از لحاظ مالی شرایط بهتری دارد و با مشکلات کمتری رودرروی حریفان بازی می‌کند. سرمربی ملوان هم نزد هواداران جایگاه ویژه‌ای دارد. در بازی با استقلال هم آمد تا برنده باشد اما تیمی که ریسک می‌کند وقتی به هدفش نرسد امکان شکست سنگین آن تیم در ورزشگاه آزادی و مقابل مدافع عنوان قهرمانی وجود دارد. ملوان باز بازی کرد و استقلال هم توانست از موقعیت‌های خود به نحو احسن استفاده کند.

**پرسپولیس امتیاز از دست خواهد داد

پیشکسوت تیم استقلال درباره ایتکه تیم ریکاردو ساپینتو برابر مدعیان قهرمانی برنده نبوده و با شکست یا تساوی از زمین خارج شده و با توجه به بازی پرسپولیس و فولاد که امروز برگزار می‌شود فاصله ۵ امتیازی با صدرنشین دارد، تصریح کرد: با توجه به فاصله امتیازی ایجاد شده شرایط سخت است اما هیچ چیزی غیرممکن نیست. به شرطی که استقلال بتواند روند خود را در کسب پیروزی متوالی ایجاد و در ادامه حفظ کند. شک نکنید اگر استقلال بتواند بهترین نتیجه را در هفته‌های بعدی کسب کند پرسپولیس امتیاز از دست خواهد داد و فاصله کم می‌شود. فراموش نکنیم دربی برگشت هم مانده و کسب ۳ امتیاز آن بازی حکم ۶ امتیاز را دارد که فاصله را به حداقل می‌رساند و حتی ممکن است استقلال را به صدر برساند.

**جا دارد در مورد آمانوف تجدیدنظر شود

یوسفی افزود: استقلال باید امیدوار باشد که فاصله را از بین ببرد، اگر هر هفته برنده باشد چون پرسپولیس ناخواسته امتیاز از دست خواهد داد. در بازی ملوان دیدیم که خط میانی استقلال فانتزی‌تر بازی کرد و تنوع بیشتری داشت. بازیکنان خلاق در خط میانی استقلال به بازی طراوت بیشتری دادند و توانستند فرصت‌های گلزنی مناسبی نصیب مهاجمان کنند. خط هافبک استقلال نباید فقط جنگدنگی داشته باشد بلکه می‌تواند از خلاقیت بیشتری استفاده کند. جا دارد در مورد عزیزبک آمانوف هم تجدیدنظر شود. این بازیکن می‌تواند در کنار رضاوند تنوع حملات استقلال را بیشتر کند و البته مهاجمان هم باید برای خود فضاسازی کنند تا موقعیت‌های بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا