خارجی

هادی‌پور به جای فرافکنی تلاش کند تا دوباره به جایگاهش برگردد

در تیم ملی تکواندو انتخاب داریم نه تاریخ

مرتضی کریمی سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: تکواندوکاران تیم ملی بر اساس شایستگی انتخاب می شوند نه انتصابی.

مرتضی کریمی در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با ابقای بیژن مقانلو و اضافه شدن نفجم به کادر فنی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: به نظرم تصمیم عاقلانه ای بود که می گوییم ایرانی. تکواندو شکست خورد، باید از همین جا شروع می کردیم. ابتدا ساعی به ریاست انجمن انتخاب شد، هرچند با چالش های زیادی مواجه بود و هنوز هم چنین چالش هایی دارد، اما انتخاب او از جامعه تکواندو به این رشته کمک کرد. بعد از آن در تیم ملی به جوانان رسیدیم. نباید فراموش کنیم که تیم ملی قدیمی داشتیم و این تیم باید پوستش را می ریخت، سپس با انتخاب مقانلو به عنوان سرمربی تیم ملی کار را شروع کردیم. هر چند مقانلو چه در فدراسیون و چه در طول مسابقات فراز و نشیب های زیادی داشته است.

** مقانلو عمدا خودکشی کرد

وی افزود: او افرادی را انتخاب کرد که همگی جوان و کم تجربه بودند و این سفر را دو برابر سخت کرد، درست است مقانلو در بازی های گذشته ضعیف عمل کرد اما با تیمی جوان و کم تجربه راهی جام جهانی شد. وقتی آرنج تیم را دیدم به خود مقانلو گفتم با انتخاب این افراد خودکشی کرد چون تکواندوکاران جوان برای اتفاق سختی مثل قهرمانی جهان کم تجربه هستند.

**در کادر فنی مربی فنی و مدیر قوی داریم

وی همچنین به جذب نفجم در کادر فنی اشاره کرد و گفت: نفجم از نظر رهبری مرد قوی ای است، او چندین سال است که رهبری استان مازندران را برعهده داشته و در مدیریت قوی خود بر این امر مهارت و پتانسیل خوبی از خود نشان داده است. محدوده پیدا شد البته انتقاداتی هم وجود دارد که نفجم سابقه مربیگری ندارد، در حالی که مربیگری فقط روی صندلی مربیگری نیست، او سال هاست که تکواندو می کند و خاک این رشته را خورده است. در حال حاضر در تیم ملی تکواندو یک سرمربی فنی و یک کنترلر قوی داریم و این می تواند به موفقیت تکواندو کمک کند.

** تکواندوکاران بر اساس شایستگی برای حضور در تیم ملی انتخاب شدند

آرمین هادی پور درباره خداحافظی و انتقاد خود از عملکرد کادر فنی گفت: از زمانی که کادر فنی سر کار است تکواندوکاران بر اساس انتخاب ها و مسابقات مختلف انتخاب می شوند که اگر بازیکن باتجربه ای را شکست دهد مشخص است که او خواهد. آنها فرصت حضور در جام جهانی را دارند. برای سجاد مردانی هم همین اتفاق افتاد اما او در کنار میرهاشم حسینی دیگر تکواندوکار باتجربه که به نظرم یکی از خوش شانس ترین تکواندوکاران ایران است که دو بار محروم شد سعی کرد جایگاهش را در تیم ملی حفظ کند. او جام جهانی را به دلیل مشکلات حاشیه ای از دست داد اما با وجود همه شرایط بد سعی کرد در تیم ملی حضور داشته باشد.

** در تیم ملی انتخابی وجود دارد نه انتصاب

سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو کشورمان گفت: آرمین هادی پور تنها فردی نبود که با این شرایط مواجه شد، بلکه همه تکواندوکاران باتجربه با تکواندوکاران جوان روبرو شدند و حتی در برخی مسابقات شکست خوردند. هیچ وقت انتصابی در تیم ملی نبود، همه بر اساس لیاقت و شایستگی وارد تیم ملی شدند.

**انجمن به عملکرد توجه دارد نه اسم

کریمی تاکید کرد: هادی پور و نزدیکانش قطعا پایتخت ایران هستند و جای بحثی نیست. این افراد باید حفظ شوند و تجربیاتشان در اختیار دیگران قرار گیرد اما در ورزش های حرفه ای این چرخه طبیعی است که روزی افراد جای آنها را بگیرند. انجمن فعلی بر اساس شایستگی پیش می رود و ربطی به نام ندارد و اگر امروز هادی پور نتوانست جایگاه خود را در تیم ملی حفظ کند به شایستگی تکواندوکاران جوانی است که در انتخابی او را شکست دادند. شما باید به جای فرافکنی تلاش کنید و موقعیت خود را بازیابید یا در غیر این صورت به تکواندو کمک کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا