رویدادها

هراز، چالوس و آزادراه تهران – شمال همچنان مسدود است

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اعلام کرد که محورهای هراز، چالوس و آزادراه تهران – شمال همچنان و تا اطلاع‌ بعدی مسدود است.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با رویداد برتر، درباره وضعیت بازگشایی محورهای هراز، چالوس و آزادراه تهران – شمال گفت:‌ از حوالی ظهر امروز و به دلیل ریزش بهمن و احتمال ریزش بهمن در نقاط دیگر جاده سه محور هراز، چالوس و آزادراه تهران – شمال مسدود شد که این وضعیت همچنان ادامه داشته و به دلیل ارتقا ایمنی و جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از ریزش بهمن این سه محور همچنان و تا اطلاع بعدی مسدودند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه لازم است رانندگانی که قصد تردد از این مسیرها را داشته سفر خود را به تاخیر بیاندازند، گفت:‌ اگر هم سفر ضروری بوده و باید حتما انجام شود، می‌توان از مسیرهای جایگزین فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت برای رسیدن به مقصد تردد کنند.

وی افزود: به طورکلی و در این ایام رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند. اطمینان از سالم بودن تجهیزات زمستانی خودرو نظیر برف پاک‌کن و بخاری، پربودن باک خودرو در شروع سفر، همراه داشتن وعده غذایی کافی و لباس گرم مناسب از دیگر توصیه‌های پلیس به رانندگان است.

بیشتر بخوانید


نکات مهمی که رانندگان باید در زمستان رعایت کنند


این نکات را هنگام رانندگی در روزهای برفی و بارانی جدی بگیرید

شیرانی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا