جامعه

کشف ۴۰۰ کیلوگرم مخدر در ۲ عملیات پلیس پایتخت/ انهدام باند خانوادگی سوداگران مرگ

معنی روشن. سردار حمید هداوند با اشاره به دو ماموریت پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ و کاشغی گفت: در اولین مورد یک باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر را منهدم و چهار نفر را دستگیر و 218 کیلوگرم تریاک کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: در این پرونده در پی اقدامات مخفیانه پلیس آگاهی در خصوص عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر آغاز شد که طی آن اخباری مبنی بر جنایت اعضای یک باند خانوادگی به دست پلیس رسید و مشخص شد. که اعضای این باند در استان های جنوبی کشور بودند، با تهیه مقادیر زیادی مواد مخدر قصد انتقال آنها به استان های شمالی کشور را دارند.

هداوند با اشاره به اینکه تیم پلیس مبارزه با مواد مخدر رسیدگی به این پرونده را در دستور کار قرار داده است، سپس افزود: با رصد تحرکات افراد شناسایی شده و همچنین رصد و مراقبت شبانه، مشخص شد که قاچاقچیان مواد مخدر هستند. خروج از شهر تهران با تهیه مواد مخدر تردد در کشور در جاده های شمالی آن. در همین راستا جهت و تردد تمامی خودروهای خروجی کنترل شد، پلیس در یک عملیات پلیسی موفق به شناسایی و توقف سه دستگاه خودروی اعضای این باند خانوادگی شد.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری چهار متهم این پرونده خبر داد و گفت: این چهار نفر که اعضای این باند بودند اعضای یک خانواده هستند. ماموران پلیس در بازرسی از خودروهای آنها 218 کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کردند که بسیار زیرکانه آن را در یکی از خودروها جاسازی کردند. متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

وی همچنین از کشف 178 کیلوگرم تریاک توسط پلیس پایتخت خبر داد و گفت: چندی پیش ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اقدامات فنی و ویژه اطلاع پیدا کردند که سواری یکی از قاچاقچیان حرفه ای و سابقه دار مواد مخدر است. ، قصد داشت از شهرهای جنوبی کشور برای انتقال مواد افیونی به پایتخت تردد کند که در این رابطه دستگیری فرد مورد نظر را آغاز کردند.

هداوند ادامه داد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ضمن رصد تحرکات متهم، محدوده تردد وی را در یکی از شهرستان های جنوبی استان فارس شناسایی و پس از مشورت با مقام قضایی به این محور اعزام و به این محور اعزام شدند. با ساماندهی ایست و بازرسی های دوره ای موفق به شناسایی خودروی حامل تریاک در شهر شیراز در ورودی شدند.

وی گفت: پس از تعقیب و گریز طولانی پلیس با خودروی متهم، پلیس موفق شد خودرو را توقیف و با اقدامات فنی و ویژه راننده آن را دستگیر کند. در این رابطه یک نفر نیز دستگیر شد که برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.

دکمه بازگشت به بالا