استان ها

افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۰۷۰ میلیارد تومان پروژه گازرسانی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر؛ منوچهر فلاح ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای پویش “روایت پیشرفت” گفت: در هفته دولت پروژه‌ های گازرسانی به هفت شهر، ۱۷۴ روستا و ۱۹۱ صنعت با هزینه‌ای بالغ بر ۳۴۵۱ میلیارد تومان به بهره‌ برداری رسید که استان کرمان ۶۰ درصد پروژه های گازی کشور را در هفته دولت به خود اختصاص داد.
او با بیان این مطلب که در دهه فجر امسال ۴۰ درصد اعتبارات پروژه های قابل بهره برداری کل کشور مربوط به استان کرمان است، اظهار کرد: در دهه فجر بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در کرمان به بهره برداری می رسد. از سال ۱۳۷۲ که گاز استان کرمان راه اندازی شد، افتتاحیه هایی که در دهه فجر امسال از نظر تعداد روستا و میزان اعتبار داریم در هیچ سالی به این میزان نبوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه ۹۹ درصد خانوار شهری استان کرمان تحت پوشش گازرسانی هستند، عنوان کرد: اکنون از ۸۴ شهر ۷۸ مورد آن گاز دارد و از میانگین کشوری بالاتر هستیم. سه شهر علی آباد، نودژ و جبالبارز به زودی گازدار می شوند و گازرسانی به سایر شهرها در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار می گیرد.
او میزان بهره مندی خانوار روستایی تحت پوشش گاز استان کرمان را ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: میانگین کشور در پوشش گاز روستایی ۸۴ درصد است.
به گفته فلاح، ۳۷۰۳ روستا در استان واجد شرایط گازرسانی بودند که ۱۷۹۹ مورد آن گازرسانی شده و ۵۶۵ مورد در حال اجرا و طراحی حدود ۱۰۰۰ روستا انجام شده و ۳۱۶ مورد آن نیز در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.
او سال ۱۴۰۲ را سال گازرسانی به روستاهای استان دانست و بیان کرد: در سال آینده حدود ۶۰۰ روستای استان کرمان از نعمت گاز بهره مند می شوند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد: در سال ۱۳۹۷، هشت شهرستان استان فاقد گاز بودند که در بازه زمانی چهارساله گازدار شده اند.
او بیان کرد: از ۱۲۸ هزار ظرفیت اشتراک پذیری در جنوب و شرق استان استقبال نشده و مردم علت عدم استقبال خود را در نداشتن هزینه لوله کشی اعلام کرده اند که از طریق کمیته امداد شش میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به ۸۳۳ خانوار تحت پوشش این نهاد برای دریافت اشتراک داده شده است ضمن آنکه تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای ۱۳ هزار خانوار در نظر گرفته شده که منتظر همکاری بانک ها در این زمینه هستیم.
فلاح از عدم استقبال از گازرسانی در صنایع جنوب انتقاد کرد و در ادامه استان کرمان را معین خراسان جنوبی در سرمای چند وقت اخیر دانست و بیان کرد: ۱۰ تیم به خراسان جنوبی اعزام شدند و با تمهیدات اندیشیده شده گاز شهرهای طبس و بشروئیه وصل شد و گفتنی است که در این ایام سرما هیچ گونه قطعی گازی در استان کرمان حتی در مناطق سردسیری مثل بافت و رابر نداشتیم.
او از اجرای رایگان طرح ملی بهینه سازی موتورخانه های مشترکان شرکت گاز خبر داد و بیان کرد: مشترکین دارای موتورخانه برای ثبت نام می توانند با مراجعه به سایت https://goc.nigc.ir درخواست خود را ثبت کنند و تاکنون ۴۶۰۰ موتورخانه استان اصلاح شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در ادامه گفت: در دی ماه مشکلی در رابطه با قطع گاز نداشتیم و حدود ۱۴ میلیون مترمکعب مصرف روزانه استان در بخش خانگی بود و در کل ۴۰ هزار مشترک نسبت به پارسال اضافه کرده بودیم لذا افزایش مصرف در مجموع نسبت به سال گذشته نداشتیم و شرایط را به خوبی کنترل کردیم.

46

دکمه بازگشت به بالا