استان ها

دو فیلم و یک انیمیشن سهم اهالی رسانه در پردیس ملت

امروز در جشنواره فیلم فجر چه می‌بینیم؟

امروز شنبه پانزدهم بهمن ماه، پردیس سینمایی ملت میزبان سه فیلم از آثار حاضر در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، در روز چهارم برگزاری جشنواره فیلم فجر، همچون روز گذشته سه فیلم برای اهالی رسانه و منتقدان در پردیس سینمایی ملت به نمایش درمی‌آید. فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی» به کارگردانی علیرضا معتمدی و تهیه‌کنندگی سید رضا محقق نخستین اثری است که از ساعت ۱۳ به روی پرده خواهد رفت. 

این فیلم از زمان معرفی حضورش در جشنواره فجر، با حرف و حدیث‌ها و حواشی فراوانی مواجه شد. اکثر بازیگران این اثر پس از اعلام حضور این فیلم در فجر، نسبت به آن واکنش نشان دادند و از حضور در نشست خبری انصراف دادند. اگرچه در روز‌های بعد محقق تهیه‌کننده اثر در رابطه با این حرکت عجیب بازیگران فیلمش صحبت‌های مفصلی انجام داد و همین ماجرا «چرا گریه نمی‌کنی» را وارد حاشیه‌های زیادی کرد. 

علیرضا معتمدی، هانیه توسلی، فرشته حسینی، مانی حقیقی، لیندا کیانی، علی مصفا، باران کوثری امیرحسین فتحی و… بازیگران این فیلم هستند. البته برخی از این نام‌ها سکانس‌های کوتاهی در فیلم حضور دارند و جزو بازیگران اصلی فیلم نیستند. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: علیرضا بعد از دست دادن برادرش نمی‌تواند گریه کند. دوستانش با راه‌های مختلف از او دعوت می‌کنند که گریه کند

***
«بچه زرنگ» دومین اثری امروز است که بر روی پرده سالن‌های پردیس ملت می‌رود و از ساعت ۱۶ میزبان اهالی رسانه است. انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» تنها اثر انیمیشنی است که در جشنواره امسال حضور دارد، اثری که تهیه‌کنندگی آن برعهده حامد جعفری است و سه انیمیشن ساز، ساخت آن را برعهده داشته‌اند. هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمدجواد جنتی سازندگان این اثر هستند. 

داستان این انیمیشن در رابطه با محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش باز گرداند، اما سفر به دلِ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است.

***
در سومین سانس از چهارمین روز جشنواره چهل‌ویکم، که ساعت ۱۹ خواهد بود، فیلم سینمایی «هوک» ساخته حسین ریگی به روی پرده می‌رود، فیلمی که علی آشتیانی‌پور تهیه‌کننده آن بوده است. 

ریگی زاده سیستان و بلوچستان است و در آثاری که می‌سازد، همواره فضا‌ها و حال و هوای جنوب ایران را کاملا می‌توان حس کرد. فیلم جدیدش «هوک» نیز از این قائده مستثنی نیست. داستان این فیلم در رابطه با دو برادر ورزشکار بلوچ است که برای رسیدن به آرزو‌های بلندپروازانه خود تلاش می‌کنند.

 امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی‌پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌نیا، سعید رضایی‌کیا و… بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا