جامعه

وظیفه کمیته امداد توانمند کردن مددجویان است

سید مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه انقلاب دستاورد‌های زیادی دارد که با انقلاب اسلامی شناخته می‌شود، گفت: به زبان معرفتی آنچه پیامبر اسلام به ما فرمودند این بود که نمی‌شود انسانی که خلوت‌هایی با خدای خود دارد نسبت به درد‌های جامعه خود بی تفاوت باشد این یکی از قواعد اسلام است که باید به آن افتخار کنیم.

وی افزود: ما هیچ وظیفه‌ای جز خدمت به مردم نداریم و اگر عرضه آن را داریم در سنگر‌های خدمت کار کنیم و اگر عرضه آن را نداریم بار را سنگین نکنیم و مسئولیت را رها کنیم

بختیاری اظهار کرد: امام خمینی (ره) ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب فرمان تشکیل کمیته امداد داد این نشان داد امام خمینی (ره) دغدغه محرومین و نیازمندان را دارند.

وی گفت: فلسفه تشکیل کمیته امداد این نیست که مردم صدقه بدهند، سفره‌ای پهن شود و نیازمندان از آن استفاده کنند بلکه وظیفه کمیته امداد ایجاد زمینه توانمند کردن است که یکی از محور‌های اصلی آن اشتغال زایی است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس دستور صریح مقام معظم رهبری در سال ۹۸ مبنی بر توانمندسازی و ایجاد درآمد تهی دستان با رعایت تکریم در راس اقدامات کمیته امداد قرار گرفت.

وی تصریح کرد: افتخار میکنیم که شما مددجویان با استفاده از وام قرض الحسنه کمیته امداد و راهنمایی‌های مارآفرینان توانستید مستقل شوید ما کارآفرین‌هایی خیری داریم که تعداد زیادی شغل ایجاد کردند.

دکمه بازگشت به بالا