استفاده از همه اشکال حمل و نقل عمومی در لوکزامبورگ رایگان شد

براساس گزارش یورو نیوز؛

استفاده از همه اشکال حمل و نقل عمومی در لوکزامبورگ رایگان شد

لوکزامبورگ اولین کشور جهان است که در سال ۲۰۲۰ کرایه حمل و نقل عمومی را به طور کامل لغو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، لوکزامبورگ اولین کشور جهان است که در سال ۲۰۲۰ کرایه حمل و نقل عمومی را به طور کامل لغو کرد.    

به گزارش پایگاه خبری یورو نیوز، اکنون بعد از سه سال، مردم این کشور از طرح دولت به شدت استقبال کرده و آن را تحسین می‌کنند.  

برخی از مردم می‌گویند که این سیستم به آن‌ها اجازه می‌دهد به راحتی سفر کنند و همچنین آن را یک گام بسیار مثبت برای محیط زیست می‌دانند. برخی دیگر از شهروندان نیز آن را یک حق اساسی برای شهروندان می‌خوانند.  

این گزارش افزود: این طرح برای مهار مشکل خودرو در این کشور اجرا شده است. در سال ۲۰۲۰ لوکزامبورگ بیشترین تراکم خودرو را در میان کشور‌های اتحادیه اروپا داشت. ۶۹۶ خودرو در هر هزار نفر در برابر میانگین ۵۶۰ خودرو در اتحادیه اروپا. این کشور از ترافیک شدید رنج می‌برد و سطوح بالایی از گاز‌های گلخانه‌ای در اروپا متعلق به لوکزامبورگ بود.  

با اجرای این طرح، بسیاری از مردم تشویق شده‌اند خودروی خود را در خانه رها کنند و بیرون نیاورند. از آنجا که این طرح رایگان است تصمیم گیری برای برای استفاده از وسیله نقلیه عمومی و خودروی شخصی برای مردم بسیار آسان و سریع است.  

علیرغم این مساله، کارشناسان حمل و نقل در لوکزامبورگ می‌گویند که همچنان فرهنگ استفاده از خودروی شخصی وجود دارد و جذب مردم برای استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی کمی پیچیده است.   

طبق این طرح، از فوریه ۲۰۲۰ استفاده از همه اشکال حمل و نقل عمومی برای شهروندان و گردشگران رایگان است. این طرح در سراسر لوکزامبورگ حتی در مناطق مرزی اجرا می‌شود و مسافران فقط برای استفاده از خدمات درجه یک مجبور به پرداخت هزینه هستند.   

علیرغم هزینه ۵۰۰ میلیون یورویی برای دولت در سال، سرمایه گذاری بر روی شبکه حمل و نقل عمومی کند نشده و این شبکه به صورت منظم و قابل اعتماد در حال کار است و سرمایه گذاری روی شبکه ریلی نیز افزایش قابل توجهی یافته است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا