خبرهای کلیکسب و کار برتر

ایا مشاور کنکور لازم است؟

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های جوانان ایرانی در نظام آموزشی، کنکور سراسری است که دانش‌آموزان به دو دسته تقسیم می‌شوند، کسانی که اهداف مهمی در تحصیل دارند و آن‌هایی که ندارند. هدف و هدف خاصی در برنامه آموزشی خود دارند. زندگی آنها اهداف دیگری دارد. بنابراین اینجاست که سوال بزرگ از این دو حوزه می آید. اینکه آیا به مشاور تحصیلی نیاز دارید؟ مشاور کنکور چه شرایطی دارد؟ اگر مشاور نداشته باشیم چه؟ اینجاست که مرکز مشاوره کنکور محمدرضا پوردستمالچی به کمک شما خواهد آمد.

آیا برای قبولی در آزمون به مشاور نیاز دارید؟

با نگاهی به ابتدای این مقاله و تقسیم دانش آموزان به دو گروه دارای اهداف بزرگ تحصیلی و گروهی که اهداف بزرگ تحصیلی ندارند، با مشورت با دانشگاهیان به کسانی که اهداف بزرگ تحصیلی ندارند نه می گویم. مشاوری که مدرسه آنها ارائه می دهد. یعنی می توانند از نظر تحصیلی راهنمایی شوند و نیازی به مشاور ندارند، اما در مورد دسته دوم وضعیت کمی متفاوت است و حتما باید مشاوره داشته باشند که دلایل آن بعداً توضیح داده خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای قبولی در آزمون وجود استاد راهنما ضروری است؟ باید بگویم که با اهداف بزرگی مانند کسب رتبه خوب یا قبولی در رشته های خوب مانند پزشکی و دندانپزشکی برای رشته های تجربی، به ویژه و عموما دانش آموزانی که به اهداف بزرگ و خوبی در روند تحصیلی خود می رسند، قطعا لازم است. مشاور هست ولی باید مواظب بود کسی را مشاور خطاب نکنیم و متاسفانه این روزها خیلی از این افراد که غیر مشاور یا مشاور دانشجو هستند فضا را آلوده کرده اند و در بین دانشجویان سردرگمی و بلاتکلیفی و کینه توزی ایجاد کرده اند که می خواهید برای انجام آن. به عنوان یک مربی، باید مراقب باشید که چه کسی را به عنوان مربی خود انتخاب می کنید

راهنمای مطالعه آنلاین

خوشبختانه پرستاری امروزی زایمان می کند، هرکسی که برای ورود به دوره های پزشکی یا دندانپزشکی در امتحان قبول شود، مشاوره مناسب نامیده می شود و بسیاری از دانشجویان اگر توصیه کنند. باید یک مشاور تعیین شود تا بتوانند مشاوره خوبی بدهند.

متأسفانه این تبلیغات مشاور دانشجویی به قدری جذاب و فریبنده هستند که دانش آموز یا خانواده نمی پرسند شما کی هستید یا مشاور شما کیست؟ بسیاری از این دانشجویان مشاوره در طول سال کنکور خود از مشاور تحصیلی نخبه برای پیشرفت تحصیلی استفاده می کردند، اما متأسفانه پس از قبولی، انتشار صفحه اینستاگرام و تلاش برای استخدام برای مشاوره، چند روز مانده به کنکور و حضور داشتند. . مشاور او

لطفاً شما، خانواده هایتان و شما دانش آموزان عزیز، قبل از انتخاب مشاور دانشجویی برای کنکور سالیانه، از یک دکتر فارغ التحصیل دانشگاه دولتی بخواهید که به عنوان دانشجو سرتان را بخراشد. برای معاملات خوب دانش‌آموزان این رشته‌ها حتی نمی‌توانند سرشان را بخراشند، چه برسد به اینکه به شما توصیه کنند، بنابراین این مشاوران دانشجویی اغلب با یک حرکت کثیف به دانشجویانی که به آنها اعتماد دارند می‌گویند. اغلب این افراد حتی فارغ التحصیل نشده اند.

آیا برای قبولی در آزمون پذیرش به یک مشاور پذیرش نیاز دارم؟

تفاوت مشاور آزمون ورودی ماهر و متوسط

یکی از تفاوت های مشاوران سطح بالا و اختصاصی با مشاوران دانشجویی این است که مشاور به صورت تمام وقت به کارهای مشاوره ای اختصاص دارد که مورد علاقه و تحقیق است، در حالی که مشاور دانشجو کار مشاوره را انتخاب می کند. پاره وقت در طول سال تحصیلی و قطعاً بعد از آن. پس از فارغ التحصیلی و افتتاح مطب خود، دیگر مشاوره خود را ادامه نخواهد داد.

سوال بسیار ساده ای که دانشجویان مشاوره با آن روبرو هستند این است که اگر به حرفه مشاوره علاقه دارید چرا در انتخاب رشته کنکور به جای مشاوره تحصیلی و تحقیق در این زمینه، مشاغلی مانند پزشکی و دندانپزشکی و غیره را انتخاب کرده اید؟ ? این وضعیت نشان می دهد که دانش آموزان هیچ تعهدی در قبال دانش آموزان خود نخواهند داشت و با دقت به این کار نگاه خواهند کرد و تنها وضعیتی که اکنون متضرر می شود خانواده ها و دانش آموزان هستند.

اما اگر با چالش بزرگ انتخاب مشاور روبرو هستید.

بگذارید برای شما مثالی بزنم. تصور کنید که در طول زندگی خود به دادگاه ها، دادسراها و کلانتری ها آورده شده اید تا به اختلافات مالی یا اختلافات از هر نوع رسیدگی کنید. پشت سر هم میری و شروع میکنی به درس خوندن؟ اگر در حال تحصیل در رشته حقوق و وکالت هستید یا برای مدت کوتاه و موقت وکیل انتخاب می کنید، واضح و بدیهی است که وکیل انتخاب می کنید زیرا این موضوع برای شما کوتاه مدت است.

در مورد کنکور هم همینطور، اگر میانگین سنی خود را هشت سال در نظر بگیرید، سال کنکور شما یک سال است و در نهایت اگر از سال دهم مشاوره را شروع کرده باشید، می توان گفت که این مرحله اتفاق می افتد. در سه سال وقف یک سال از زندگی تان به این معناست که کنکور یک تا سه سال از کل زندگی شما را اختصاص می دهد، بنابراین به فردی نیاز دارید که بتواند به شما کمک کند تا از پس این چالش دشوار برآیید. تجربه و دانش خود را در اختیار بگذارید تا توجه را به خود جلب کنید. وقت و توجه خود را به این زمان کوتاه برای برنامه نویسی یا هر موضوع دیگری که به فرآیند مشاوره تحصیلی اختصاص دارد نگذارید و قاعدتاً تمام توجه و وقت خود را صرف مطالعه کنید. این مدت کوتاه از عمرتان، اگر هدف بزرگی دارید، حتما به دنبال مشاوره باشید.

اگر ایده ای نداشته باشیم چه؟

یک مشاور تحصیلی خوب فرآیند یادگیری را سازماندهی می کند، زمان شما را مدیریت می کند، اهداف شما را سازماندهی می کند، نیازهای شما را برآورده می کند، و راه حل هایی برای مواردی مانند استرس و مشکلات تمرکز ارائه می دهد. برای مثال، یک کتاب درسی برای درس زیست شناسی خود انتخاب کنید. اما من شک دارم مشاور شما ممکن است با توجه به تحصیلات و ویژگی های فردی شما با توجه به منابع آموزشی کتاب مناسبی را به شما پیشنهاد دهد، اما اگر کتابی ندارید، در این مرحله مشاور شماست. شما با توجه به موقعیت دوستتان کتابی را برای خود انتخاب می کنید و بعد از اتلاف وقت متوجه می شوید که این کتاب مناسب شرایط یادگیری شما نیست و چنین مثال هایی می تواند به شما آسیب برساند.به روند آموزشی بدون مشاور پذیرش.

مشاور آموزش تجربی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

دوازده ویژگی که یک مشاور باید در کنکور داشته باشد

یک: دانشجو مشاور نباشد

دو: یک برنامه آموزشی شخصی به شما ارائه دهد

سه: هر روز پیگیری کنید

چهارم: با خانواده و احتمالاً معلمان خود ارتباط برقرار کنید.

پنج: پرانرژی و پر انگیزه باشید و این حالت را به دانش آموزان تزریق کنید.

ششم: آگاهی معلمان از منابع آموزشی و روش تدریس

هفت: تغییر عادات بد در دانش آموز

هشت: برای انتخاب رشته مناسب باید پتانسیل دانشگاه ها و همچنین مزیت های انتخاب رشته را بشناسد.

خیر: باید تمام موضوعات و بخش های کتاب را پوشش دهد.

دهم: شرایط دوره را بدانید.

11: از قوانین و مقررات مربوط به آموزش و سازمان سنجش آگاه باشید.

دوازده: پس از قبولی در آزمون ورودی سالانه، باید گواهینامه داشته باشید و بتوانید مدارک و مدارک خود را برای دانش آموز و خانواده اش ارائه دهید.

(مثلاً یک دانشجوی موفق و پذیرفته شده فیلمی در مورد خودش نشان می دهد و مشاور مراحل پذیرش و آموزش خود را توضیح می دهد).

به نظر من اگر فردی این دوازده مورد را داشته باشد می توان به مشاوره و کنکور اعتماد کرد.

البته اردوی تحصیلی نوروز را فراموش نکنید.

دکمه بازگشت به بالا