خبرهای کلیکسب و کار برتر

بعد از خراب شدن دستگیره پنجره دوجداره چه کنیم؟

قاب پنجره دوجداره یکی از مهمترین پنجره های دوجداره می باشد. روکش ها برای بستن پنجره به درستی کار می کنند تا عایق صدا و حرارت به خوبی کار کند. دستگیره های پنجره دو طرفه چندین بار در روز استفاده می شود و این دستگیره ها ممکن است به دلیل استفاده نامناسب یا کیفیت پایین آسیب ببینند. در این حالت در اکثر مواقع، بدنه پنجره دوجداره به گونه ای آسیب می بیند که نیاز به تعویض دارد. از آنجایی که نگهداری از این ظروف مقرون به صرفه و منطقی نیست، معمولاً ظروف را تعویض می کنند.

نحوه تعویض دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره ها در انواع و طرح های مختلف و در رنگ های متنوع تولید می شوند که اکثر آنها از مواد خود پروفیل ساخته شده اند و به دلیل ساختار فلزی با آلیاژ مقاوم در داخل از دوام قابل قبولی برخوردارند. برای تعویض دستگیره پنجره دوجداره باید سیستم قفل را جدا کرد. در مکانیزم حرکتی در و پنجره وجود دستگیره یک الزام فوق العاده مهم است زیرا در صورت آسیب دیدن امکان قفل یا بستن چفت در پروفیل کیس وجود ندارد که این امر بر عایق صدا و حرارت تاثیر می گذارد. پی وی سی. و لعاب آلومینیومی اختلال جدی می شود.

برای تعویض دستگیره پنجره دوجداره ابتدا دستگیره را با زاویه 90 درجه قرار می دهیم (باز کردن پنجره). سپس روکش (که در تصویر با رنگ سبز نشان داده شده است) را به سمت خود می کشیم و آن را به چپ یا راست می چرخانیم. با این عمل روکش برداشته می شود و می توانیم پیچ هایی را که دستگیره را به پروفیل پنجره متصل می کنند، ببینیم. با مربع یا پیچ گوشتی پیچ ها را باز می کنیم و پیچ ها را کاملا جدا می کنیم.

با فشار کم، دسته را به سمت خود می کشیم. پوشش دسته جدید را تعویض می کنیم و اهرم دسته را در زاویه 90 درجه قرار می دهیم. پس از آن دسته را در سوراخ مربوطه قرار داده و پیچ ها را می بندیم.

نکاتی که هنگام تعویض دسته باید رعایت کنید

این دسته ها مقاومت بالایی دارند و به راحتی پاره نمی شوند.

متریال مناسب دسته و قفل باید درجه یک و تولید شرکت های معتبر باشد.

برای جبران آن، تنظیم پنجره می تواند گیج کننده باشد، بنابراین لازم است به دنبال کمک حرفه ای باشید.

ابزارهای فنی مانند کلید آلن، پیچ گوشتی، پیچ گوشتی شارژی، چکش و همچنین انبردست و پیچ گوشتی برای تعمیرات مورد نیاز است.

مراحل بستن دستگیره های پنجره دو شیشه

در تصویر زیر نحوه چرخش روکش پنجره را مشاهده می کنید. با چرخاندن درب، سوراخ های پیچ نمایان می شود و می توانید آن را پیچ کنید. در قسمت پایین دسته و داخل پروفیل دنده قرار دارد که اهرم دستگیره داخل آن قرار می گیرد که پنجره لولایی را باز و بسته می کند.

تعویض قاب پنجره دوجداره upvc با قفل

قفل پنجره دوجداره در صورت استفاده صحیح عمر طولانی دارد و احتمال خرابی آن بسیار محدود است، اما در صورت وقوع باید با تعمیرکار در و پنجره دوجداره تماس بگیرید. معمولاً قفل پنجره پی وی سی پس از خرابی باید تعویض شود و قفل جدید تعویض شود و در برخی موارد ممکن است مشکل به دلیل جا نگرفتن کامل توپ نصب در قفل و حرکت قفل یا اضافه یا تعویض قفل پنجره باشد. دارای upvc است.

تعویض قفل پنجره upvc معمولاً کار آسان و ساده ای است و افراد خودشان شروع به انجام این کار می کنند و از آچار استفاده می کنند، اما به دلیل آسیب دیدگی در صورت امکان کمتر پنجره ها و دو درب شیشه ای تعویض می شود. که هزینه اضافی دریافت خواهد شد.

دلیل تاکید ما این است که تعویض یا تعمیر قفل پنجره دوجداره یک کار بسیار فنی است زیرا اسپانیولا قسمت طولی لبه قاب را از بالا به پایین می پوشاند و اگر پیچ های قفل را باز کنید و دسته، در واقع اسپانیولت را جابجا کرده اید که توپ و محل زمک را نیز خراب می کند و حتی در مواردی که زیر شیشه جابجا شده اند نیز دیده شده است.

علل خرابی قفل پنجره دوبل

دستگیره دو پنجره آسیب دیده است

یک قفل غیر استاندارد که برای مدت زمان محدودی از کار می افتد.

وی دانش فنی ندارد و سعی در تعمیر قفل درب دوجداره با پنجره upvc دارد.

عوامل انسانی مانند فشار مضاعف روی قفل ها و دستگیره ها، عدم رعایت اصول آویزان، باز و بسته شدن.

قفل های upvc به دلیل ناهماهنگی در و پنجره های دوبل و عدم تنظیم به موقع لولاهای قاب وجود ندارد.

منبع: پنجره آفتاب

دکمه بازگشت به بالا