بهترین زمان سفر به بندرلنگه چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به بندرلنگه چه زمانی است؟

یکی از زیبا‌ترین بنادر ایران، بندر لنگه است که در استان هرمزگان قرار دارد و به دلیل موقعیت جغرافیای خوب خود، هر ساله پذیرای مسافران زیادی از سراسر کشور است. این بندر یکی از نزدیکترین مناطق به امارات متحده عربی مانند دبی، ابوظبی و شارجه است. زیبایی این بندر وصف ناپذیر است و با سفر به این شهر می‌توانید لحظات زیبایی را برای خود رقم بزنید. فقط کافیست قبل از سفر یکی از هتل‌ های بندر لنگه را رزرو کنید و پس از خرید بلیط، به آن جا سفر کنید. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که بهترین زمان سفر به بندر لنگه چه موقعی است؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم تا بتوانید یک سفر به یادماندنی و خاطره انگیز به بندرلنگه داشته باشید.

بندر لنگه کجاست؟

بندر لنگه یکی از مهم‌ترین بنادر جنوب ایران است که در استان هرمزگان قرار دارد و از بنادر معروف خلیج فارس محسوب می‌شود. این بندر موقعیت جغرافیایی و تجاری ویژه‌ای دارد و نزدیکی این بندر به مدار راس‌ السرطان باعث شده آب‌ و هوای بسیار گرمی داشته باشد. در زمان قاجار که بیشتر شهر‌های ایران آباد نبود، این بندر از آباد‌ترین شهر‌های ایران محسوب می‌شد. بندرلنگه در سال ۱۹۲۱ یکی از بهترین منابع استخراج مروارید خالص خلیج فارس به شمار می‌آمد. به همین دلیل ابتدا با نام بندر مروارید شناخته شده بود.

در این بندر انواع گونه‌های ماهی، لاک‌ پشت، میگو و غیره را می‌توانید مشاهده کنید. علاوه بر این انواع پرندگان دریایی مانند پرستوی دریایی، مرغ دریایی و حواصیل دریایی در بندر لنگه بسیار دیده می‌شوند.

بهترین زمان سفر به بندر لنگه چه فصلی است؟

بندر لنگه به دلیل قرار گرفتن در جنوب کشور، آب و هوای گرم و شرجی دارد و گرمای هوا در تابستان بسیار آزاردهنده است. رطوبت دریا نیز هوا را شرجی کرده و این موضوع نفس کشیدن را کمی مشکل می‌کند. شاید این موضوع برای ساکنین بندر لنگه کار ساده‌ای باشد؛ اما مسافرانی که در این فصل به این بندر سفر می‌کنند، برای تنفس با مشکل مواجه می‌شوند و گرمای هوا را نمی‌توانند تحمل کنند. پس پیشنهاد می‌کنم فصل تابستان را برای سفر به این بندر انتخاب نکنید.

از طرف دیگر بارش‌ها در این بندر بسیار عجیب است. این موضوع در زمستان و پاییز شدت بیشتری دارد‌. یعنی ممکن است در کسری از ثانیه بارش‌های سیل آسا و رگباری آغاز شده و پس از چند لحظه به سرعت قطع شود. به همین دلیل بهتر است در هوای صاف و آفتابی نیز با خود چتر به همراه داشته باشید.

از اوایل پاییز هوا خنک‌تر شده و زمان مناسب سفر آغاز می‌شود. در واقع بهترین زمان سفر به بندر لنگه فصل زمستان است که خبری از گرما نیست و آفتاب به صورت ملایم می‌تابد. به عبارتی فصل زمستان بندر لنگه مانند فصل بهار تهران است و آب و هوای معتدل و خنکی دارد. هنگامی که از بندر لنگه به سمت شهر خود برمی‌گردید، تازه متوجه سردی فصل زمستان می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم که در ماه اسفند نسبت به رزرو هتل های لنگه اقدام کنید و خودتان را به یک تعطیلات اساسی بفرستید.

مناطق گردشگری بندر لنگه که باید ببینید!

بندر لنگه با داشتن جاهای دیدنی و تاریخی فراوان، می‌تواند لذت سفر را برای شما چندین برابر کند. پس اول از هر کاری پس از سفر به این شهر، یکی از هتل‌های بندر لنگه را رزرو کنید و به گردشگری در شهر بپردازید. از معروف‌ترین مناطق گردشگری این بندر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بندر کنگ
  • پناهگاه حیات‌ وحش جزیره شتور
  • مسجد غیاث
  • مسجد خداداد
  • قلعه لشتان
  • بنای فکری
  • مسجد افغان
  • قلعه مغویه
  • قایق سواری و غواصی در سواحل بندر لنگه

لوکس بودن هتل آن هم زمانی که ارزان ترین قیمت را برای رزرو آن پرداخت کرده باشید، لذتی غیرقابل وصف است. این اتفاق تنها زمانی شدنی است که رزرو خود را از وب سایت فلای تودی انجام داده باشید. کافی است وارد وب سایت فلای تودی شوید و از بخش هتل های داخلی، لیستی از هتل های بندرلنگه را مشاهده کنید. در این وب سایت این امکان را دارید که با مشاهده و مقایسه هتل ها، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. فلای تودی ارزان ترین قیمت برای رزرو هتل را به شما ارائه می‌کند. فلای تودی مرجع رسمی رزرو هتل در ایران است و شما بدون هیچ واسطه ای هتل را انتخاب و رزرو می‌کنید. به همین دلیل است که هزینه و قیمت کمتری پرداخت می‌کنید.

رزرو بهترین هتل های بندر لنگه در فلای تودی

بدون شک تا به حال به طور کامل با بندر لنگه و آب و هوای این شهر آشنا شده‌اید. پس می‌دانید که بهترین زمان سفر به بندر لنگه چه زمانی است. با سفر به این بندر در فصل‌های معتدل سال می‌توانید سفر خوبی را تجربه کنید و با خرید سوغاتی‌های این شهر، لذت سفر را برای خود چندین برابر کنید.

اگر در رابطه با اسکان در این بندر نگران هستید، می‌توانید یکی از هتل‌های بندر لنگه را رزرو کرده و بدون هیچ دغدغه‌ای به گردش در شهر بپردازید. برای انتخاب خوب و ارزان قیمت فلای تودی بهترین گزینه است چراکه ارزانترین قیمت ها و متنوع‌ترین هتل ها را ارائه می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا