اقتصادیکسب و کار برتر

دانشگاههایی که در رشته مهندسی داروسازی پذیرش دانشجو دارند

رشته و گرایش های ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی

دانشگاه های دولتی ترکیه: داوطلبانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند در مرحله اول باید از  مطلع باشند. چرا که یکی از رشته های پرطرفدار در این لیست، رشته مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی می باشد که داوطلبان زیادی به علت موقعیت شغلی و تحصیلی آن در آینده اقدام به انتخاب ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی می کنند.

داوطلبان پس از آن که از انتخاب مجموعه امتحانی  مورد نظر خود مطمئن شدند، باید به دنبال دریافت اطلاعاتی در خصوص گرایش های آن مجموعه باشند. اگر داوطلبان رشته مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی را به عنوان مجموعه امتحانی کنکور ارشد انتخاب کرده اند می توانند به  مراجعه کرده و از جزئیات این رشته به همراه مواد امتحانی آن مطلع شوند.

در دفترچه ثبت نام ارشد اطلاعاتی در خصوص شماره یا همان کد مخصوص رشته مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی، مواد امتحانی،  و تعداد گرایش های آن مجموعه امتحانی ارائه شده است. همانطور که از جدول زیر نیز مشخص است، گرایش های رشته ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی به شرح زیر است.

رشته گرایش کد ضریب
مهندسی شیمی بیوتكنولوژی 1
داروسازی 2
بیوتروریسم 2
علوم جرم شناسی امنیتی

لیست دانشگاه های دولتی ترکیه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای آشنایی با زمان و نحوه ثبت نام در این آزمون می توانند به مطالعه مقاله زیر پرداخته و با آمادگی لازم جهت نام نویسی در کنکور ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی اقدام نمایند.

 ظرفیت دانشگاه های ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد رشته مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی در هر یک از دانشگاه های کشور، بر اساس درخواست همان دانشگاه و گرفتن مجوز از سازمان سنجش می باشد. بنابراین ممکن است دانشگاهی در یکسال اقدام به پذیرش دانشجوی ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی نموده و در سال بعد این پذیرش را لغو کند.

برای اطلاع از اینکه کدام دانشگاه ها اقدام به پذیرش دانشجوی ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی در رشته/گرایش های مختلف می کنند باید به مطالعه دقیق دفترچه ای که برای راهنمایی داوطلبان متقاضی  منتشر می شود، پرداخت. بنابراین پس از اینکه سازمان سنجش این دفترچه را منتشر نمود، آن را دانلود کرده و به بخشی که مربوط به مجموعه امتحانی مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی است مراجعه نمایند.

در این دفترچه هر یک از دانشگاه هایی که دارای یکی از رشته / گرایش های مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی می باشند همراه با اطلاعات مربوط به ظرفیت پذیرش دانشجو در نیمسال اول و دوم ارائه شده است. معمولا پذیرش در این رشته برای هر یک از دانشگاه های سراسری بالای 5 نفر و برای دانشگاه های غیر روزانه و پیام نور تا 20 نفر می باشد.

برای اطلاع از ظرفیت ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی به مطالعه  بپردازید.

داوطلبانی که متقاضی انتخاب رشته مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی در دانشگاه آزاد هستند می توانند به دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد پرداخته و با اطلاع از ظرفیت پذیرش در هر گرایش، اقدام به ثبت رشته / گرایش های مورد نظر خود نمایند.

آینده شغلی مهندسی شیمی بیوتکنولوژی |رتبه قبولی ارشد مهندسی شیمی داروسازی

انتخاب رشته ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی

تا این بخش از مقاله، در خصوص نحوه ثبت نام در کنکور ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازیو سپس اطلاع از تعداد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها از طریق دفترچه انتخاب رشته ارشد پرداختیم. در صورتی که مراحل گفته شده به درستی انجام شده باشد، داوطلب به مرحله انتخاب رشته رسیده و می تواند با اطلاع از ، به اولویت بندی کد رشته های مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازیو ثبت آن ها در سایت سنجش بپردازد.

مراحل انتخاب رشته ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی​

اطلاع از زمان انتخاب رشته ارشد

ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی

ثبت رشته/گرایش های ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی​​ بر اساس اولویت

بازبینی و انتخاب گزینه تایید نهایی

در صورتی که داوطلبان در فرم انتخاب رشته خود، یکی از دانشگاه های دارای شرایط خاص از جمله دانشگاه شاهد یا امام صادق را انتخاب کرده باشند، می بایست برای حضور در جلسه  اقدام نمایند. این مصاحبه اغلب جنبه عقیدتی-سیاسی داشته و با رشته انتخابی داوطلب ارتباطی ندارد.

یک ماه پس از برگزاری انتخاب رشته ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی، سازمان سنجش اقدام به بررسی اولویت های انتخابی داوطلبان می نماید. از این رو اولین انتخابی که داوطلب حدنصاب لازم برای پذیرش در آن رشته را کسب کرده باشد به عنوان محل قبولی اعلام می شود. در این راستا  می تواند به داوطلبانی که به دنبال داشتن انتخاب رشته ای درست و اطلاع از محل قبولی داوطلبان ارشد سال های گذشته هستند، کمک نموده و لیست قبولی های ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی را ارائه نماید.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص کارشناسی ارشد مهندسی بیوتکنولوژی و داروسازی را در اختیار داوطلبان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط با این حوزه را دریافت نمایید.

سوالات متداول

1- ✔️ رشته/گرایش های ارشد بیوتکنولوژی و داروسازی چیست؟

✔️ رشته و گرایش های کنکور کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی و داروسازی در جدول داخل متن مقاله ارائه شده است.

2- ✔️ ظرفیت پذیرش در کنکور ارشد رشته بیوتکنولوژی و داروسازی چقدر است؟

✔️ ظرفیت کنکور ارشد بیوتکنولوژی و داروسازی بستگی به نیاز دانشگاه ها در هر سال داشته و از طریق دفترچه انتخاب رشته اعلام می گردد. برای دانلود ظرفیت های ارشد بیوتکنولوژی و داروسازی به مطالعه مقاله زیر بپردازید.

3- انتخاب رشته کنکور ارشد بیوتکنولوژی و داروسازی چگونه انجام می شود؟

✔️ انتخاب رشته ارشد بیوتکنولوژی و داروسازی بر اساس علاقه به کد رشته و دانشگاه بوده که در متن مقاله جزئیات آن ارائه شده است.

لینک :دانشگاه حاجت تپه

دکمه بازگشت به بالا