اقتصادیکسب و کار برتر

طراحی نقشه خانه ویلایی دوبلکس

طبقه اول دوبلکس 

بعد از ورود به حیاط ویلا، ابتدا با یک راه پله و نمای دوبلکس با شکوه مواجه می شویم. پس از طی راه پله دوبلکس ، به فضای تراسِ طبقه اول می رسیم. در ادامه ابتدا واردِ فضایِ لابی (پیش ورودی) می شویم که فضای سرویس توالت و کمد لباس تعبیه شده است. از دیگر فضاهای طبقه اول می توانیم به فضای آشپزخانه ، مطبخ ، اتاق میهمان مجهز به سرویس بهداشتی و لاندری ، سالن نشیمن ، سالن پذیرایی و غذاخوری اشاره نماییم. لازم به ذکر است مساحت طبقه اول حدود ۲۰۰ متر مربع می باشد. راه پله ای که برای این پلان ویلا لوکس در نظر گرفته شده است به صورت دو بازوی منحنی است که جذابیت خاصی به دکوراسیون ویلا دوبلکس بخشیده است. اگر سوالی در خصوص  طراحی داخلی ویلاهای شمال انواع خانه های دوبلکس دارید بر روی پست کلیک نمایید.

خرید نقشه ویلا دوبلکس |نقشه خانه دوبلکس شیک

 طبقه دوم دوبلکس 

هزینه طراحی داخلی مغازه: به طبقه دوم این نقشه خانه دوبلکس شیک می رسیم. جایی که در طبقه دوم پلان ویلا لوکس شاهد فضاهایی هستیم که دقیقا بر اساس نیاز کارفرما تعبیه شده است . این فضاها شامل نشیمن ، وید برای مشاهده میز ناهار خوری در طبقه اول ، فضای بار ، اتاق خواب والدین + سرویس و لاندری ، اتاق خواب فرزندان ، سرویس حمام و توالت می باشد.  لازم به ذکر است مساحت طبقه دوم نیز ۲۰۰ متر مربع می باشد.

 نمای پیشنهادی برای نقشه خانه دوبلکس شیک (پلان ویلا لوکس)

برای این خانه دوبلکس ، نمای کلاسیک (نمای رومی) پیشنهاد می شود. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای مدرن ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد.

در رسم پلان ویلا دوبلکس، تمام اجزای ویلا مشخص می شود، تعداد هر قسمت و ماهیت و عملکردش تعیین می گردد. با توجه به این که وجود فضاهای بزرگ در ویلا باعث میشن، ویلا از دید بیننده جا دار به نظر برسه، بنابراین معمار دائما در پی بهینه سازی نقشه و رسیدن به حالتی است که طرح نهایی وسیع و کاربردی باشد.

در واقع معمار ویلای شمال، همواره سعی به طراحی فضاهای کمتر اما بزرگتری دارد و عقیده دارد با این کار، ارزش ویلا حفظ می شود، به همین دلیل است که امروزه شاهد تلفیق آشپزخانه، نشیمن و ناهارخوری بر اساس یک پلان باز در ویلا هستیم، اتفاقی که باعث میشه ویلا بزرگ و دلباز به نظر بیاد. با اول خونه همراه باش تا از پلان‌های بسیار زیبای رونمایی کنیم.

نکاتی که حین طراحی پلان ویلا دوبلکس، مورد توجه قرار می‌گیرد!

اندازه هر قسمت از ساختمان، بر اساس کاربری آن قسمت و وسایلی که قرار است در آن جا بگیرد تعیین می شود. ابتدا هر قسمت و ملزوماتش، برآورد میشه سپس با در نظر گرفتن کاربری اون قسمت و میزان مساحتی که در مجموع برای در اختیار است، یک اندازه به آن قسمت اختصاص داده می شود.

1) ویلای دوبلکس سه خوابه

تصویری که در زیر مشاهده می کنیم، ویلا دوبلکسی است که دارای سه خواب، سه حمام و سرویس بهداشتی، آشپزخانه، یه نشیمن خاص، یه قسمت غذاخوری و یه بخش خدمات. نمای بیرون ویلا، از نوع ساده، مدرن و مینیمالیستی است و از ترکیب رنگ سفید و دیوارهای برجسته چوبی حاصل شده.

 این ویلا دوبلکس، با کمی ارتفاع از سطح زمین ساخته شده، عاملی که باعث میشه خانه و اسباب و اثاثیه در برابر زلزله و دیگر حوادث طبیعی ایمن باشند. پیش از این که به ساختمان اصلی ویلا برسیم، با یک فضای صمیمی برای نشستن روبرو ایم که خانواده برای استراحت می تونن از اون استفاده کنن. این فضای گرم و صمیمی رو میتونیم در عکس بالا ببینیم.

ویلای ساخته شده در مرحله اول، یک نقشه و پلان ساده بوده که جایگاه و متراژ هر کدام از قسمت‌های ویلا را به همراه تجهیزات درونش نمایش می دهد. با هم این پلان را در عکس زیر ببینیم.

 پلان بالا را به صورت سه بعدی در تصویر زیر می بینیم. ترسیم سه بعدی پلان‌ها با استفاده از نرم افزار صورت می گیره و باعث میشه نقشه ساختمان ملموس تر قابل درک باشه.

 بر اساس پلان ویلا دوبلکس شاهد ویلایی با ساختار زیر هستیم:

با ورود به ویلا از درب اصلی، شاهد نشیمن ویلا در بخش مرکزی و سه اتاق خواب در سمت راست و چپ ویلا هستیم. قسمت نشیمن، بزرگ طراحی شده و برای پذیرایی از تعداد زیادی مهمان ایده‌آله. دو اتاق خواب موجود در سمت راست دارای، کابینت توکار و حمام اختصاصی هستند درست مانند اتاق خواب سمت چپ با این تفاوت که اتاق سمت چپ فاقد حمامه. از طریق یه سالن باریک میشه به سمت آشپزخانه، قسمت غذاخوری و حمام و سرویس بهداشتی مشترک، هدایت شد.

در فضای باز ویلا، قسمتی برای خدمات در نظر گرفته شده که میشه به آشپزی یا لاندری تخصیص اش داد.

2) تمرکز بر آشپزخانه در پلان ویلای دوبلکس

پلان ویلا دوبلکس به صورت چند منظوره طراحی میشه، یک ویلای مسکونی با دو واحد مجزا. عموما پلان این دو واحد مجزا مشابه همدیگه س، هرچند به صورت متفاوت از نظر اندازه و ساختار هم ارائه میشن. در شهرهای شمالی به دلیل تقاضای بالای ویلا و قیمت‌های گزاف، خرید ویلا دوبلکس، طرفداران بسیار زیادی داره.

در ادامه تصویری از پلان طبقه همکف یک ویلای دوبلکس قابل مشاهده س که با یک خواب در طبقه همکف همراهه. ورودی ویلا به اتاق نشیمن باز میشه و آشپزخانه و ناهارخوری در قسمت پشتی ویلا، جا خوش کردن. آشپزخانه کاملا محصوره تا از انتقال حرارت و بو  به دیگر قسمت‌های ویلا اجتناب بشه که نشون میده طراح به همه چیز هنگام طراحی فکر کرده. در قسمت خروجی آشپزخانه، سینک روشویی قرار داده شده ضمن این که یه سرویس بهداشتی و حمام مشترک هم در قسمت همکف ویلا، قابل مشاهده اس.

 بیا با هم به طبقه اول بریم و ببینیم طراح برای طبقه دوم چه قسمت‌هایی در نظر گرفته. طبقه دوم شامل دو اتاق خواب با حمام اختصاصی (دقیقا اتفاقی که در بیشتر میفته، انتقال اتاق خواب های مستر به طبقه بالا). پیش از رسیدن به اتاق خواب ها در طبقه اول، به یه نشیمن کوچک برخورد می کنیم، یه لابی که برای جمع شدن افراد و صحبت‌های کوتاه ایده آل به نظر می رسه.

یکی از اتاق خواب‌ها دارای تراسه، وجود تراس باعث میشه بتونیم جلوی ویلا رو دید بزنیم و کمی هوا بخوریم. در قسمت چپ شاهد راه پله هستیم، این راه پله ما رو به سمت پشت بام هدایت می کنه، اگه ویلا دوبلکس، روف گاردن داشته باشه، یعنی عملا چند گام از دیگر دوبلکس‌ها جلوتره. پلان طبقه اول ویلا دوبلکس رو در زیر با هم می بینیم.

دکمه بازگشت به بالا