جامعهکسب و کار برتر

چگونه مغزی درب ضد سرقت را عوض کنیم؟

اگر اخیراً خانه ای خریداری کرده اید، به خصوص اگر خانه جدید نیست، در مورد امنیت خانه و این واقعیت که هیچ کس دیگری کلید خانه شما را ندارد، چه باید کرد. آیا حتما از درب ضد سرقت استفاده می کنید؟ و پاسخ به این سوال ساده است. لازم است به عنوان اولین قدم نظر خود را نسبت به قفل درب ضد سرقت منزل تغییر دهید.

چگونه قفل درب ضد سرقت را سیم کشی کنیم همچنین اگر سال ها در آن خانه زندگی کرده اید، درب ورودی خانه یا محل کارتان چقدر امنیت و آرامش به شما می دهد؟ آیا مطمئن هستید که هیچ کس کلید خانه شما را ندارد؟

اگر از درب ضد سرقت برای محافظت از حریم خصوصی خود استفاده کرده اید؛ پاسخ به این سوال سخت نیست. اما آیا راه های نگهداری از این درب ها را می دانید؟ آیا می دانید برای اطمینان از امنیت این درب چه نکات مهمی باید در نظر گرفته شود؟

در اینجا نحوه تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت را توضیح می دهیم، این یکی از مهمترین موارد در فرآیند نگهداری این نوع درب ها می باشد.

مهمترین قسمت درب ضد سرقت قفل است. درب ها با انواع قفل های ضد سرقت تعبیه شده اند و هر کدام دارای سطح امنیتی متفاوتی هستند. بنابراین در هنگام خرید به نوع قفل درب ضد سرقت، سازنده آن و کیفیت قفل توجه ویژه ای داشته باشید.

توصیه ما استفاده از قفل های ضد سرقت مانند داف و کلم است.

اما علاوه بر خرید قفل، تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت ضروری است; برای اطمینان از امنیت لازم خانه خود توجه ویژه ای داشته باشید.

نوع قفل ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت صرف نظر از نوع درب که استفاده می کنید ترجیح داده می شود. یعنی می توانید از درب ضد سرقت ایرانی استفاده کنید. اما برای امنیت بیشتر، یک کرک قفل باکیفیت روی آن نصب کنید.

حداقل دو نوع قفل در درب های ضد سرقت استفاده می شود که هر کدام ساختار مهندسی مجزایی دارند. همین تفاوت ساختاری تاثیر مستقیمی بر قیمت قفل درب ضد سرقت بهاری درب دارد. با توجه به افزایش تعداد سارقان از منازل و اماکن، قفل مطمئن روی درهای ورودی الزامی است.

آموزش تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت با توجه به این نیاز، انواع قفل های ضد سرقت با تکنولوژی روز روانه بازار شده اند که هر کدام کارایی و پیچیدگی خاص خود را دارند. افراد بسته به بودجه و عملکرد مورد نظر خود می توانند هر نوع قفل ضد سرقت را انتخاب کنند.

در حال حاضر قفل های موجود در بازار به دو دسته مختلف تقسیم می شوند که هر کدام زیر مجموعه خود را دارند. دو نوع اصلی قفل وجود دارد:

قفل کلید ضد سرقت

قفل هوشمند ضد سرقت

قفل کلید ضد سرقت

این نوع قفل یک قفل ضد سرقت نسل اول است که نسبت به قفل هوشمند ارزانتر است و البته بیشتر در خانه استفاده می شود. این قفل مجهز به دو نوع قفل اصلی و قفل درب ضد سرقت است.

قفل ضد سرقت کلید اصلی همان کلیدی است که سازنده در هنگام معامله ملک به شما می دهد. این کلید اصلی است و می توان آن را کپی کرد. کلید کارگر کلیدی است که در حین ساخت و ساز ساختمان به کارگران و دربان ها داده می شود. این نوع کلید قابل کپی نیست و پس از اتمام مداخله ساختمانی از ورود افراد غیر مجاز با این کلید به داخل محوطه جلوگیری نمی شود.

قفل هوشمند ضد سرقت

قفل ضد سرقت دیجیتال هوشمند پیشرفته ترین و مطمئن ترین قفل درب ضد سرقت با قدرت مجزا می باشد. این قفل ها در قسمت داخلی در تعبیه می شوند و حتی در صورت قطع برق ساختمان، وقفه ای در عملکرد آن ایجاد نمی شود.

قفل ضد سرقت هوشمند این نوع قفل به دو نوع اثرانگشتی و کارتی تقسیم می شود.

قفل اثر انگشت هوشمند ضد سرقت بدون کلید است و تنها با اثر انگشت ثبت شده در سیستم باز می شود. این کلید دارای زنگ هشداری است که در صورت دریافت اثر انگشت نادرست به صدا در می آید.

قفل ضد سرقت کارتی یکی از دستگاه های مدرن ضد سرقت است که تنها با کارت مخصوص آن باز می شود. در واقع چنین قفل هایی دارای کلید ذخیره هستند تا افراد در صورت نیاز می توانند درها را با کلید باز کنند.

آموزش تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

مهره قفل درب ضد سرقت درب ضد سرقت دارای مهره و زبانه قفلی است که با چرخش کلید باز و بسته می شود.

درب های ضد سرقت معمولا دارای دو هسته هستند:

قسمت بالایی مغز را نوار شبانه و قسمت پایینی آن را مغز ساده می نامند.

برای تغییر مغز قفل شب باید مراحل زیر را طی کنید.

قفل شب

1. در مرحله اول برای باز کردن سر بالایی (نایت استند) ابتدا باید این قسمت را بردارید.

2. پس از برداشتن پیچ ها، پوکی را با کاسه روزت بردارید.

3. برای دسترسی به مهره قفل، گل رز را از پشت درب ضد سرقت بردارید.

4. پیچ مهره قفل را باز کنید تا مهره آزاد شود.

برای تعویض هسته قفل در قسمت باند شب، ابتدا باید کاسه را وارد کنید و بعد از قرار گرفتن روزت، پیچ ها را داخل قفل کنید.

برای تغییر مغز یک قفل ساده (زیر در)، شما نیاز دارید:

1. ابتدا دو پیچ داخل (جایی که کلید را داخل قفل قرار می دهید) باز کنید تا پیچ های پشت در باز شوند.

2. در مرحله بعد به قسمت زبانه درب ضد سرقت (محل قفل) می روید. معمولاً سه پیچ در این قسمت وجود دارد، پیچ وسط را باز کنید و مهره یا توپ قفلی را به راحتی جدا کنید.

آموزش تصویری نحوه تغییر نظر قفل درب ضد سرقت

مراحل تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

توجه داشته باشید که هنگام تعویض، مهره جدید را در گروه شب ببندید و کاسه و پوک را ببندید. اما در قسمت پایین مغز ابتدا در کاسه را ببندید و سپس روزت و پوکی را ببندید.

آموزش تصویری تعویض قفل ضد سرقت

در ویدئوی زیر روش باز کردن قفل درب ضد سرقت و نحوه درآوردن و تعویض کلید توضیح داده شده است:

پخش ویدئو

نکاتی برای تعویض قفل درب ضد سرقت

1- اگر نحوه صحیح تعویض قفل درب ضد سرقت را نمی دانید این کار را به کارشناسان بسپارید.

نکته تعویض قفل ضد سرقت 2- مطمئن شوید که قفلی که روی درب ضد سرقت خود نصب می کنید کیفیت و استحکام بالایی داشته باشد.

3- هنگام تعویض قفل درب ضد سرقت از اعمال فشار زیاد برای جلوگیری از آسیب دیدن سایر قطعات خودداری کنید.

4- پس از برداشتن قفل نوبت به تنظیم یراق آلات می رسد و سپس قفل جدید را وارد کرده و پیچ کنید.

5- هنگام خرید قفل درب ضد سرقت جدید باید به موارد مهمی مانند ضخامت درب، طول محور، راست یا چپ بودن درب، چوبی یا فلزی بودن درب و … توجه کنید. . .

6- برای بهبود کارایی درب ضد سرقت، پس از تعویض قفل درب ضد سرقت باید با روغن مخصوص یا روغن چرخ روغن کاری شود.

7- قفل های ساخت ایران، ترکیه و چین در بازار موجود است که هر کدام کیفیت و کارایی متفاوتی دارند. اما کلیدهای ساخت ایران و ترکیه کیفیت بهتری دارند. در خرید خود دقت کنید تا دچار آسیب مغزی نشوید.

دکمه بازگشت به بالا