خبرهای کلیکسب و کار برتر

چگونه می‌توان برآوردی دقیق از قیمت درب پیوت بدست آورد؟

درب لولا محوری چیست؟

برای درک بهتر درب لولا محوری یا درب پیوت، می‌توان این درب‌ها را با درب‌ شیشه ای دستی معمولی مقایسه کرد. احتمالا درب‌های معمولی لولایی را دیده اید که در همه آن ها درب با استفاده از دو یا چند لولا، به دیوار کناری نصب شده است. در درب لولا محوری یا پیوت، این لولاهای اتصال به دیوار به کار برده نمی‌شوند و به جای آن لولای پاشنه‌ای با فاصله ای مشخص از انتهای درب به روی زمین نصب می‌شود. درب بر روی این لولا قرار می‌گیرد و با فشار دست شروع به حرکت می‌کند و به صورت چرخشی باز یا بسته می‌شود. در نگاه اول ممکن است درب پیوت درب نامتعادلی به نظر آید، اما این درب ها با ظرافت بسیاری طراحی و اجرا می‌شوند و نه تنها از تعادل بسیار بالایی برخوردارند، بلکه به راحتی با فشار دست باز و بسته می‌شوند و کوچک‌ترین مشکلی به وجود نخواهند آورد.

ساختمان |طراحی داخلی

مزایای درب پیوت

همانطور که ابتدای مقاله اشاره کردیم، درب پیوت pivot door مزایای بسیار زیادی دارد و می‌توانید با اطمینان کاملاین درب ها را انتخاب کنید. در ادامه برخی از مزایای درب پیوت را بررسی خواهیم کرد.

    ظاهر مدرن و زیبا

تفاوت ظاهری درب پیوت با سایر درب‌ها، باعث شده است تا محلی که در آن از درب لولا محوری استفاده می‌شود، تبدیل به فضایی مدرن و خاص شود برای مثال اگر این درب را در یک ویلا به کار می‌برید، ویلای شما تبدیل به یک ویلای لوکس خواهد شد.

    انعطاف پذیری در نوع متریال

یکی دیگر از مزایای درب پیوت این است که می‌توان این درب ها را با استفاده از هر متریالی تولید و اجرا کرد.

    عدم محدودیت در ابعاد

تقریبا هیچ محدودیتی در ابعاد برای درب پیوت وجود ندارد. حتی  این درب ها برای ارتفاعی بیش از 5 متر هم به کار می‌روند. برای مثال در بازسازی ساختمان atrium آمستردام از درب های پیوت با وزنی حدود 500 کیلوگرم با ارتفاع 7 و نیم متر استفاده شد که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید. همانطور که ابتدای مقاله اشاره کردیم، درب پیوت مزایای بسیار زیادی دارد و می‌توانید با اطمینان کاملاین درب ها را انتخاب کنید. در ادامه برخی از مزایای درب پیوت را بررسی خواهیم کرد.

    ظاهر مدرن و زیبا

تفاوت ظاهری درب پیوت با سایر درب‌ها، باعث شده است تا محلی که در آن از درب لولا محوری استفاده می‌شود، تبدیل به فضایی مدرن و خاص شود برای مثال اگر این درب را در یک ویلا به کار می‌برید، ویلای شما تبدیل به یک ویلای لوکس خواهد شد.

    انعطاف پذیری در نوع متریال

یکی دیگر از مزایای درب پیوت این است که می‌توان این درب ها را با استفاده از هر متریالی تولید و اجرا کرد.

    عدم محدودیت در ابعاد

تقریبا هیچ محدودیتی در ابعاد برای درب پیوت وجود ندارد. حتی  این درب ها برای ارتفاعی بیش از 5 متر هم به کار می‌روند. برای مثال در بازسازی ساختمان atrium آمستردام از درب های پیوت با وزنی حدود 500 کیلوگرم با ارتفاع 7 و نیم متر استفاده شد که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید.

     بازشو خاص

درب لولا محوری توانایی این را دارد که هم به طرف داخل، هم به طرف خارج و هم در هر دو جهت (تا ۲۷۰ درجه) چرخش داشته باشد و همین مورد بازشو این درب را به بازشویی خاص تبدیل کرده است.

     نصب به عنوان درب مخفی

درب های شیشه ای پیوت را می‌توان کاملا مشابه با متریال دیوار تولید کرد و از آنجایی که بدون چارچوب اجرا می‌شوند، کاملا داخل دیوار مخفی می‌شوند و با یک فشار کوچک می‌توان آن ها را باز کرد.

    امکان اجرا بدون قاب

درب پیوت را می‌توان به صورت فریم دار یا فریم لس اجرا کرد. در نوع فریم لس درب لولا محوری، احتیاجی به تخریب کف و قرار دادن چارچوب داخل زمین نیست.

معایب درب پیوت

علاوه بر مزایای بسیاری که درب پیوت دارد، هر چند کم اما معایبی نیز دارد. شاید بتوان بزرگ‌ترین مشکل درب لولا محوری را هدر رفت انرژی و امکان ورود گرد و غبار به داخل فضا نامید. در درب پیوت فاصله ای میان درب و کف زمین برای باز شدن راحت تر درب در نظر گرفته می‌شود؛ این فاصله باعث ورود گرد غبار و یا خارج شدن هوای گرم داخل خواهد شد. به همین دلیل است که بسیار کم شاهد استفاده از درب لولا محوری به عنوان درب اصلی خانه هستیم و در اغلب موارد به عنوان درب لابی، اتاق لباس، حمام و … به کار می‌رود.

قیمت درب پیوت

با توجه به نوسانات بسیار زیاد قیمت، متاسفانه نمی‌توان مبلغی را به طور مشخص به عنوان قیمت درب پیوت اعلام کرد. فاکتورهای بسیاری وجود دارند که در هزینه درب لولا محوری دخیل هستند. هم ترین فاکتور در هزینه درب پیوت، متریال مورد استفاده است. از دیگر موارد تعیین کننده در قیمت درب پیوت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد درب پیوت
  • کیفیت متریال
  • نوع یراق آلات
  • کیفیت یراق آلات

برای دریافت دقیق قیمت درب پیوت بهتر است که با یک شرکت مجری این درب ها تماس بگیرید. کارشناسان هومچه با مشاوره رایگان، اطلاعات پروژه شما را دریافت خواهند کرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی های لازم را انجام خواهند داد و برآورد حدودی قیمت خرید و نصب درب پیوت را به شما اعلام خواهند کرد.

درب پیوت چه مزیتی نسبت به درب معمولی دارد؟

همانطور که می‌دانید درب‌های لولایی ساده معمولاً از کنار با دو یا سه لولا به چهارچوب متصل می‌شوند و تمام وزن درب به این لولاها منتقل می‌شود به همین دلیل بهتر است برای درب‌هایی که با ابعاد بزرگ‌تر تولید می‌شوند مانند درب لابی ساختمان از لولای پاشنه‌ای و درب‌های پیوتی استفاده شود.

درب پیوت یا درب لولامحوری به درب‌هایی گفته می‌شود که حول محور وسط و با استفاده از لولای پاشنه‌ای که به زمین وصل است می‌چرخد و با درب‌های لولایی معمولی که از کنار به چهارچوب وصل می‌شود تفاوت دارد. به این نوع درب‌ها، درب لولاپروانه‌ای، درب لولاپاشنه‌ای و درب لولامحوری نیز گفته می‌شود. با توجه به ابعاد و اندازه و نحوه نصب درب‌های لولاپروانه‌ای، باور اینکه این درب‌ها کاملا در تعادل قرار دارند سخت به نظر می‌رسد. این نشان می‌دهد که ظرافت و دقت بالایی برای ساخت این درب‌ها به‌کار گرفته‌ شده‌است. در عین حال که متعادل هستند و در جایشان محکم قرار گرفته‌اند، می‌توان آن‌ها را با یک فشار ساده حرکت داد.

درب‌های لولامحوری طوری طراحی شده‌اند که می‌توان آن را در ابعاد بزرگ ساخت. اینطور می‌توانید یک درب با اندازه دلخواه سفارش دهید که استحکام و ایمنی لازم را هم داشته باشد. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد درب‌ پیوت (لولاپاشنه‌ای) این است که در طراحی داخلی خانه‌های مینیمال بسیار کارامد است. می‌توان آن را به گونه‌ای ساخت که با دیوار خانه‌یکی باشد و اصلا متوجه این نشوید که آنجا یک درب وجود دارد.

متریال مورد استفاده در درب‌های لولاپروانه‌ای

چهار ماده اصلی که در درب‌ پیوت یا محوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، چوب، فلز، سنگ و شیشه است. هیبریدهایی نیز وجود دارند که دو یا چند مورد از مواد گفته شده مانند فلز و چوب را در خود دارند. درب‌های لولاپاشنه‌ای را می‌توان با روکشی از شیشه، چوب یا طرح سنگ ایجاد کرد. همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد.

کاربرد درب‌ پیوت یا درب محوری

فضای داخلی: استفاده این درب‌ها در داخل خانه متداول است. مخصوصا اگر فضا بزرگ باشد و اگر خانه‌ای به سبک مینیمال دارید بهترین گزینه استفاده از درب‌های لولامحوری است. ویژگی اصلی طراحی مینیمال این است که همه چیز باید ساده باشد. بنابراین می‌توانید درب پیوت را طوری سفارش دهید که ظاهر آن با دیوارهای اطراف یکی باشد.

درب ورودی خانه: فقط در شرایط آب‌وهوایی مناسب نصب درب‌های محوری برای ورودی خانه مناسب هستند. اگر باران، گردوخاک یا باد شدید در محل زندگی شما زیاد اتفاق می‌افتد توصیه می‌کنیم از این نوع درب‌ها برای ورودی خانه استفاده نکنید.

درب حمام: یکی دیگر از قسمت‌های خانه که در آن از درب‌های لولامحوری استفاده می‌شود، درب‌حمام است. حمام‌ها سال به سال بزرگ‌تر می‌شوند که فضای بیشتری را برای درب بزرگ‌تر ارائه می‌دهد. درب‌های لولاپاشنه‌ای با متریال شیشه مات، گزینه بسیار خوبی برای درب حمام است.

درب اتاق لباس یا کلوزت روم : امروزه در اتاق‌ها به جای کمد دیواری، اتاقی مخصوص لباس‌می‌سازند. اما گذاشتن یک درب لولایی در اتاق، جلوه را از فضای اتاق می‌گیرد. بهترین انتخاب برای درب اتاق لباس، استفاده از درب پیوت یا لولا پروانه‌ای است.

دکمه بازگشت به بالا