خبرهای کلیکسب و کار برتر

قیمت درب آکاردئونی چقدر است؟

درب‌های آکاردئونی نقش بسزایی در تامین امنیت خانه شما دارند. باز کردن این درب‌ها به سادگی امکان‌پذیر نیست و تنها در صورتی که سارق در مکانی خلوت باشد که زمان زیادی داشته باشد، امکان ورود به منزل شما را خواهد داشت. چرا که باز شدن این درب‌ها اولا دشوار است و سروصدای زیادی ایجاد می‌کند و علاوه بر این، بسیار زمان‌بر است.

البته برخی ممکن است روی درب‌های آکاردئونی سنسورهایی نصب کنند که در صورت وارد آمدن ضربه و فشار به شما اطلاع داده شود. امکان شنود صداهای اطراف وجود دارد و همین طور سنسور ممکن است به آژیرهایی مجهز باشد که در صورت وارد آمدن ضربه به آن فعال شود. البته هزینه نصب این سنسورها زیاد است و تنها درموارد خاصی مانند ویلاهای بدون شهر که مدت طولانی به آن سر نمی‌زنید ممکن است ضروری است.

اجزای درب آکاردئونی چیست؟

  • تسمه‌ها:ساختار اصلی حفاظ آکاردئونی را تسمه‌ها تشکیل می‌دهند. بنابراین، تسمه‌ها مهم‌ترین جزء برای جلوگیری از ورود افراد غریبه به داخل ساختمان هستند. تسمه لازم است ضخامت کافی داشته باشد تا استحکام خوبی در مقابل فشار و ضربه داشته باشد. همچنین تراکم تسمه‌ها در ایمن بودن درب اثر زیادی دارد. البته این نکته را هم به خاطر داشته باشید که هر چه کیفیت تسمه و تراکم آن بالاتر باشد، قیمت درب آکاردئونی هم بالاتر خواهد بود.
  • پروفیل:چهارچوب حفاظ از پروفیل تشکیل می‌شود که لازم است استحکام خوبی داشته باشد تا امکان نفوذ از طریق دیلم کردن یا ضربه وجود نداشته باشد.
  • پرچ‌ها:برای اتصال تسمه‌ها به یکدیگر از پرچ‌ها استفاده می‌شود. پرچ‌ها فولادی هستند و لازم است از نوع مرغوبی انتخاب شوند تا مقاومت لازم را در برابر ضربه باید داشته باشند و به راحتی نشکنند.
  • قفل:مثل هر درب دیگری، درب حفاظ آکاردئونی هم قفل دارد. در صورتی که از قفل مخفی یا توکار استفاده شود، درب ایمن‌تری خواهید داشت.
  • حلقه جای قفل: هم بر روی درب آکاردئونی وجود دارد که می‌توانید از انواع قفل کتابی و مشابه آن برای بالا بردن امنیت استفاده کنید.
  • ریل:برای حرکت تسمه‌ها داخل چهارچوب از ریل استفاده می‌شود. حلقه جای قفل هم بر روی درب آکاردئونی وجود دارد که می‌توانید از انواع قفل کتابی و مشابه آن برای بالا بردن امنیت استفاده کنید.
  • دستگیره:مثل هر درب دیگری، این نوع درب هم نیاز به دستگیره برای باز و بسته شدن دارد.
  • لولاها

استاندار |تهران

چه چیزهایی بر قیمت حفاظ آکاردئونی اثرگذار است؟

وقتی به دنبال خرید یک درب اکاردئونی هستید، قطعا قیمت آن از مهم‌ترین چیزهایی است که مدنظر دارید. در اینجا قصد داریم به شما توضیح دهیم چه مواردی بر قیمت درب آکاردئونی موثر است تا بتوانید با توجه به شرایطتان بهترین تصمیم را بگیرید و مواردی را انتخاب کنید که در عین برآوردن نیاز شما، به لحاظ قیمت هم برای شما مقرون به صرفه باشد.

1- فاصله تیرک‌ها: در هر مترمربع هر چه فاصله تیرک‌ها (تسمه‌ها) کمتر باشد، درب امنیت بیشتری دارد اما در عین حال مصرف آهن بیشتر است و بنابراین هزینه ساخت درب نیز بالاتر خواهد رفت. هر چه فاصله تیرک‌ها بیشتر باشد، امنیت کمتر و وزن درب و البته هزینه ساخت کمتر است. فاصله تیرک‌ها طبق استاندارد باید کمتر از 5/12 سانتی متر باشد.

2- نوع دستگیره: امکان نصب دستگیره ساده یا دستگیره فانتزی بر روی درب آکاردئونی وجود دارد. دستگیره ساده در واقع یکی از همان تسمه‌هایی است که در ساخت درب به کار می‌رود و خم می‌شود. اما دستگیره فانتزی یک دستگیره تولیدشده با این منظور است و جلوه بصری بهتری دارد. دستگیره تاثیری در امنیت درب ندارد و تنها به لحاظ زیبایی اهمیت دارد.

3- نوع رنگ: برای رنگ کردن درب آکاردئونی از انواع رنگ روغنی یا کوره‌ای الکترواستاتیک استفاده می‌شود. رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک دوام بالاتری دارد.

4- طرح درب: سه گل بودن یا دو گل بودن و سه لوزی بودن یا دولوزی بودن درب‌ها در قیمت اثرگذار است. برای درب‌های با ارتفاع بیشتر (مثلا بالاتر از 2 متر ارتفاع) لازم است برای تامین امنیت از طرح‌های سه گل و سه لوزی استفاده کرد.

5- نوع قفل: تعبیه قفل توکار داخل درب باعث می‌شود زبانه قفل مخفی شود و سارق نتواند با دیلم و ضربه به قفل آسیب بزند. بنابراین، اگر چه این قفل هزینه بیشتری دارد، اما امنیت آن به مراتب بالاتر است.

6- قفل ضد اسید: متاسفانه برخی سارقین با تزریق اسید در داخل قفل‌ها باعث آسیب رساندن به قفل و باز شدن آن می‌شوند. قفل ضد اسید در صورت تزریق اسید به داخل آن آسیب نمی‌بیند و بسیار مقاوم است.

7- وجود تسمه دوبل: باعث بالا رفتن امنیت و البته قیمت حفاظ آکاردئونی می‌شود.

8- وجود پروفیل در چهار طرف درب: گاهی ممکن است با هدف کاهش هزینه، پروفیل سمت راست و چپ درب حذف شود. چرا که بدون این پروفیل‌ها هم امکان نصب درب تنها با استفاده از پروفیل‌های بالا و پایین وجود دارد. اما این موضوع در کاهش امنیت درب به شدت اثرگذار است و توصیه نمی‌شود.

9- ضخامت تسمه: ضخامت تسمه‌های درب آکاردئونی نباید کمتر از 5 میلیمتر باشد. کاهش ضخامت تسمه باعث کاهش وزن درب و البته کاهش قیمت می‌شود. اما طبیعتاً امنیت درب نیز کمتر می‌شود.

10- نوع پرچ و جوش: برای داشتن یک درب ایمن لازم است فیکسچرهای عمودی دوطرفه جوش داده شوند. گاهی ممکن است برای کاهش قیمت و سهولت ساخت درب، یک طرف جوش داده شود. اما این موضوع از استحکام درب می‌کاهد.

11- ریل درب: برای ریل درب هم می‌توان از ناودانی سنگین فابریک استفاده کرد و هم از ورق خم‌شده. ورق خم‌شده قیمت پایین‌تر و طبیعتاً ایمنی پایین‌تری دارد.

نحوه سفارش درب آکاردئونی ضد سرقت

برای خرید و نصب درب آکاردئونی نیازی به مراجعه حضوری نیست. طهران جوش؛ جوشکار سیار تهران این امکان را برای شما فراهم کرده که به صورت غیرحضوری درب را سفارش دهید. برای این منظور کافی است با طهران جوش تماس بگیرید تا در اولین فرصت متخصص مربوطه برای اندازه‌گیری و مشاوره به آدرس شما مراجعه کند.

دکمه بازگشت به بالا