خبرهای کلیکسب و کار برتر

برگه استحکام بنا چیست و چرا در کارهای ساختمانی نیاز است ؟

استحکام بنا

یکی از قوانینی که سازندگان برای افزایش استحکام ساختمان به آن نیاز دارند. وجود برگه تاییدیه نقطه قوت ساختمان است. بنابراین، کار یک مهندس بر تمام مراحل ساخت و ساز نظارت می کند. که برای پیمانکاران از سال 1370 مورد نیاز است بر این اساس زمانی که ساخت ساختمان را به پایان برسانند. پیمانکاران باید برای دریافت پایان کار خود به شهرداری مراجعه کنند. و شهرداری برای دادن پایان کار برگه نیرو ساختمان را از پیمانکار می خواهد که یکی از شرایط پایان کار است. از پیمانکار درخواست کرد. شما می توانید شناسه ساختمان را روی برگه پر کنید. و ساختمانی که این کارت روی آن نباشد. اثر حقوقی نخواهد داشت. و شما نمی توانید به صورت قانونی خرید و فروش کنید.

برگه استحکام بنا چیست؟

تعداد زیادی آپارتمان و واحد مسکونی وجود دارد که بدون حضور مهندس سازه ساخته می شوند. در واقع این ساختمان های مسکونی بدون مهندس ناظر و تنها با حضور معمار ساخته می شوند.

در صورت ایجاد تغییر و تخریب در ساختمان های مذکور شهرداری مالک را مکلف به تنظیم سند ساخت می نماید.

علاوه بر موردی که در بالا ذکر شد، همچنین می توان به زمانی اشاره کرد که یک واحد مسکونی به تدریج و به مرور زمان تغییر کاربری داده و تبدیل به واحد تجاری می شود یا زمانی که منطقه ای از شهر در گذشته در حریم شهر نبوده و امروزه است. به محدوده شهر اضافه می شود، در کلیه موارد از قبیل موارد فوق، در صورت تغییر و تخریب ملک مربوط یا انتقال سند و انجام برخی کارهای مربوط به شهرداری، مالک ساختمان باید شهرداری باشد. . منطقه او باید گواهی استحکام ساختمان را دریافت کند تا بتواند اقدام مورد نظر خود را اجرا کند.

از جمله الزامات تهیه برگه تلاش ساختمانی، تهیه گواهی پایان کار ساختمان مورد نظر می باشد. مالک ابتدا گواهی انرژی ساختمان را تهیه می کند که توسط مهندسی که ساختمان وی را بازدید کرده صادر می کند و مهندس آن را تایید می کند. پس از تایید ساختمان توسط مهندس مسئول، مالک جهت تهیه گواهی پایان کار با برگه ساختمان به شهرداری مراجعه می کند.

جهت اخذ مشاوره رایگان توسط کارشناسان ش در خصوص تهیه ی برگه استحکام بنا به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://arvines.com/برگه-استحکام-بنا/

چه زمانی باید تاییدیه استحکام ساختمان را بگیریم؟

در این موارد مهم است که در اسرع وقت مجوز ساخت و ساز دریافت کنید تا بتوانید در فعالیت های مورد نظر خود شرکت کنید:

اگر ساختمان شما قدیمی است و گواهی پایان کار ندارد.

اگر قصد دارید در طراحی معماری و ساختار کلی ساختمان تغییراتی ایجاد کنید. (به عنوان مثال اضافه کردن یا حذف بخش هایی از یک ساختمان)

اگر می خواهید ساختمانی را بازسازی کنید و دیوارها و ستون های آن را بردارید.

اگر می خواهید کاربری مورد نظر ساختمان را تغییر دهید. مثلاً آن را از مسکونی به تجاری تبدیل کنید.

اگر می خواهید اعتبار پروانه ساختمانی ملک خود را تمدید کنید.

اگر بخشی از ساختمان قدیمی فروریخته است یا قصد تخریب آن را دارید.

اگر مهندس ناظر تصمیم بگیرد که باید این کار را انجام دهید.

اگر مهندس ناظر قبلی به هر دلیلی تغییر کند.

وضعیت موجود ساختمان با نقشه و سازه معماری مصوب مغایرت دارد.

اگر می خواهید پروانه ساختمانی را تمدید یا لغو کنید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهی استحکام ساختمان

شما باید این مدارک را به مهندس ناظر ارائه دهید تا بتواند پرونده شما را ارسال کند:

اقدام مقدماتی در مورد اجرای کارهای ساختمانی

عکس هایی از وضعیت فعلی ساختمان

کپی اسناد ملک مورد نظر

کپی شناسنامه مالک یا نماینده قانونی

در چه صورت برگه استحکام بنا مورد نیاز است؟

در برخی موارد به عنوان مثال همانطور که در زیر ذکر شد مالک باید برای کار مورد نظر گواهی ظرفیت ساختمان ارائه دهد. اولین کاری که می توان در زمانی که صاحب خانه نیاز به پروانه ساختمانی و مجوز دارد انجام داد، تمدید یا لغو پروانه ساختمانی است.

از دیگر مواردی که نیاز به وجود این سند دارد می توان به ارائه مجوز تاسیس مهدکودک، مدرسه، آسایشگاه، مدرسه و مواردی از این قبیل در ساختمان مورد نظر اشاره کرد. در صورت تغییر مهندس ناظر ساختمان در حال ساخت باید مجدداً برگه مقاومت ساختمان تهیه شود.

علاوه بر تغییر مهندس ناظر، در صورت فوت مهندس یا قطع همکاری، مالک همچنان باید گواهی انرژی ساختمان را تهیه کند. در صورت عدم تطابق شرایط موجود ساختمان با نقشه معماری، تهیه این برگه ضروری است. در صورت آسیب دیدن بخشی از ساختمان، مالک باید این برگه را تهیه کند.

در صورتی که مالک ساختمان قصد تغییراتی در نمای داخلی یا خارجی ساختمان داشته باشد به نحوی که این تغییرات منجر به برداشتن دیوارها و یا برداشتن ستون ها گردد، باید مجدداً موافقت مهندس ناظر را در خصوص استحکام ساختمان . علاوه بر این، جمع یا کم کردن یک ساختمان قبلی به این حرف نیاز دارد.

در صورت تغییر کاربری، تهیه مجدد برگه مقاومت ساختمان ضروری است. اگر به عنوان مثال قبلاً برای یک واحد مسکونی گواهی پایان کار صادر شده بود اما اکنون بنا به دلیل تغییر کاربری ساختمان توسط شخص دیگری اشغال شده است، مالک باید مجدداً برای دریافت گواهی استحکام ساختمان اقدام کند.

علاوه بر این، اگر ساختمان یا ملک شما قدیمی است و گواهی پایان کار ندارد، باید برای این گواهی اقدام کنید. همانطور که در بالا ذکر کردیم، استحکام ساختمان برای دریافت این گواهینامه مورد نیاز است.

قبل از خدافظی

در این مقاله سعی شده است تمامی نکاتی که در مورد برگه استحکام بنا و گواهی پایان ساختمان باید بدانید را ارائه کنیم. پیروی از دستورالعمل های گام به گام در این راهنما به شما کمک می کند تا در روند ساخت، تخریب یا بازسازی ساختمان خود سریعتر پیش بروید. در فرآیند ساخت، علاوه بر مسائل فنی و خاص، باید با رویه ها و الزامات قانونی نیز آشنا باشید. در غیر این صورت برای دریافت گواهی پایان ساخت با مشکلات و مشکلات جدی مواجه خواهید شد.

دکمه بازگشت به بالا