اقتصادیکسب و کار برتر

شستشوی موتور خودرو بهترین روش‌های پاک کردن از آلودگی و گرد و غبار

چرا شستشوی موتور ماشین لازم است؟

موتور شوی نانوسان بیز: به طور معمول، افرادی که در مناطق شهری با جاده‌های آسفالت‌شده زندگی می‌کنند، می‌بایست موتورهای خود را حداقل دو بار در سال شستشو کنند.

اما کسانی که در خارج از شهر و جاده رانندگی زیاد انجام می‌دهند – جایی که با گرد و غبار، کثیفی و آلودگی زیادی مواجه می‌شوند – شستشوی موتور ماشین باید هر سه ماه یکبار انجام شود. این مورد در مورد افرادی که در مناطق پر از بارش برف و باران هستند نیز برقرار می‌باشد.

اسپری مبل نانوسان: تمیز کردن موتور خودرو ، اما انجام درست آن برای ممانعت از اشتباهاتی که می‌تواند خرابی ایجاد کند، اهمیت دارد.

به عنوان مثال سنسورها و سیم‌های موتور نباید در معرض رطوبت قرار گیرند. این امر می‌تواند باعث اتصال کوتاه شده که منجر به یک موتور معیوب گردد. و به دنبال آن هزینه های تعمیر بسیار گران بوجود می‌آید.

مزایای شستشوی موتور ماشین

  • از جمع شدن مواد آتش‌زا مانند روغن یا برگ‌های خشک و تبدیل شدن آنها به یک خطر آتش سوزی جلوگیری می‌شود.
  • آلودگی‌ها و نمک جاده را از بین می‌برد و در نتیجه خوردگی را کاهش می‌دهد.
  • تشخیص هر گونه خطر بالقوه، مانند نشت مایعات و ترک‌ها، قبل از اینکه مشکل ساز شوند آسان‌تر صورت می‌گیرد. و این یعنی داشتن یک موتور تمیز می‌تواند خودرو را ایمن تر کرده و راننده را از خرابی و تصادف محافظت کند.
  • یک موتور تمیز، ارزش ظاهریش بیشتر خواهد بود، بنابراین ارزش فروش خودرو هم افزایش می‌یابد.
  • یک لایه کثیف مصرف سوخت بیش از حد درموتور بوجود می‌آورد. اما یک موتور تمیز، مصرف سوخت و عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشد و به دنبال آن باعث صرفه جویی در هزینه خواهد شد.

 نحوه شستشوی موتور ماشین

تمیزکننده سطوح سالید مجیک: برای شستشوی موثر موتور خودرو، به تجهیزات و محصولاتی نیاز داریم، از جمله:

  • یک برس نرم غیر فلزی
  • پاک کننده ساده و همه کاره
  • کمپرسور هوا یا حوله تمیز
  • نوارچسب و کیسه پلاستیکی
  • منبع آب، ترجیحا واشر فشار
  • عینک و دستکش ایمنی
  • چربی زدای موتور زیست تخریب پذیر
  • آچار برای جدا سازی کابل های باتری.
  1. اجازه دهید ماشین به درجه خنکی برسد.

اگر ماشین در حال کار بوده، کاپوت را باز  نگه دارید تا موتور خنک بشود. در واقع، توصیه شده کار شستشوی موتور ماشین را صبح انجام دهید تا کامل خنک باشد.

ریختن آب سرد روی یک موتور داغ می‌تواند باعث اعوجاج و ترک خوردگی آن شده و تعمیرات گران قیمت به بار آورد. علاوه بر این یک موتور داغ فوراً پاک کننده را خشک نموده و لکه های ناخواسته روی آن باقی می‌ماند.

  1. اطمینان از سفتی درب و بستها.

روغن ترمز، روغن فرمان، مایع خنک کننده و دیگر درپوش های مخزن‌ها و بست‌ها را محکم ببندید. انجام این کار از ورود آب به سیالات موتور جلوگیری می‌کند. در نتیجه از واکنش‌های شیمیایی و تخریب آسیب زننده به موتور جلوگیری می‌کند.

در صورت امکان، کل باتری را از داخل محفظه‌اش دربیاورید تا تمیزی آن قسمت راحت صورت گیرد. قطع قطب‌ها از سره باتری کمک می‌کند که از خیس شدن و آسیب دیدن باتری جلوگیری گردد.

قطعات حساس الکتریکی را با کاربرد کیسه پلاستیکی بپوشانید و با نوار برق محکم ببندید. مواردی مثل واحدهای کنترل موتور، سیم‌های احتراق، درپوش‌های توزیع کننده، شمع‌ها، بسته‌های سیم پیچ، دینام و سایر فیلترها نیاز به  محافظت دارند.

خاک و گرد و غبار سطح را با استفاده از یک برس نرم و یا دستمال میکروفایبر تمیز نمایید. حالا اسپری موتور شو را به خوبی روی تمام قسمت‌های آن اسپری کرده و اجازه دهید 10 دقیقه به همین شکل باقی بماند. مواردی مثل شیلنگ ها، ظروف مایع و جاهایی که آلودگی اضافی دارند، اسپری بیشتری بزنید.

پیشنهاد می‌کنیم محلول که در شرکت نانوگستر تولید می‌گردد را بکار ببرید. این موتورشو فاقد خاصیت اسیدی و بازی بوده و به قطعات داخل کاپوت آسیبی نمی رساند.

همچنین قدرت چربی زدایی بالاتری داشته و لکه‌های چربی خشک روی قطعات موتور را به خوبی پاک می کند. در ترکیب این محصول گازوئیل یا بنزین بکار نرفته در نتیجه هیچگونه بوی نامطبوعی را به همراه ندارد.

حالا محفظه موتور را با یک جریان ضعیف فشار آب شستشو دهید. از کاربرد لنس پرفشار خودداری فرمایید، زیرا ممکن است آب به قسمت‌های مختلف نشت کرده و مشکلاتی را ایجاد نماید.

  1. شستشو را به پایان برسانید.

پس از آبکشی، صبور باشید تا رطوبت تبخیر گردد و سپس با یک پارچه میکروفیبر نرم، موتور را کامل پاک نمایید. این عمل باعث خواهد شد که اگر آلودگی باقی مانده باشد، به این روش از بین برود.

  1. پوشش ها را بردارید و باتری را دوباره سرجایش بگذارید.

اکنون پلاستیک‌ها را از قسمت‌های پوشیده شده جدا کنید. بازیافت فراموش نشود!  کاپوت موتور را به مدت حدود یک ساعت یا تا زمانی که همه چیز کاملاً خشک شود، باز بگذارید.

باتری را به سرجایش برگردانده و قطب‌هایش را مجدد متصل گردانید.

پس از خشک شدن کامل موتور، ماشین را روشن کنید و اجازه دهید کمی به روش معمول کار کند تا از صحت عملکرد آن اطمینان یابید.

مواردی که هنگام شستشوی موتور ماشین باید از آنها اجتناب کرد

برای بیرون آوردن اجزای خودرو خیلی عجله نکنید. امکان دارد محل قرارگیری‌شان را به هر دلیلی از یاد ببرید. پس توصیه می شود از هر قسمتی که می خواهید جابجا کنید، عکس بگیرید.

مراقب باشید با کاربرد موتورشوها و مواد شیمیایی مختلف موجود در بازار، کارتان به عصبانیت نکشد. واقعیت این است که برخی از پاک کننده‌های موتور می‌توانند بر روی آن باقی مانده و منجر به خوردگی سطوح هم بشوند.

برای شستن داخل موتور ماشین از چه موادی استفاده کنیم |بهترین روش شستن داخل موتور ماشین

نتیجه برای شستشوی موتور ماشین

با طی مراحل بالا، تمیزکاری منظم موتور خودرو را به یک عادت تبدیل کنید. به این ترتیب، حفظ ظاهر و نظافت موتور آسان می‌شود. ضمناً قادر به شناسایی و حل مشکلاتی که در شرف وقوع هستند نیز می‌شوید و به این شکل اطمینان از ایمنی خودرو نیز افزایش می‌یابد.

? مارو فراموش نفرمایید ?

این پست را به اشتراک گذارید

دکمه بازگشت به بالا