خبرهای کلیکسب و کار برتر

مزایای تهویه مطبوع اینورتر

اکثر سیستم های تهویه مطبوع استاندارد در گرمای شدید بیش از حد گرم می شوند. اگر سیستم تهویه مطبوع اینورتر با سرعت متغیر دارید، انرژی بسیار کمی برای خنک کردن اتاق تلف می شود. تهویه مطبوع اینورتر با نوسانات برق کمتر کار می کند و دمای ثابت تری را تضمین می کند. سیستم های تهویه مطبوع اینورتر راحتی پایدار را در داخل ساختمان تضمین می کنند.

مزایای تهویه مطبوع اینورتر

وقتی صدای روشن شدن کولر را می شنوید، هوای سرد از شما استقبال می کند. تنها مشکل این است که وقتی ترموستات خاموش می شود، دمای خانه دوباره شروع به افزایش می کند. خوشبختانه، نوع جدیدی از تهویه مطبوع وجود دارد که باعث خرابی و افزایش هزینه انرژی شما نمی شود.

یک سیستم AC اینورتر مجهز به یک کمپرسور با سرعت متغیر است که به طور فعال سرعت موتور را برای کنترل ظرفیت خنک کننده واحد تهویه مطبوع اینورتر شما مدیریت می کند. این عملکرد متعادل، انرژی تلف شده ای را که موتور برای شروع یک چرخه در حالی که سیستم های خنک کننده استاندارد مصرف می کند، باید بچرخاند، به حداقل می رساند.

https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214066-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1

نحوه انتخاب اینورتر مناسب

هنگام تصمیم گیری در مورد سیستم تهویه مطبوع اینورتر مناسب برای خانه یا محل کار خود باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. مهمترین معیاری که باید در نظر بگیرید، متراژ مربع اتاق هایی است که می خواهید خنک کنید. هنگامی که تصمیم به نصب با اینورتر دارید، می توانید از کمک تکنسین تهویه مطبوع آموزش دیده برای ممیزی ملک خود استفاده کنید.

آنها متوجه خواهند شد که درها و پنجره های شما کجا هستند و آیا ملک شما به اندازه کافی عایق بندی شده است یا خیر. اگر در مورد انتخاب یک سیستم تهویه مطبوع جدید سؤالی دارید، برای کمک با تکنسین تهویه مطبوع اینورتر تماس بگیرید.

مقایسه انواع کمپرسور اینورتر

تمام کولرهای گازی اینورتر به یک کمپرسور برای تنظیم جریان مبرد در سیستم متکی هستند. اکثر سیستم های AC مسکونی دارای سه کمپرسور مشترک هستند. تهویه مطبوع معمولی از کمپرسور تک یا دو مرحله ای استفاده می کند.

هنگامی که ترموستات شما روشن است، هر کمپرسور مقدار متفاوتی از انرژی را برای تولید هوای خنک مورد نیاز با تنظیمات راحتی مصرف می کند. کمپرسورهای AC اینورتر کوچکتر و کندتر کار می کنند، به برق کمتری نیاز دارند و دمای پایدارتری را ارائه می دهند.

مبدل هیوندای

انتخاب هیوندای کانورتیبل مزایای زیادی دارد. برای اطمینان از اینکه سیستم شما در مواقع اضطراری خراب نمی شود، تقریبا همیشه می خواهید یک کولر گازی تک مرحله ای یا دو مرحله ای با قدرت کمی بیشتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید انتخاب کنید. بهترین بخش در مورد سیستم های اینورتر AC مانند هیوندای C اینورتر این است که آنها با حداکثر توان کار نمی کنند مگر اینکه نیاز داشته باشند.

PLC ها دارای یک زبان برنامه نویسی هستند که به راحتی قابل درک است و در صورتی که برنامه با استفاده از نرم افزار مناسب برای نوع PLC مورد استفاده ایجاد شود، قابل اجرا است. کنترل های منطقی قابل برنامه ریزی یا PLC ها برای استفاده در موقعیت های صنعتی بحرانی ایده آل هستند زیرا برای استفاده در محیط های صنعتی طراحی و مهندسی شده اند.

PLC ها نسبت به سایر دستگاه های کنترلی مانند رله ها، تایمرهای الکترونیکی، شمارنده ها و کنترل های مکانیکی درام مزایای زیادی دارند.

عملکرد اصلی PLC

کنترل توالی:

یک PLC یک سیگنال ورودی باینری را به یک خروجی پردازش می کند که برای یک تکنیک پردازش متوالی استفاده می شود، که در آن PLC معتقد است که تمام مراحل در پردازش متوالی به ترتیب صحیح انجام می شود.

https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214049-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%B3%DB%8C

نظارت بر کارخانه:

یک PLC به طور مداوم سیستم را (مانند دما، فشار، بار) نظارت می کند و اقدامات لازم را در رابطه با فرآیند در حال کنترل انجام می دهد یا پیامی را به کاربر نمایش می دهد.

سیستم بسته شدن:

در واقع PLC با دریافت سیگنال های ورودی از فرآیند کنترل شده بر اساس دستورات منطقی از پیش برنامه ریزی شده و اجرای آنها کار می کند.

برنامه های کاربردی PLC

PLC در ابتدا به عنوان گزینه ای برای کنترل تجهیزات صنعتی طراحی شده بود، امروزه در کاربردهای بی شماری برای رفع نیازهای مصرف کنندگان استفاده می شود.

مهم این است که استفاده از PLC به عنوان یکی از مزایای پیشرفت های آینده در نظر گرفته شود. کاربرد آن از هر نوع فرآیند تولید صنعتی گرفته تا تغییرات صنعتی، مدیریت منابع و غیره را شامل می شود.

ابزارهای ارتباطی ادغام شده در PLC نه تنها امکان کنترل سیستم را افزایش می دهد، بلکه برنامه های آن را به روی فرآیندهای تولید و ساخت یکپارچه مانند: CIM، CAM و غیره باز می کند.

PLC Fatak

PLC های سری FB فاتک دارای یک سیستم روی تراشه (SoC) هستند که توسط فاتک توسعه یافته است. تراشه BGA دارای بیش از 120000 گیت با عملکردهای قدرتمند مانند واحد پردازش مرکزی (CPU)، حافظه، حل‌کننده منطقی HLS سخت‌افزاری، 5 پورت ارتباطی پرسرعت و 4 مجموعه شمارنده/تایمر سخت‌افزاری با سرعت بالا است.

محورهای خروجی PLC پالس با سرعت بالا (با درون یابی خطی)، 16 ورودی وقفه و ثبت سرعت بالا برای کنترل موقعیت یابی NC. فاتک PLC عملکرد و قابلیت اطمینان بالاتری را با ارزش استثنایی در مقایسه با PLC های دیگر در کلاس خود ارائه می دهد.

PLC ها کاربر پسند و قدرتمند هستند

PLC FB بیش از سیصد دستورالعمل دارد. FB های PLC از عملکرد چند آدرسی یا چند خروجی کاربرپسند و با خوانایی بالا استفاده می کنند. با وجود ساختار کنترل چند ورودی، کاربر عملکردهای مختلفی را دریافت می کند. سایر مارک های PLC ممکن است برای انجام این کار به دستورالعمل های اضافی نیاز داشته باشند.

علاوه بر این، نتیجه یک عملیات PLC می تواند مستقیماً به خروجی های داخلی یا خارجی ارسال شود. برای سهولت خوانایی برنامه، ورودی یا خروجی هر دستور تابع دارای نمادهای خاص خود بوده و محتویات نیز نمایش داده می شود. برای برنامه های سطح بالا مانند شبکه ها یا PLC LINK، Fatak FB، کنترل و موقعیت یابی و همچنین دستورالعمل های اختصاصی مناسب برای تسهیل توسعه برنامه را ارائه می دهد.

امروزه در کارهای صنعتی از ابزارهای مختلفی استفاده می شود و این صنعت به قدری گسترده شده است که نیاز به تجهیزات مختلفی دارد. در واقع هر یک از تجهیزات مورد استفاده برای کارهای صنعتی کاربردهای متفاوتی دارند که باید برای ایجاد شرایط مناسب و تسهیل کار در دسترس باشند. فرستنده دما که تا به حال نام آن را نشنیده اید یکی از تجهیزات مهم صنعتی پرکاربرد در زمینه های مختلف است که بر خلاف سایر تجهیزات صنعتی نه چندان بزرگ بلکه وسیله ای کوچک و کاربردی است.

فرستنده دما چیست؟

ترانسمیتر دما در واقع وسیله ای است که برای اندازه گیری دما استفاده می شود و این دستگاه دمای محیط یا چند دستگاه را در کارهای صنعتی به صورت بسیار دقیق از کوچکترین واحد اندازه گیری نشان می دهد. فرستنده علاوه بر اینکه دمای محیط مورد نظر را بررسی می کند، قابلیت اندازه گیری و نمایش تغییرات دمایی فضا یا دستگاه های مختلف را نیز دارد.

اجزای سازنده ترانسمیتر دما

اجزای فرستنده دما به 2 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

سنسور دما، دماسنج

سنسور دما بخشی از این دستگاه است که به عنوان یک ترموکوپل عمل می کند و قسمت اصلی فرستنده دما محسوب می شود که وظیفه اندازه گیری دمای فعلی این قسمت از دستگاه را بر عهده دارد.

فرستنده

فرستنده قسمت دوم این دستگاه است، سیگنال های بدست آمده از دما توسط این قطعه تقویت شده و سپس به اتاق کنترل یا سیستم مانیتورینگ مجتمع ارسال می شود تا کارگران مجتمع صنعتی مورد نظر بتوانند این سیگنال ها را رصد کنند. می تواند از نحوه عملکرد دستگاه و صحت شرایط عملیاتی و کنترلی مطلع شود.

https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214043-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D9%85%D8%A7-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

چه نوع مبدل های حرارتی مهم ترین هستند؟

در زیر انواع ترانسمیترهای دما از نظر تامین جریان آورده شده است که هر کدام ویژگی های خاص خود را خواهند داشت:

مبدل حرارتی فعال

این نوع فرستنده برای عملکرد صحیح نیاز به منبع تغذیه جداگانه دارد و خروجی آن جریانی در حدود 4 تا 20 میلی آمپر خواهد داشت. فرستنده دمای فعال به صورت یک سیم یا دو سیم متصل می شود.

مبدل حرارتی زیمنس

دمای فرستنده غیرفعال

مبدل های حرارتی غیرفعال که مبدل های حرارتی غیرفعال نیز نامیده می شوند، منبع تغذیه یا سیم کشی جداگانه ای ندارند، اما منبع تغذیه آنها از طریق دستگاه های جانبی مانند plc و rtu تامین می شود. این نوع فرستنده پرکاربرد در صنعت دارای توانی بین 4 تا 20 میلی آمپر می باشد.

استفاده از فرستنده دما

مبدل های حرارتی در مناطق مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و مهمترین کاربرد مبدل های حرارتی را می توان در شرایط زیر در نظر گرفت.

بررسی وضعیت کوره های صنعتی یا غیر صنعتی مانند ریخته گری آهن.

بررسی وضعیت موتورهای صنعتی

استفاده صنعتی از پالایشگاه ها

بررسی وضعیت دیگ دربویلر

کنترل عملکرد مخازن تحت فشار

بررسی تغییرات دما در رابطه با واکنش های شیمیایی

و…

دکمه بازگشت به بالا