استان ها

نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی در شهرکرد برپا می شود

به گزارش خبرگزاری رویداد برتر استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نشست های هماهنگی هم‌اندیشی برنامه ریزی ستادی با حضور نمایندگان ادارات استانی عضو و جمعی از مدیران مؤسسات قرآنی استان با موضوع برگزاری نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری فروردین و هفته نخست اردیبهشت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل این اداره‌کل برگزار شد.

پیام احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه همه ما نسبت به قرآن احساس دِین می‌کنیم، اظهار کرد: باید به این نکته اذعان نمائیم که با وجود برخی اقدامات و فعالیتهای قرآنی در استان و اتفاقات خوب، آنچه که انتظار داریم با آنچه در مقام عمل اتفاق می‌افتد متفاوت است و انتظار فزون تری در اجرای فعالیتهای قرآنی از مجموعه ها قرآنی استان داریم

وی در ادامه افزود: پرجمعیت‌ترین تشکل‌های مردمی استان چه از حیث مخاطب و چه از حیث بدنه فعال، مجموعه‌های قرآنی هستند اما به نظر می‌رسد انسجام حداکثری و مورد انتظار در این مجموعه‌ها گاها مشاهده نمی‌شود.

احمدی اظهار کرد : در جهت ارتقاء و اعتلاء فرهنگ غنی قرآن و عترت در جامعه و توجه به اندیشه‌های قرآنی به ‌عنوان الگویی عملی و جریان‌ساز، نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه با همکاری یکی موسسات فرهنگی قرآنی استان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تصریح اینکه مخاطبان عام امکان برقراری ارتباط با مجموعه‌های قرآنی برایشان در این نمایشگاه فراهم می‌شود، افزود: در این نمایشگاه افراد علاقه‌مند می‌توانند یک بسته کامل از فعالیت‌های قرآنی استان را به‌صورت یکجا مشاهده و بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

احمدی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن استان مقرر شده بود در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شود اما به بعد از این ماه و روزشانزدهم اردیبهشت‌ماه موکول شده است، ادامه داد: این نمایشگاه فرصت خوبی برای مدارس خواهد بود که دانش‌آموزان به‌ویژه در شرایط خاص کنونی کشور، حضور پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه فعالان و مدیران قرآنی در جهت بهبود کیفیت نمایشگاه راهکار ارائه دهند، بیان کرد: ترکیب و محتوای غرفه‌ها حائز اهمیت است که بخشی از این غرفه‌ها توسط مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی، بخشی نیز از سوی انتشارات و عرضه‌کنندگان محصولات قرآنی و بخش سوم توسط مؤسسات و مجموعه‌های فعال قرآنی برپا می‌شود که ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها ودستاوردهای خود را در این غرفه‌ها به نمایش عموم بگذارند.

سیدحسین نژادحسینی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری از ۱۶ اردیبهشت‌ماه به مدت یک هفته در فرهنگسرای ارشاد در شهرکرد آغاز به‌کار می‌کند، اظهار کرد: ستاد استانی برگزاری این نمایشگاه در اداره‌کل تشکیل و تا کنون چند جلسه هماهنگی از جمله ستاد استانی این رویداد با حضور دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاع‌رسانی قبلی به دستگاه‌ها و فراخوان برنامه‌های پیشنهادی، دستگاه‌ها در ستاد استانی پیشنهادات خوبی را برای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه قرآن استان از حیث محتوا و فُرم داشتند و مقرر شد غرفه‌هایی برای این دستگاه‌ها در نمایشگاه پیش‌بینی شود.

نژاد حسینی تصریح کرد: نهادهایی همچون تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، میراث فرهنگی، سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) و … در ستاد استانی نمایشگاه حضور دارند و جهت برپایی غرفه اعلام آمادگی نموده اند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در خصوص بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده برای نمایشگاه، توضیح داد: بخش نخست ناظر بر عرضه محصولات علوم قرآنی است که از ناشران اثرگذار استانی و کشوری برای ارائه محصولات دعوت می شوند و حوزه معاونت فرهنگی و رسانه در حال پیگیری این موضوع می باشد.

نژادحسینی ادامه داد: بخش دوم شامل غرفه‌های مربوط به ادارات و نهادهای فرهنگی است که حدود ۲۰ دستگاه را شامل می‌شود و بخش سوم شامل اجرای برنامه‌های قرآنی نظیر نشست‌های تخصصی، مسابقات قرآن، محافل انس با قرآن، نشست‌های ادبی، فرهنگی و هنری با محوریت قرآن کریم، عصر شعر، هنرهای قرآنی نظیر کتابت، خط و نقاشی و … می‌باشد.

وی گفت: امیدواریم که مؤسسات در این نمایشگاه حضور پررنگی داشته باشند؛ اجرای نمایشگاه به یکی از مؤسسات قرآنی به‌عنوان محور و مجری واگذار شده اما می‌طلبد سایر مؤسسات نیز نقشی فعال در این نمایشگاه داشته و همه دستگاه‌ها و مؤسسات و مراکزقرآنی در این راستا هم‌افزایی کنند.

محمود سلیمی، پیشکسوت قرآنی، مدیر دارالقرآن امام صادق(ع) شهر بن و مکتب‌القرآن شهرکرد به‌عنوان مجری نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی چهارمحال‌وبختیاری نیز گفت : دعوت از مؤسسات و مراکز قرآنی و نهادها و دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفته است و برای دعوت از مجموعه‌های فعال خارج از استان نظیر ناشران نیز پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.

سلیمی گفت: از مجموعه‌های قرآنی انتظار می‌رود که حضور فعال و پررنگی در نمایشگاه قرآن استان داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا