خبرهای کلیکسب و کار برتر

تحصیل در دبیرستان های نروژ شرایط تحصیل + هزینه

شرایط تحصیل در مدارس و دبیرستان های نروژ

تحصیل در مدارس و دبیرستان های از سن 6 سالگی و با ورود به مقطع ابتدایی آغاز می گردد و تا سن 13 سالگی تحصیل در این مقطع ادامه پیدا می کند. البته قبل از سن 6 سالگی کودکان می توانند در مهد کودک های این کشور مشغول به تحصیل گردند که یک مقطع اختیاری است. پس از دوران ابتدایی دانش آموزان تا سن 16 سالگی در مقطع راهنمایی تحصیل می نمایند. تحصیل در دو مقطع ابتدایی و راهنمایی در کشور نروژ اجباری است. از سن 16 تا 19 سال مقطع دبیرستان در این کشور است که اختیاری است.

مهاجرت به نروژ: لازم به ذکر است که کسب نمرات عالی و بالا در دوران راهنمایی شرایط تحصیلی بهتری را در مقطع دبیرستان برای دانش آموزان فراهم می نماید. تهیه و نگارش این مقاله توسط موسسه ملک پور انجام شده است و کپی برداری از هر یک از بخش ها شرعا” و قانونا” حرام و دارای پیگرد قانونی است. اشخاصی به به دنبال تحصیل در مدرسه ایرانی در نروژ هستند می توانند مدارس بین المللی این کشور را بررسی نمایند و با امکانات آن آشنا شوند. لازم به ذکر است که امکان تحصیل در مدرسه ایرانی در نروژ نیز وجود دارد لذا علاقه مندان به تحصیل در مدارس و دبیرستان های نروژ جهت ورود و تحصیل در این کشور باید دارای قیم قانونی در نروژ باشند.

برنامه درسی و متون آموزشی در مدارس و دبیرستان های نروژ

بر اساس قوانین مدارس نروژ سال تحصیلی جهت تحصیل در مدارس و دبیرستان های نروژ حدود 190 روز است که از اواخر ماه آگوست آغاز و تا نیمه های ماه ژوئن ادامه پیدا می نماید. دانش آموزان 5 روز در طول هفته به مدرسه می روند، تعداد دروس در سال اول 20 درس بوده و در سال های پایانی به 30 درس می رسد. تدریس دروس در مدارس دولتی نروژ به زبان نروژی و در مدارس خصوصی و شبانه روزی این کشور به زبان انگلیسی است. دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مدارس و دبیرستان های نروژ پس از فارغ التحصیلی به راحتی و آسانی می توانند وارد کالج ها و دانشگاه های این کشور و یا دیگر کشورها شوند. دوره متوسطه در نروژ یک نظام آموزشی یکپارچه است و آموزش ها به دو صورت عمومی و حرفه ای ارائه می گردند. در سال اول 15 دوره پایه و در سال های بعدی دوره های تخصصی و کارآموزی ارائه می گردند. در کلاس های هشتم و نهم دانش آموزان بر اساس توانایی های خود به سطوح ریاضی، انگلیسی، آلمانی و نروژی تقسیم می گردند. دوره اختیاری دبیرستان در نروژ جهت آماده سازی فرد برای ورود به بازار کار است و در سطوح تحصیلی پایین‌تر امکان کاریابی برای افراد وجود ندارد.

بورسیه تحصیلی در مقطع دبیرستان نروژ

همانگونه که بیان نمودیم بر اساس قوانین موجود در کشور نروژ در صورت تسلط به زبان نروژی تحصیل رایگان در مدارس و دبیرستان های دولتی این کشور فراهم می گردد و نیازی به دریافت بورسیه تحصیلی در این مدارس وجود ندارد. دانش آموزانی که به تحصیل در مدارس و دبیرستان های بین المللی و شبانه روزی نروژ مشغول می باشند می توانند برای پوشش دهی هزینه ها تحصیل و زندگی خود در نروژ درخواست بورسیه تحصیلی نمایند. برخی از مدارس موجود در کشور نروژ با توجه به شرایطی خاص و مشخص بورسیه هایی را برای تحصیل دانش آموزان در نظر می گیرند. دانش آموزان متقاضی بورسیه تحصیلی جهت تحصیل در مدارس و دبیرستان های نروژ باید توجه داشته باشند که باید دارای معدل سطح بالا و رزومه تحصیلی قوی بوده و این مورد را نیز با کسب نمرات عالی در مدارس نروژ به اثبات برسانند. بورسیه تحصیلی می تواند بخشی از هزینه تحصیل افراد در نروژ را پوشش دهد. هر یک از مدارس بین المللی و شبانه روزی در کشور نروژ در صورت ارائه بورسیه تحصیلی آن را در وب سایت مدرسه اطلاع رسانی می نمایند.

وضعیت اسکان و خوابگاه در مدارس و دبیرستان های نروژ

همانگونه که بیان نمودیم مدارس خصوصی بسیاری در کشور نروژ وجود دارند که همگی این مدارس دارای خوابگاه های بسیار مجهز و مدرن جهت اسکان دانشجویان بین المللی می باشند هزینه هر یک از خوابگاه ها با توجه به نوع خدمات ارائه شده در آن ها متفاوت است و با مراجعه به وبسایت مدرسه مورد نظر می توان با خدمات خوابگاهی و هزینه مشخص شده برای آن ها آشنا گردید. اکثر خوابگاه ها دارای خدمات اینترنت رایگان بوده و وعده های غذایی را برای دانش آموزان فراهم می نمایند. علاوه بر خوابگاه های موجود، از آنجایی که دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مدارس و دبیرستان های اسپانیا باید دارای قیم و سرپرست قانونی در این کشور باشند می توانند گزینه home stay را انتخاب نمایند که در این شرایط متقاضی با یک خانواده نروژی که به عنوان قیم وی شناخته می شود زندگی می نماید و این خانواده باید تمامی امکانات رفاهی جهت اسکان دانش آموز مورد نظر را فراهم نماید از مزایای این نوع اسکان یادگیری زبان نروژی در محیط یک خانواده نروژی و همچنین آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این کشور است. این خانواده اغلب از سوی مدرسه به عنوان قیم دانش آموز انتخاب می گردند.

اخذ ویزا |استرالیا

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی نروژ

دانش آموزان بین المللی علاقه مند به تحصیل در مدارس نروژ و تحصیل نروژ رایگان پس از دریافت پذیرش از مدارس و دبیرستان های کشور نروژ باید جهت حضور و تحصیل در این کشور جهت دریافت ویزای تحصیلی از سفارت کشور نروژ در محل اقامت خود اقدام نمایند. در کل دریافت ویزای تحصیلی نروژ چه برای دانشجویان بین المللی و چه برای دانش آموزان بین المللی با دشواری همراه است که پیشنهاد می گردد در این زمینه از اطلاعات و تجربه یک وکیل مجرب مهاجرتی نظیر کارشناسان موسسه ملک پور، بهره مند گردید. بهتر است مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش و دریافت ویزای دانش آموزی به صورت کامل و بدون نقص ارائه گردند تا از به تاخیر افتادن گروسه دریافت گذیرش و همچنین ویزا و یا رد هر یک از این درخواست ها جلوگیری شود. لازم به ذکر است که تمامی مدارک مورد نیاز باید به زبان انگلیسی و به صورت رسمی ترجمه گردند. از جمله مدارک مهم در اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور نروژ جهت تحصیل در مدارس و دبیرستان های نروژ می توان به موارد موجود در زیر اشاره نمود:

معرفی مدارس و دبیرستان های نروژ

علاقه مندان به تحصیل در مدارس و دبیرستان های کشور نروژ و تحصیل در مدارس ابتدایی نروژ باید لیستی از مدارس موجود در این کشور را تهیه نموده و بر اساس شرایط خود و تطبیق آن ها با شرایط پذیرش در هر یک از مدارس دست به انتخاب بهترین گزینه بزنند. شرایط پذیرش و امکانات ارائه شده در هر یک از مدارس بین المللی و مدارس شبانه روزی موجود در کشور نروژ متفاوت است که با مراجعه به وبسایت هر مدرسه می توان اطلاعات کامل آن را بدست آورد. نام برخی از مدارس بین المللی و مدارس شبانه روزی در کشور نروژ در بخش زیرین ذکر گردیده است:

هزینه تحصیل در مدارس و دبیرستان های نروژ

در ادامه بحث تحصیل در مدارس و دبیرستان های نروژ و مدارس ابتدایی نروژ به بررسی و تحلیل هزینه های تحصیل در این کشور می پردازیم. هزینه تحصیل یکی از موضوعات بسیار مهم برای علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی خود و یا فرزندان است، زیرا باعث می گردد افراد با بررسی هزینه های تحصیلی در کشورهای مختلف بهترین کشور را با توجه به شرایط خود جهت تحصیل انتخاب نمایند. همانگونه که بیان گردید تحصیل در مدارس دولتی کشور نروژ در صورت تسلط به زبان نروژی رایگان می باشد اما تحصیل در مدارس خصوصی این کشور مستلزم پرداخت شهریه است. هزینه تحصیل در این مدارس خصوصی با توجه به امکانات هر مدرسه متفاوت است که کسب اطلاعات کامل در این زمینه با مراجعه به وبسایت مدرسه مورد نظر امکان پذیر می باشد. به عنوان مثال شهریه تحصیل در مدرسه بین المللی اسلو برای دوره های قبل از دوران ابتدایی حدود 102.500 کرون نروژ و برای دوره های ابتدایی تا متوسطه (شهریه و تسهیلات) سالیانه 224.000 کرون نروژ می باشد. برای بررسی دقیق هزینه های تحصیل در مدارس بن المللی نروژ می بایست به وبسایت مربوط به هر مدرسه رجوع کرد.

هزینه زندگی در نروژ

یکی دیگر از موضوعات دارای اهمیت در زمینه تحصیل در مدارس و دبیرستان های نروژ، علاوه بر بررسی هزینه های تحصیل در این کشور، بررسی دقیق هزینه های زندگی در نروژ است. هزینه زندگی هر فرد در هر کشوری در وابستگی به استایل و سبک زندگی فرد و همچنین محل زندگی وی می باشد،اما در کل هزینه های زندگی در کشوری نظیر نروژ نسبت به دیگر کشورهای اروپایی در سطح بالاتری است و همین امر باعث ایجاد نگرانی‌هایی برای والدینی شده است که تمایل به تحصیل فرزندان خود در مدارس و دبیرستان های کشور نروژ را دارند. هزینه های زندگی در کشور نروژ شامل هزینه خرد و خوراک، پوشاک، حمل و نقل و دیگر هزینه های جانبی می باشد که تعدادی از مدارس شبانه روزی موجود در این کشور این هزینه ها را همان ابتدا علاوه بر شهریه تحصیل از والدین دریافت نموده و خدمات مربوطه را به دانش آموزان ارائه می نمایند. به عبارتی هزینه تحصیل در برخی از مدارس و دبیرستان های بین المللی کشور نروژ بصورت پکیج کاملی شامل هزینه تحصیل و زندگی است. در جدول زیر می توان هزینه برخی از اقلام ضروری و مصرفی در کشور نروژ را مشاهده نمود:

شرایط اخذ ویزای همراه نروژ

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در رابطه با تحصیل در مدارس و دبیرستان های نروژ برای والدین مطرح می گردد امکان و یا عدم امکان همراهی فرزند خود جهت ادامه تحصیل در این کشور است. بر اساس قوانین موجود کشور نروژ والدین دانش آموزان بین المللی نمی توانند حین تحصیل فرزندان خود را با دریافت ویزای همراه، در کشور نروژ همراهی نمایند، ولی این امکان را خواهند داشت که با دریافت ویزای توریستی مدت زمان مشخصی را در کنار فرزندان خود در این کشور باشند. در کل همراه در قوانین تمامی کشورها به همسر و فرزندان زیر 18 سال اطلاق می گردد. لازم به ذکر است که این نوع ویزا تنها به یکی از والدین داده شده و فرد دریافت کننده ویزا حق تحصیل و کار در کشور نروژ را نخواهد داشت. والدینی که تمایل دارند تا در حین تحصیل فرزند خود را همراهی می نمایند می توانند یکی از کشورهای استرالیا و یا کانادا را جهت تحصیل فرزند خود انتخاب نمایند.

وضعیت اقامت و تابعیت پس از تحصیل در نروژ

یکی از دلایل و علت علاقه والدین برای تحصیل در مدارس و دبیرستان های نروژ، دریافت اقامت پس از به پایان رساندن تحصیلات در این کشور می باشد. لازم به ذکر این که تحصیل در مدارس کشور نروژ هیچگونه آثار اقامتی با خود به همراه ندارند و علاقه مندان به دریافت اقامت این کشور باید پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار کشور نروژ شوند تا بتوانند با دریافت ویزای کاری اقامت کشور نروژ را برای خود فراهم نمایند. و یا این که با تمدید ویزای تحصیلی خود به ادامه تحصیل در دانشگاه های نروژ پرداخته و سپس جذب بازار کار شده و اقامت کاری و پس از چندین سال تابعیت و پاسپورت نروژ را بدست آورند. پیشنهاد می گردد تا محصول گام به گام تا اخذ اقامت را تهیه و مشاهده نمایید تا با شرایط اخذ اقامت کشورهای مختلف آشنا شده و همانند یک کارشناس مهاجرتی در خصوص مهاجرت خود تصمیم گیری نمایید

دکمه بازگشت به بالا